Voor WOK keuring terug naar origineel

Alle how-to die te maken hebben met Derbi.
Rie-Neut
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 05 jan 2024, 17:28
Vervoersmiddel: Rieju RR

Voor WOK keuring terug naar origineel

Ongelezen bericht door Rie-Neut »

Wie kan mij helpen?
Ik heb een Rieju RR nu met een 50cc cilinder (net terug geplaatst) en een Mezoly Carburateur 17.5mm AM6 (handchoke) gemonteerd. Originele uitlaat er weer op. Hij blijft alleen te hard lopen ca 60km/h..... Membraam geknepen maar dan loopt die niet mooi meer. Uitlaat ook geprobeerd verder te knijpen maar loopt die ook niet mooi meer. Wat kan ik nog meer doen? Andere, kleinere sproeier monteren.... ik kan nergens de originele setup vinden en het is nu zoeken naar spelt in de hooiberg...
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Voor WOK keuring terug naar origineel

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Tandwiel verhouding ;)

Meest simpele oplossing (tenzij hij nu ook al een kort is vertand)

11-62 ofz.
Rie-Neut
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 05 jan 2024, 17:28
Vervoersmiddel: Rieju RR

Re: Voor WOK keuring terug naar origineel

Ongelezen bericht door Rie-Neut »

He hoi, dank je! Ik zie dat 17mm misschien niet origineel is bij een 50cc maar 12,5mm, weet iemand dit?
In het algmeen is ook al goed want ik kan me niet voorstellen dat de ene een 12,5mm heeft en de andere 17mm en allebij 45km/h loopt...
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Voor WOK keuring terug naar origineel

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Bij oudere brommers 12.5 idd. Tegenwoordig zit op elke schakelbrommer meestal een 17.5. Sommigen hebben zelfs een 12mm. Loopt allemaal prima uit de fabriek.
Plaats reactie