Toon ongelezen berichten

koppelingsplaten tp80cc

Alle how-to die te maken hebben met Derbi.

koppelingsplaten tp80cc

Ongelezen berichtdoor evoracing » di 10 nov 2020, 19:47

weet iemand hoe dik koppelingsplaten van een nieuuw type derbi nieuw zijn in het werkplaatshandboek staat dat deze minimaal 3.8mm minimaal moeten zijn, maar hoe dik zijn ze nieuw

en zou een tp 80cc met 17.5 crburateur en originele omtrensde uitlaat bij een over het algemeen rustige rijstijl heel blijven met al 20.000km en ook een leuk koppel hebben er zit geen speling op de krukas en ook niet op de krukaslagers, het is voor sporadisch hobbymatig gebruik
evoracing
Banden plakker
 
Berichten: 7
Geregistreerd: za 25 mei 2019, 16:49
Vervoersmiddel: derbi evo
Derbi racing
Zundapp ks50

Re: koppelingsplaten tp80cc

Ongelezen berichtdoor derbi-ftw » di 10 nov 2020, 20:50

Die waarde van 3,8mm is van toepassing voor de Derbi koppeling met 4 gevoerde platen (5 platen hebben dus een andere minimale dikte).

Een 80cc levert normaal gesproken behoorlijk veel koppel (al helemaal een 80cc Top Performances). Koppelingsplaten zou ik persoonlijk pas vervangen wanneer deze gaan slippen, maar een koppeling van 20k oud en met een 80cc gaat 100% slippen.

Normaal gesproken wordt geadviseerd het Derbi motorblok bij 20,000km te reviseren. Ik zou dus niet aanbevelen een 70cc of 80cc met op de originele krukas van 20,000km te zetten. Maar dat is puur mijn mening.
http://www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio
Avatar gebruiker
derbi-ftw
Pro tuner
 
Berichten: 6655
Geregistreerd: zo 02 dec 2012, 12:57
Woonplaats: Drenthe
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Re: koppelingsplaten tp80cc

Ongelezen berichtdoor evoracing » wo 11 nov 2020, 07:34

o.k. lastig om een goeie keus te maken, wil eigenlijk het blok het liefst dicht laten, omdat er nog nergens speling op zit, mijn ervaring met revisie is dat het er niet altijd beter op word, misschien moet ik dan gaan voor de tp 50cc voor meer koppel, alleen loop ik dan het risico niet tevrede te zijn,rijd nu met een gianneli met std cilinder maar heeft wel een hoge top maar rijd gewoon niet fijn ,ik zal het nog eens overpeinzen

bedankt voor de info en reactie
evoracing
Banden plakker
 
Berichten: 7
Geregistreerd: za 25 mei 2019, 16:49
Vervoersmiddel: derbi evo
Derbi racing
Zundapp ks50

Re: koppelingsplaten tp80cc

Ongelezen berichtdoor derbi-ftw » wo 11 nov 2020, 08:39

Giannelli rijd inderdaad apart. De keuze is in mijn ogen om het goed te doen en er plezier van te hebben.
Of het accepteren en hiermee door te rijden :happy:

Edit: Mocht je toch een 50cc cilinder nemen, zou ik niet de Top Performances (of andere gietijzeren) cilinder nemen voor de Giannelli, maar eerder een aluminium cilinder. Dit omdat Giannelli hoogtoerig is en de meeste gietijzeren cilinders laagtoerig.
http://www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio
Avatar gebruiker
derbi-ftw
Pro tuner
 
Berichten: 6655
Geregistreerd: zo 02 dec 2012, 12:57
Woonplaats: Drenthe
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Re: koppelingsplaten tp80cc

Ongelezen berichtdoor evoracing » wo 11 nov 2020, 10:46

ik ben het met je eens , alleen ik bedoelde eigenlijk dan als alternatief de tp50cc met een ontgrensde standaard uitlaat voor het leuke koppel, of zou dit geen verbetering zijn met de std cilinder
heb ik toch nog een vraag als ik b.v. een airsail 50cc tech piston neem of andere goed aangeschreven 50cc in combi met de gianelli zou het dan op lage toeren een verbetering zijn met nu of maakt dit niet uit,
evoracing
Banden plakker
 
Berichten: 7
Geregistreerd: za 25 mei 2019, 16:49
Vervoersmiddel: derbi evo
Derbi racing
Zundapp ks50

Re: koppelingsplaten tp80cc

Ongelezen berichtdoor derbi-ftw » wo 11 nov 2020, 11:04

Nee dan zou het onderin niet direct een verbetering zijn.
http://www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio
Avatar gebruiker
derbi-ftw
Pro tuner
 
Berichten: 6655
Geregistreerd: zo 02 dec 2012, 12:57
Woonplaats: Drenthe
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Re: koppelingsplaten tp80cc

Ongelezen berichtdoor evoracing » wo 11 nov 2020, 13:13

ik denk er even over na bedankt
evoracing
Banden plakker
 
Berichten: 7
Geregistreerd: za 25 mei 2019, 16:49
Vervoersmiddel: derbi evo
Derbi racing
Zundapp ks50

Re: koppelingsplaten tp80cc

Ongelezen berichtdoor Brommert_01 » do 12 nov 2020, 17:45

ik had idd het blok ook even open gemaakt, een 80TP is nogal een verschil met je 50, mocht je het standaard houden had ik ook alles lekker dichtlaten, maar gezien jouw interesse in een snellere setup zou ik zeker preventief vast een andere krukas+lagers monteren
Brommert_01
Derbi fan
 
Berichten: 95
Geregistreerd: do 14 maart 2019, 19:36
Woonplaats: Emst
Vervoersmiddel: Aprilia SX50 , Derbi DRD ProRace 4 & Derbi DRD racing Limited 2005


Keer terug naar How-to

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast