Derbi uit 2007 kopen

Complete brommer
MaxFaber
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 11 mar 2019, 14:58

Derbi uit 2007 kopen

Ongelezen bericht door MaxFaber »

Hallo daar allemaal, ik wil dit weekend een derbi DRD racing limited edition aanschaffen uit 2007 maar met kappen uit 2008 van marktplaats. Nu weet ik dat hier een hele hoop derbi kenners zijn, en zou graag jullie mening horen aangezien jullie iets meer ervaring hebben dan ik
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... =mympBuyer

(Eventuele tips/opmerkingen zijn hartstikke welkom)
Hartstikke bedankt!

Max
“Never go faster then your guardian angel can go”
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Derbi uit 2007 kopen

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Ziet er leuk uit, helaas wel veel chinese troep erop (handvatten, hevels, etc etc). Aardige set-up als die netjes loopt en rijd.
Het is een Limited Edition uit 2007 (zoals het lijkt).
Denk verder wel aan het onderhoud en slijtage delen, voor remschijven zien er niet echt nieuw meer uit..
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Re: Derbi uit 2007 kopen

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

Wat ik opmerk uit een eerste blik:
- Zoals derbi-ftw al zegt; veel ali spullen, geen degelijke grips, remhevels van matige kwaliteit (de andere ali's met het geintegreerde rempotje zijn wel top).
- Ondeugdelijke verlichting. Het is natuurlijk erg stoer zon crosskap, maar als jij sochtends vroeg naar school moet of savonds laat uit je werk komt is het natuurlijk niet het handigst. Er zitten wel spotjes bij maar verwacht daar niet teveel van. Je kan er natuurlijk gewoon booskijkers opzetten (30-45 euro op marktplaats).
- Ketting rubber op de achterbrug (bij t voortandwiel is versleten). Kost je n keer 12 euro om te vervangen, je moet alleen ruimte hebben erbij te komen, dat kost je nog wat werk, maar voorkomt wel dat die god-de-lijke brug onder je kont wegslijt.
- Kleine oppervlakteroest bij t blok en stepjes. Tja t blijft helaas n brommer uit 2007 dus dat hoort erbij.
- Linkervoorpoot heeft n klein beetje olie op de vork (Kan heel goed wat vuil zijn) maar even checken voor aanschaf dat ie niet lek is. Revisie kost je n paar uurtjes en bij n zaak kost t je n keer 100 euro?

Je merkt t al... moest wel goed zoeken en ruiken voor deze puntjes, dus hij staat wel erg net op de foto.

Pluspunten:
- Ik zie n nieuw boutje door de prolink dus die zal waarschijnlijk goed onderhouden zijn of hebben gehad. Daar moet je wel goed op letten want die dingen zijn zo godse duur.
- USD vork :woot: , helaas geen echte WP :lol:
- Het geile chromen frame en dan die gepolijste achterbrug.... Nondeju wat heeerlijk
- Limited editions zijn nou eenmaal goddelijk

Verder super dikke brommer! Lijkt me alleen n tikje aan de prijzige kant...
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
RoyD
Derbi fan
Berichten: 65
Lid geworden op: do 11 okt 2018, 20:46
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 85 Anniversary

Re: Derbi uit 2007 kopen

Ongelezen bericht door RoyD »

Qua looks zou ik zeggen 9/10 (jammer van die onderlangse pijp en wat (roest)plekjes)
Gekeken naar onderhoud is hier de komende tijd weinig aan te doen omdat bijna alles voor elkaar is, nog een paar puntjes die hierboven zijn genoemd zou ik ook doen.
Prijs is inderdaad wat aan de hoge kant maarja als je dit mooi vind kom je niet snel nog zo'n derbi tegen.
Plaats reactie