Het Derbi Aftermarket Blok

Alle how-to die te maken hebben met Derbi.
Rickjee.
Tuner
Berichten: 388
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 13:48
Locatie: Tiel

Re: Het Derbi Aftermarket Blok

Ongelezen bericht door Rickjee. »

jammer had graag wat dingen gezien ! :thumbup:
Foppaul
Beginnende tuner
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi DRD Evo

Re: Het Derbi Aftermarket Blok

Ongelezen bericht door Foppaul »

Haaai,

Moer los:
Afbeelding

Leuke constructie:
Afbeelding

Afbeelding

Het verschil in de assen(rechts is origineel) :
Afbeelding

Origineel OT koppelingshuis past wel, maar omdat de as anders is past het binnenhuis niet dus daar heb je niks aan...
Afbeelding

En dit ziet er ook wel hetzelfde uit als het origineel:
Afbeelding

Komt waarschijnlijk wel van Derbi af ja:
Afbeelding

En ook hier zal ik het maar zeggen, ik heb t vrij druk dus het zal niet echt opschieten haha. Het is iig iets! :thumbup:
spijker95 schreef:Want dat doen we tegenwoordig blijkbaar overal #twitter#facebook#instagram#snapchat#derbi-forum
Danny97
Beginnende tuner
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 18:15
Vervoersmiddel: Derbi senda Xrace 09 50cc
rieju rs2 airsal 80cc in opbouw
Derbi sdr 05 50cc (sold)
Yamaha tzr 06 50cc (sold)
Yamaha tzr 06 70cc opknapper (sold)
Locatie: Purmerend

Re: Het Derbi Aftermarket Blok

Ongelezen bericht door Danny97 »

leuk man, ik ben benieuwd hoe zoiest loopt kwa snelheid en trekkracht :P
Sommigen mensen kunnen beter de olie laten zitten en de brommer verversen.
Gebruikersavatar
garfield
Pro tuner
Berichten: 958
Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Het Derbi Aftermarket Blok

Ongelezen bericht door garfield »

Het loopt op zich best netjes, maar is een stuk trager dan een origineel blok.
(ligt aan de cilinder, is gewoon een DMP, dus absoluut niet snel)
Ook is de overbrenging zwaarder, ik moest van 13:53 naar 12:53 om dezelfde toerentallen te halen.
Blijkbaar gelijk aan een NT blok, die hebben ook een zwaardere overbrenging.

En in het begin schakelt het echt extreem slecht, je hebt erg veel kracht nodig.
(blijkbaar moet ook de schakelwals inlopen, want na een paar 100 km schakelt het prima)
Dat is overigens met de meeste chinese blokken zo, de afwerking is niet zo goed als hier in Europa.

Voor het geld zijn het best nette blokjes hoor.
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jimmyspeed
Schakelrijder
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 23:40
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme SM '07 50cc
Piaggio Zip 2000 met custom sp kappen
Locatie: Waddinxveen

Re: Het Derbi Aftermarket Blok

Ongelezen bericht door Jimmyspeed »

Ik heb nu ook een tijdje zo'n aftermarket blokkie en ik ondervind wel aardig wat raare dingentjes.
Eerst had ik nog wel eens dat ie extreem veel weerstand bied als je van z'n 1 naar z'n 2 schakelt.
En nu heb ik het blok er onderuit gehaald omdat ik wel toeren kreeg maar geen snelheid en letterlijk geen vermogen onder de 6000 toeren, de powerband was ook weg en als ik hoger dan 4 schakelde trok die t niet meer en zakte de toeren als een baksteen. Iemand nog een startmotor te koop want die zat er ook niet op bij de koop?
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
garfield
Pro tuner
Berichten: 958
Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Het Derbi Aftermarket Blok

Ongelezen bericht door garfield »

Startmotor is gewoon een standaard AM6.
Kan je bij een hoop winkels voor een paar tientjes nieuw kopen.

En voor het rare lopen :
Kijk eens of de o ring die als koppakking dient niet lekt.
Bij mij was die na een kleine 1000 km al lek namelijk.

En nog een dingetje: de membraanplaatjes zijn van plastic,die gaan niet lang mee...
(En nee,geen carbon maar gewoon abs...)
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jimmyspeed
Schakelrijder
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 23:40
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme SM '07 50cc
Piaggio Zip 2000 met custom sp kappen
Locatie: Waddinxveen

Re: Het Derbi Aftermarket Blok

Ongelezen bericht door Jimmyspeed »

Afbeelding
Ik denk toch echt dat dit de boosdoener was...
Gebruikersavatar
garfield
Pro tuner
Berichten: 958
Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Het Derbi Aftermarket Blok

Ongelezen bericht door garfield »

Dat lijkt meer op een serieus gebrek aan smering....
Je hebt toch wel de oliepomp aangesloten en ontlucht he?

Zou zonde zijn als je een andere cilinder monteert en hetzelfde gebeurt je nog een x..

