Derbi senda SM 125 2005

Overig
Cookie_01
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 12 aug 2022, 09:20
Vervoersmiddel: Derbi senda sm 125 2005

Derbi senda SM 125 2005

Ongelezen bericht door Cookie_01 »

Goeiedag lezers!

Ik heb recentelijk een derbi senda motor gekocht. Tweedehands natuurlijk. Nou zijn er vrij lastig onderdelen voor te krijgen. Ik heb wat info nodig wat ik niet zo 123 kan vinden of afmeten!

Ik zou graag willen dat hij helemaal top was maar het is en blijft een redelijk oud motortje, ik heb onlangs mijn a1 gehaald en wilde even snel wat om 2 jaar op vol te houden helaas in tegendeel vertoont hij nu al wat kleine problemen

Ik heb namelijk een paar dingen die nodig HEB!!!!!
Het gaat hier om de voorvork, deze is lek, revisieset is ook een optie natuurlijk maar dan moet ik alsnog weten hoe of wat qua maten.
Het gaat ook om een achter remklauw, deze is van AJP maar een "brommer klauw" past niet die heb ik al geprobeerd! Evt een ander merk klauw ook mogelijl? En ze leveren bijna geen originele delen meer of zijn ontzettend duur, op de sites waar ik heb gekeken, wederom revisie is mogelijk, maar wil ik ook weer graag de afmetingen weten wan de zuigers!

Als iemand wat heeft liggen- of alle info voor me heeft waar ik iets kan kopen wat geen hoofdprijs is- hoor ik het graag!!

Hartelijk dank ! :wub: :D
gpr050
Tuner
Berichten: 399
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: Derbi senda SM 125 2005

Ongelezen bericht door gpr050 »

Het makkelijkst en meest zekere is om gewoon de vork en remklauw uit elkaar te halen, voordat je iets besteld.
Dan zijn de remzuigers eenvoudig op te meten. Voor de voorvork is dit sowieso verstandig, want dan kan je voordat je nwe keerringen besteld controleren of de binnenpoten nog recht zijn. Vaak is een kromme of beschadigde binnenpoot namelijk de reden van het lekken… Dit doe je door de binnenpoot over een vlak oppervlak te laten rollen, bijv een glasplaatje, en dan te kijken of het spleetje tussen glasplaat en binnenpoot overal even groot blijft.
Als je de keerring eruit hebt kan je hiervan de juiste maat aflezen, deze staat er op.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Derbi senda SM 125 2005

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Heb je foto's van wat je nodig hebt? Miss dat we daaraan wat hints kunnen geven?
Cookie_01
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 12 aug 2022, 09:20
Vervoersmiddel: Derbi senda sm 125 2005

Re: Derbi senda SM 125 2005

Ongelezen bericht door Cookie_01 »

gpr050 schreef: vr 12 aug 2022, 15:55 Het makkelijkst en meest zekere is om gewoon de vork en remklauw uit elkaar te halen, voordat je iets besteld.
Dan zijn de remzuigers eenvoudig op te meten. Voor de voorvork is dit sowieso verstandig, want dan kan je voordat je nwe keerringen besteld controleren of de binnenpoten nog recht zijn. Vaak is een kromme of beschadigde binnenpoot namelijk de reden van het lekken… Dit doe je door de binnenpoot over een vlak oppervlak te laten rollen, bijv een glasplaatje, en dan te kijken of het spleetje tussen glasplaat en binnenpoot overal even groot blijft.
Als je de keerring eruit hebt kan je hiervan de juiste maat aflezen, deze staat er op.
De voorvork is gelukt, alleen die achter remklauw is nergens wat dan ook iets voor te vinden , maar in iedergeval bedankt!!
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Derbi senda SM 125 2005

Ongelezen bericht door Erwin P »

Maak even een foto van de remklauw, als er nummers op staan kan ik misschien wel wat doen.

Reviseren of het eea leveren.

Edit: Ik ga er vanuit dat je achterrem lekt, dus dat je een klauw revisie wilt?
Zou je dan misschien even met een schuifmaat de remuiger(s) willen opmeten. Kan gewoon met de rem bevestigd aan de slang.

Zet de volgende keer even in de topic titel waar het over gaat dus ook even ''achterrem en voorvork''.

Toen je het poste heb ik het gemist, waarschijnlijk omdat ik dacht dat het een gallerij was oid. Vind ik meestal minder interessant.

Edit 2: Ik kan setjes leveren monteren in 25 en 30mm waarvan 25 in 2 lengte maten. Mocht het hiervan afwijken kan ik nog even verder kijken, maar het zo me verbazen eerlijk gezegd.
Plaats reactie