Beta RR 250 2T A2

Plaats hier brommers die compleet weggaan
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 761
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Beta RR 250 2T A2

Ongelezen bericht door Erwin P »

Niet helemaal een brommer, maar wel een dikke 2 takt die te rijden is op A2 rijbewijs.

Beta RR 250 2 takt modeljaar 2019.

Zelf gebruikt als 1e enduro/cross motor om de sport mee te ontdekken. Vandaar dat ik ook niet voor de nog sterkere 300 ben gegaan. Het doet me pijn in het hart te bekennen, maar dus als een amateur gereden. Destijds aangekocht bij Resa Racing (Beta Dealer).

Met veel plezier op gereden, maar inmiddels een Stark Varg gekocht en is deze motor eigenlijk minder nodig.
Het mooie van deze motor is/was dat hoewel het een 2T is deze erg goed in te stellen was op de powervalve en met de ontsteking map switch. Deze had ik eigenlijk altijd op regenmodus en de valve helemaal tam gedraaid waardoor deze motor ook voor de beginner goed te handelen was.
Afgelopen voorjaar nog een tripje naar Spanje gemaakt waar we veel onverhard hebben gereden en met een set all-road banden veel straat km's hebben gemaakt.

- Door Reiger voor en achter afgeveerd op 85kg. Dit is in 2021 gebeurd en toen dus ook volledig gereviseerd.
- Powervalve versteller waar geen gereedschap voor nodig is. Tijdens het rijden tussen felle motorcrosser, enduro kruiper en alles daartussen te stellen.
- Map switch regen/droog (tam/fel).
- 9,9kW op kenteken, dus te rijden op A2 rijbewijs. Hoeveel vermogen hij echt heeft weet ik niet. Aanzienlijk meer uiteraard.
- 240 uur op de teller, bij 144 uur bigend en nieuwe cilinderwand in gekomen, bij 188 uur de laatste zuigerwissel. Zuiger in dit model kan bij amateur cross ca 100 a 120 uur mee, bij amateur enduro hoor je standen boven de 300 uur. In overleg kan er een nieuwe zuiger gemonteerd worden (is ook maar een uurtje werk op dit type).
- Begin dit jaar voorvork voorzien van nieuwe olie en keerringen, tevens toen het balhoofd en pro-link gesmeerd.
- Met startmotor en lichtgewicht lithium accu. Start altijd met 1 druk op de knop.
- Mouse binnenbanden voor en achter, nooit weer lek rijden. De noppen buitenbanden zijn tevens straatlegaal.
- Bij verkoop krijgt u een aantal nieuwe luchtfilters mee.

Voor vragen kunt u altijd contact opnemen.

Foto's:
https://www.motor-forum.nl/marktplaats/ ... o-a2.2897/
Plaats reactie