Gezocht dellorto 12mm carburateur

Carburatie/Inlaat
Driez
Beginnende Derbi fan
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 17:38
Vervoersmiddel: Motorhispania Furia 2005
Locatie: Albergen

Gezocht dellorto 12mm carburateur

Ongelezen bericht door Driez »

Hallo,

Momenteel rij ik met een 17,5mm dellorto. De brommer haalt net 90 dus ik wil hem graag wat terug tunen aangezien ik niet zo blij ben als ik een rollenbank tegen ga komen.

Nu zoek ik dus een 12mm carbu om zodat ik hem hopelijk ergens rond de 60/70 kan laten rijden. Zonder dat ik hem begrens op iets zoals de uitlaat die dan toch weer dicht gaat zitten. Of het luchtfilter waardoor de boegie vetslaat.

Mvg. Dries
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Gezocht dellorto 12mm carburateur

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Gaat niet lukken.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Driez
Beginnende Derbi fan
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 17:38
Vervoersmiddel: Motorhispania Furia 2005
Locatie: Albergen

Re: Gezocht dellorto 12mm carburateur

Ongelezen bericht door Driez »

wat gaat dan wel lukken om hem terug te tunen ;')? ideeën zijn welkom
James
Beginnende tuner
Berichten: 292
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 15:35

Re: Gezocht dellorto 12mm carburateur

Ongelezen bericht door James »

Gewoon een prop in de uitlaat, dan eventueel nog iets groter boren.
Driez
Beginnende Derbi fan
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 17:38
Vervoersmiddel: Motorhispania Furia 2005
Locatie: Albergen

Re: Gezocht dellorto 12mm carburateur

Ongelezen bericht door Driez »

James schreef:Gewoon een prop in de uitlaat, dan eventueel nog iets groter boren.
Ik kan me herinneren dat de uitlaat dan toch flink snel dichtkoolt? Daardoor rijdt hij na een tijdje rijden weer 10 km zachter dan mag je weer opnieuw boren. En is terugvoeren op die manier niet uiteindelijk minder goed voor je brommer?
James
Beginnende tuner
Berichten: 292
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 15:35

Re: Gezocht dellorto 12mm carburateur

Ongelezen bericht door James »

Driez schreef:
James schreef:Gewoon een prop in de uitlaat, dan eventueel nog iets groter boren.
Ik kan me herinneren dat de uitlaat dan toch flink snel dichtkoolt? Daardoor rijdt hij na een tijdje rijden weer 10 km zachter dan mag je weer opnieuw boren. En is terugvoeren op die manier niet uiteindelijk minder goed voor je brommer?
Dicht kolen door prop is niet waar, ik ken derbi's met 30 a 40dkm die altijd standaard waren en heb dit nog nooit gezien/gehoord.
Tja prop is ind minder goed dan een 'vrije' uitlaat omdat de cilinder zijn warmte minder goed kwijt kan zo, maar ja net als het voorbeeld van boven hard rijden met je derbi is slechter als met een prop rijden.
Driez
Beginnende Derbi fan
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 17:38
Vervoersmiddel: Motorhispania Furia 2005
Locatie: Albergen

Re: Gezocht dellorto 12mm carburateur

Ongelezen bericht door Driez »

James schreef:
Driez schreef:
James schreef:Gewoon een prop in de uitlaat, dan eventueel nog iets groter boren.
Ik kan me herinneren dat de uitlaat dan toch flink snel dichtkoolt? Daardoor rijdt hij na een tijdje rijden weer 10 km zachter dan mag je weer opnieuw boren. En is terugvoeren op die manier niet uiteindelijk minder goed voor je brommer?
Dicht kolen door prop is niet waar, ik ken derbi's met 30 a 40dkm die altijd standaard waren en heb dit nog nooit gezien/gehoord.
Tja prop is ind minder goed dan een 'vrije' uitlaat omdat de cilinder zijn warmte minder goed kwijt kan zo, maar ja net als het voorbeeld van boven hard rijden met je derbi is slechter als met een prop rijden.
Misschien wel handig om te vermelden dat het om een Motorhispania Furia gaat met een AM6 blok (A)
De cilinder kan zijn warmte minder goed vrij maar is dat heel erg? blok is wel watergekoeld.

Ik zou hem dus graag 60-70 laten rijden ik zit er dus aan te denken om dat te doen door middel van een andere tandwielverhouding 11 om 53 lijkt me wel wat moet binnenkort even kijken wat er nu opzit maar ik weet zeker dat het de orginele tandwielen zijn, en de carbu te vervangen door een 12mm. Ik heb denk dat het dan wel zo ongeveer moet gaan lukken of denk jij van niet?
Driez
Beginnende Derbi fan
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 17:38
Vervoersmiddel: Motorhispania Furia 2005
Locatie: Albergen

Re: Gezocht dellorto 12mm carburateur

Ongelezen bericht door Driez »

Ik weet niet of het kan maar op dit forum mag een slotje.
Plaats reactie