Pagina 2 van 3

Re: Het Derbi Aftermarket Blok

Geplaatst: wo 02 apr 2014, 00:45
door Rickjee.
jammer had graag wat dingen gezien ! :thumbup:

Re: Het Derbi Aftermarket Blok

Geplaatst: ma 09 jun 2014, 21:05
door Foppaul
Haaai,

Moer los:
Afbeelding

Leuke constructie:
Afbeelding

Afbeelding

Het verschil in de assen(rechts is origineel) :
Afbeelding

Origineel OT koppelingshuis past wel, maar omdat de as anders is past het binnenhuis niet dus daar heb je niks aan...
Afbeelding

En dit ziet er ook wel hetzelfde uit als het origineel:
Afbeelding

Komt waarschijnlijk wel van Derbi af ja:
Afbeelding

En ook hier zal ik het maar zeggen, ik heb t vrij druk dus het zal niet echt opschieten haha. Het is iig iets! :thumbup:

Re: Het Derbi Aftermarket Blok

Geplaatst: di 10 jun 2014, 00:10
door Danny97
leuk man, ik ben benieuwd hoe zoiest loopt kwa snelheid en trekkracht :P

Re: Het Derbi Aftermarket Blok

Geplaatst: ma 16 jun 2014, 19:32
door garfield
Het loopt op zich best netjes, maar is een stuk trager dan een origineel blok.
(ligt aan de cilinder, is gewoon een DMP, dus absoluut niet snel)
Ook is de overbrenging zwaarder, ik moest van 13:53 naar 12:53 om dezelfde toerentallen te halen.
Blijkbaar gelijk aan een NT blok, die hebben ook een zwaardere overbrenging.

En in het begin schakelt het echt extreem slecht, je hebt erg veel kracht nodig.
(blijkbaar moet ook de schakelwals inlopen, want na een paar 100 km schakelt het prima)
Dat is overigens met de meeste chinese blokken zo, de afwerking is niet zo goed als hier in Europa.

Voor het geld zijn het best nette blokjes hoor.

Re: Het Derbi Aftermarket Blok

Geplaatst: wo 18 mar 2015, 10:22
door Jimmyspeed
Ik heb nu ook een tijdje zo'n aftermarket blokkie en ik ondervind wel aardig wat raare dingentjes.
Eerst had ik nog wel eens dat ie extreem veel weerstand bied als je van z'n 1 naar z'n 2 schakelt.
En nu heb ik het blok er onderuit gehaald omdat ik wel toeren kreeg maar geen snelheid en letterlijk geen vermogen onder de 6000 toeren, de powerband was ook weg en als ik hoger dan 4 schakelde trok die t niet meer en zakte de toeren als een baksteen. Iemand nog een startmotor te koop want die zat er ook niet op bij de koop?
Afbeelding
Afbeelding

Re: Het Derbi Aftermarket Blok

Geplaatst: wo 18 mar 2015, 12:03
door garfield
Startmotor is gewoon een standaard AM6.
Kan je bij een hoop winkels voor een paar tientjes nieuw kopen.

En voor het rare lopen :
Kijk eens of de o ring die als koppakking dient niet lekt.
Bij mij was die na een kleine 1000 km al lek namelijk.

En nog een dingetje: de membraanplaatjes zijn van plastic,die gaan niet lang mee...
(En nee,geen carbon maar gewoon abs...)

Re: Het Derbi Aftermarket Blok

Geplaatst: wo 18 mar 2015, 17:37
door Jimmyspeed
Afbeelding
Ik denk toch echt dat dit de boosdoener was...

Re: Het Derbi Aftermarket Blok

Geplaatst: wo 18 mar 2015, 18:19
door garfield
Dat lijkt meer op een serieus gebrek aan smering....
Je hebt toch wel de oliepomp aangesloten en ontlucht he?

Zou zonde zijn als je een andere cilinder monteert en hetzelfde gebeurt je nog een x..

Mocht je interesse hebben, ik heb nog een DR50 cilinder liggen voor je(gietijzer) in goede staat, kompleet met cilinderkop.
Loopt een stuk beter als de cilinder die je nu hebt...
Mag voor weinig weg...