Mocht je interesse hebben, ik heb nog een DR50 cilinder liggen voor je(gietijzer) in goede staat, kompleet met cilinderkop.
Loopt een stuk beter als de cilinder die je nu hebt...
Mag voor weinig weg...
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jimmyspeed
Schakelrijder
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 23:40
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme SM '07 50cc
Piaggio Zip 2000 met custom sp kappen
Locatie: Waddinxveen

Re: Het Derbi Aftermarket Blok

Ongelezen bericht door Jimmyspeed »

Ik zoek inderdaad wel naar een nieuwe cilinder+zuiger maar is dat voor oud type? Ik zal by the way inderdaad even het olie pompje checken
Gebruikersavatar
garfield
Pro tuner
Berichten: 958
Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Het Derbi Aftermarket Blok

Ongelezen bericht door garfield »

Ja , die is voor het oude type..
Past ook een stuk beter, want je kan de bovenste koelslang normaal vastzetten(zoals het hoort dus :dry: )

stuur maar even een pm als je interesse hebt
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jolt
Pro tuner
Berichten: 853
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 13:54
Vervoersmiddel: KTM EXC 525
VW Golf MK4

ex-Derbi Senda SDR 2004
ex- Yamaha YZ 80 1999
ex- Tomos a35
ex- Tomos a35 limited
ex- Tomo a35B
ex- Polo 6N 1400
Locatie: Nijemirdum

Re: Het Derbi Aftermarket Blok

Ongelezen bericht door Jolt »

weet iemand welke pakkingen en welke zuiger hier in past ?
D25 schreef:jolt is DE tomos ambassadeur van dit forum hij zou u verder brengen in deze kwestie
kevrie schreef:me voorspatbord was inderdaad aardig scheef en kon wel een viagra gebruiken ja :emo:
Gebruikersavatar
garfield
Pro tuner
Berichten: 958
Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Het Derbi Aftermarket Blok

Ongelezen bericht door garfield »

In de DMP cilinder?

Standaard voetpakking , 4 kleine o-ringen bij de tapeinden en 1 o-ring als koppakking.
Zal vast wel dezelfde maat zijn als een dr/tp cilinder.

Anders gewoon ff vragen bij Jos Dijkman..
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jolt
Pro tuner
Berichten: 853
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 13:54
Vervoersmiddel: KTM EXC 525
VW Golf MK4

ex-Derbi Senda SDR 2004
ex- Yamaha YZ 80 1999
ex- Tomos a35
ex- Tomos a35 limited
ex- Tomo a35B
ex- Polo 6N 1400
Locatie: Nijemirdum

Re: Het Derbi Aftermarket Blok

Ongelezen bericht door Jolt »

er zit vgm geen dmp cilinder op, kop is in ieder geval anders dan de dmp / dr kop. de cilinder heeft er wel wat van qua uiterlijk. maar kop is sws anders. lijkt me ook sterk dat er op een blok uit china een dmp (Dutch motorcycle parts) cilinder zit.

EDIT:
dmp cilinder lijkt er toch wel verdacht veel op
D25 schreef:jolt is DE tomos ambassadeur van dit forum hij zou u verder brengen in deze kwestie
kevrie schreef:me voorspatbord was inderdaad aardig scheef en kon wel een viagra gebruiken ja :emo:
Gebruikersavatar
Jimmyspeed
Schakelrijder
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 23:40
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme SM '07 50cc
Piaggio Zip 2000 met custom sp kappen
Locatie: Waddinxveen

Re: Het Derbi Aftermarket Blok

Ongelezen bericht door Jimmyspeed »

Jolt schreef:er zit vgm geen dmp cilinder op, kop is in ieder geval anders dan de dmp / dr kop. de cilinder heeft er wel wat van qua uiterlijk. maar kop is sws anders. lijkt me ook sterk dat er op een blok uit china een dmp (Dutch motorcycle parts) cilinder zit.

EDIT:
dmp cilinder lijkt er toch wel verdacht veel op
Zou een dr 50cc cilinder er wel gewoon op passen?
Gebruikersavatar
Jolt
Pro tuner
Berichten: 853
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 13:54
Vervoersmiddel: KTM EXC 525
VW Golf MK4

ex-Derbi Senda SDR 2004
ex- Yamaha YZ 80 1999
ex- Tomos a35
ex- Tomos a35 limited
ex- Tomo a35B
ex- Polo 6N 1400
Locatie: Nijemirdum

Re: Het Derbi Aftermarket Blok

Ongelezen bericht door Jolt »

jaa past er gewoon op !
D25 schreef:jolt is DE tomos ambassadeur van dit forum hij zou u verder brengen in deze kwestie
kevrie schreef:me voorspatbord was inderdaad aardig scheef en kon wel een viagra gebruiken ja :emo:
Gebruikersavatar
mhoekstra
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 24 apr 2018, 12:31
Vervoersmiddel: Gilera GSM (derbi blok)

Re: Het Derbi Aftermarket Blok

Ongelezen bericht door mhoekstra »

Iemand al eens koppelingsplaten vervangen voor dit blok? Zo ja welke? Thanks! :thumbup:
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6875
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het Derbi Aftermarket Blok

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

mhoekstra schreef:Iemand al eens koppelingsplaten vervangen voor dit blok? Zo ja welke? Thanks! :thumbup:
Moet je eigenlijk niet willen... :lolno:
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gebruikersavatar
mhoekstra
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 24 apr 2018, 12:31
Vervoersmiddel: Gilera GSM (derbi blok)

Re: Het Derbi Aftermarket Blok

Ongelezen bericht door mhoekstra »

derbi-ftw schreef:
mhoekstra schreef:Iemand al eens koppelingsplaten vervangen voor dit blok? Zo ja welke? Thanks! :thumbup:
Moet je eigenlijk niet willen... :lolno:
Verder lijkt het principe hetzelfde als koppelingsplaten van een Derbi blok vervangen.
Snap ik, heb er inmiddels al weer het originele blokje onder hangen.

Het "oude" aftermarketblokje doet het verder nog prima, alleen koppeling is af.
Helaas passen ook standaard derbi platen er niet op.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6875
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het Derbi Aftermarket Blok

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Oei, dat is inderdaad lastig. (Had verwacht dat Derbi koppelingsplaten wel zouden passen)
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gebruikersavatar
garfield
Pro tuner
Berichten: 958
Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Het Derbi Aftermarket Blok

Ongelezen bericht door garfield »

Passen er niet gewoon platen in van zo'n bami 150cc blokje?
Die zijn ook 5 plaats en hebben dezelfde opbouw van de koppeling
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie