De snelste uitlaat voor een 50cc op de markt, de Racingline 50cc (RL 50) van SCR Corse. Deze doet het vooral goed op erg hoogtoerige 50cc cilinders zoals een Malossi MHR, MHR TEAM 50cc, Metrakit Pro Race 50cc, Athena/Stae 6 50cc of een Hebo Revolution 50cc.
Praktijk
De praktijk moet bovenstaand natuurlijk bevestigen. Hier twee voorbeelden waarbij dit ook het geval is.
Jan Thiel de maker van de snelste 125cc GP machine ooit, vertelde uit zijn meer dan 40 jaar GP nivo ervaring, dat hij met een membraam gestuurde machine ca 5 pk minder vermogen had. Uit berekeningen blijkt dat ook voor een 50cc die 5pk ongeveer het verschil zal zijn, wat in percentage aanzienlijk meer is dan bij de 125cc. Dit wordt voornamelijk veroorzaakt doordat een kleinere motor hoger in toeren moet om het maximum te halen (zie notitie HP-CC vergelijking) en aangezien membramen niet veel boven de 14.500 moeten gaan om de timing nog 'n beetje in stand te houden, lukt dat alleen met een roterende inlaat. Dit laatste komt overeen met de stelling dat naarmate de cilinderinhoud kleiner wordt het voordeel van roterend t.o.v. membraam steeds groter wordt.
weet niet wat jij zegt hoor theo, een memrbaan kan tot 18.000 RPM voordat de klepjes gaan 'zweven' als je geen intresse hebt rot dan lekker op en ga geen topics vervuilen. wat je zegt klopt niet eens
ramonl schreef:
WiebevZ schreef:gewoon lekker luisteren wat je zelf mooi vind.