Re: Het Derbi Aftermarket Blok

Geplaatst: wo 18 mar 2015, 18:34
door Jimmyspeed
Ik zoek inderdaad wel naar een nieuwe cilinder+zuiger maar is dat voor oud type? Ik zal by the way inderdaad even het olie pompje checken

Re: Het Derbi Aftermarket Blok

Geplaatst: wo 18 mar 2015, 18:47
door garfield
Ja , die is voor het oude type..
Past ook een stuk beter, want je kan de bovenste koelslang normaal vastzetten(zoals het hoort dus :dry: )

stuur maar even een pm als je interesse hebt

Re: Het Derbi Aftermarket Blok

Geplaatst: ma 23 mar 2015, 11:19
door Jolt
weet iemand welke pakkingen en welke zuiger hier in past ?

Re: Het Derbi Aftermarket Blok

Geplaatst: ma 23 mar 2015, 11:53
door garfield
In de DMP cilinder?

Standaard voetpakking , 4 kleine o-ringen bij de tapeinden en 1 o-ring als koppakking.
Zal vast wel dezelfde maat zijn als een dr/tp cilinder.

Anders gewoon ff vragen bij Jos Dijkman..

Re: Het Derbi Aftermarket Blok

Geplaatst: ma 23 mar 2015, 19:30
door Jolt
er zit vgm geen dmp cilinder op, kop is in ieder geval anders dan de dmp / dr kop. de cilinder heeft er wel wat van qua uiterlijk. maar kop is sws anders. lijkt me ook sterk dat er op een blok uit china een dmp (Dutch motorcycle parts) cilinder zit.

EDIT:
dmp cilinder lijkt er toch wel verdacht veel op

Re: Het Derbi Aftermarket Blok

Geplaatst: ma 23 mar 2015, 22:23
door Jimmyspeed
Jolt schreef:er zit vgm geen dmp cilinder op, kop is in ieder geval anders dan de dmp / dr kop. de cilinder heeft er wel wat van qua uiterlijk. maar kop is sws anders. lijkt me ook sterk dat er op een blok uit china een dmp (Dutch motorcycle parts) cilinder zit.

EDIT:
dmp cilinder lijkt er toch wel verdacht veel op
Zou een dr 50cc cilinder er wel gewoon op passen?

Re: Het Derbi Aftermarket Blok

Geplaatst: ma 23 mar 2015, 22:26
door Jolt
jaa past er gewoon op !

Re: Het Derbi Aftermarket Blok

Geplaatst: di 24 apr 2018, 12:36
door mhoekstra
Iemand al eens koppelingsplaten vervangen voor dit blok? Zo ja welke? Thanks! :thumbup:

Re: Het Derbi Aftermarket Blok

Geplaatst: di 24 apr 2018, 12:45
door derbi-ftw
mhoekstra schreef:Iemand al eens koppelingsplaten vervangen voor dit blok? Zo ja welke? Thanks! :thumbup:
Moet je eigenlijk niet willen... :lolno:

Re: Het Derbi Aftermarket Blok

Geplaatst: di 24 apr 2018, 12:47
door mhoekstra
derbi-ftw schreef:
mhoekstra schreef:Iemand al eens koppelingsplaten vervangen voor dit blok? Zo ja welke? Thanks! :thumbup:
Moet je eigenlijk niet willen... :lolno:
Verder lijkt het principe hetzelfde als koppelingsplaten van een Derbi blok vervangen.
Snap ik, heb er inmiddels al weer het originele blokje onder hangen.

Het "oude" aftermarketblokje doet het verder nog prima, alleen koppeling is af.
Helaas passen ook standaard derbi platen er niet op.

Re: Het Derbi Aftermarket Blok

Geplaatst: di 24 apr 2018, 12:50
door derbi-ftw
Oei, dat is inderdaad lastig. (Had verwacht dat Derbi koppelingsplaten wel zouden passen)

Re: Het Derbi Aftermarket Blok

Geplaatst: di 24 apr 2018, 17:07
door garfield
Passen er niet gewoon platen in van zo'n bami 150cc blokje?
Die zijn ook 5 plaats en hebben dezelfde opbouw van de koppeling