80 CC Cilinder
-
- Banden plakker
- Berichten: 16
- Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 19:42
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Limited Edition
80 CC Cilinder
Ik wil graag een 80 CC cilinder op mijn Derbi Senda Limited Edition 2008 zetten.
Heeft dat wel zin als ik alleen die 80 CC cilinder erop doe als de rest van het motorblok standaard laat en daar niks aan doe ??
Bijvoorbeeld kan mijn standaard carburateur van 17,5 mm dat hebben??
Heeft dat wel zin als ik alleen die 80 CC cilinder erop doe als de rest van het motorblok standaard laat en daar niks aan doe ??
Bijvoorbeeld kan mijn standaard carburateur van 17,5 mm dat hebben??
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 230
- Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 22:28
- Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme sm '05
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=15557
Re: 80 CC Cilinder
Welke 80cc cilinder?
-
- Banden plakker
- Berichten: 16
- Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 19:42
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Limited Edition
Re: 80 CC Cilinder
Airsal Cilinder 80cc Derbi
-
- Banden plakker
- Berichten: 16
- Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 19:42
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Limited Edition
Re: 80 CC Cilinder
Airsal Cilinder 80cc DerbiJoostvanK schreef:Welke 80cc cilinder?
- pizzabezorger
- Pro tuner
- Berichten: 664
- Lid geworden op: di 03 sep 2013, 17:51
- Vervoersmiddel: Yamaha Neos
Derbi Sdr 03
Derbi Gp1 Racing
Derbi senda X-treme 05
Derbi Drd limited 08
Piaggio zip snor
Ktm exc 250
Derbi drd racing 07
Gilera Runner 172CC full malossi (motorkenteken)
Derbi DRD Racing 08 (project) - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=19443
- Locatie: Wahed raceauto
Re: 80 CC Cilinder
Een airsal 80cc wil prima op een 17,5 mm carburateur. Wel is het verstandig om te kijken in welke staat je krukas is, een 80cc is wat heftiger voor je krukas en dus moet je deze wel even controleren. Een standaard krukas is over het algemeen een prima krukas en zal mits hij nog in goede staat is geen moeite hebben met een airsall 80cc. Is je krukas niet meer in nette staat is het wel verstandig deze te reviseren of te vervangen.
Verder zou ik wel een snelle uitlaat nemen ( scr corce hm 50/70 of andere 70/80cc uitlaten. Op een standaard uitlaat wil wel maar dan haal je gewoon niet uit de cilinder wat er in zit, wel zal je met een standaard uitlaat een enorme hoeveelheid aan koppel hebben.
Verder zou ik wel een snelle uitlaat nemen ( scr corce hm 50/70 of andere 70/80cc uitlaten. Op een standaard uitlaat wil wel maar dan haal je gewoon niet uit de cilinder wat er in zit, wel zal je met een standaard uitlaat een enorme hoeveelheid aan koppel hebben.
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Berichten: 6873
- Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: 80 CC Cilinder
Daarbij zal de 80cc cilinder met een standaard uitlaat ook sneller slijten, wat dus een beetje zonder is.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Pro tuner
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 21:47
- Vervoersmiddel: derbi drd pro
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=11331
Re: 80 CC Cilinder
Als de standaard krukas niet meer dan 20k gelopen heeft kun je er prima een airsal80 opzetten.. wil je het echt goed aanpakken vervang dan direct je krukas voor een racekrukas en aangezien je meestal wel iets snellers wilt na een tijdje, dan heb je die krukas er alvast in.. het is allemaal afhankelijk van jou budget en je wensen wat je verder aan je setup verandert, wil jij echt snel wezen zet er dan een raceontsteking, 28mm carburateur, en een snelle uitlaat zoals een yasuni r3, voca 70/80 etc op.. wil jij gewoon ietsje sneller wezen dan origineel kun je alleen je cilinder vervangen voor een airsal80, hier kun je mee beginnen en dan na verloop van tijd steeds iets anders te veranderen zoals de carburateur en uitlaat.
ps. ik heb een nette airsal80 voor je liggen.
ps. ik heb een nette airsal80 voor je liggen.
pizzabezorger schreef:Nee snelgas geeft meer hetzelfde effect als een mhr team 80. Zoals de naam al zegt ga je er gewoon veel sneller van. is zegmaar een goedkopere optie om op te voeren. Als je nog snelgas zoekt heb ik er nog wel een paar liggen.
-
- Banden plakker
- Berichten: 16
- Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 19:42
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Limited Edition
Re: 80 CC Cilinder
rené schreef:Als de standaard krukas niet meer dan 20k gelopen heeft kun je er prima een airsal80 opzetten.. wil je het echt goed aanpakken vervang dan direct je krukas voor een racekrukas en aangezien je meestal wel iets snellers wilt na een tijdje, dan heb je die krukas er alvast in.. het is allemaal afhankelijk van jou budget en je wensen wat je verder aan je setup verandert, wil jij echt snel wezen zet er dan een raceontsteking, 28mm carburateur, en een snelle uitlaat zoals een yasuni r3, voca 70/80 etc op.. wil jij gewoon ietsje sneller wezen dan origineel kun je alleen je cilinder vervangen voor een airsal80, hier kun je mee beginnen en dan na verloop van tijd steeds iets anders te veranderen zoals de carburateur en uitlaat.
Wat vraag je er voor ??
ps. ik heb een nette airsal80 voor je liggen.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 21:47
- Vervoersmiddel: derbi drd pro
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=11331
Re: 80 CC Cilinder
stuur me maar een appje 0611935098Koentje schreef:rené schreef:Als de standaard krukas niet meer dan 20k gelopen heeft kun je er prima een airsal80 opzetten.. wil je het echt goed aanpakken vervang dan direct je krukas voor een racekrukas en aangezien je meestal wel iets snellers wilt na een tijdje, dan heb je die krukas er alvast in.. het is allemaal afhankelijk van jou budget en je wensen wat je verder aan je setup verandert, wil jij echt snel wezen zet er dan een raceontsteking, 28mm carburateur, en een snelle uitlaat zoals een yasuni r3, voca 70/80 etc op.. wil jij gewoon ietsje sneller wezen dan origineel kun je alleen je cilinder vervangen voor een airsal80, hier kun je mee beginnen en dan na verloop van tijd steeds iets anders te veranderen zoals de carburateur en uitlaat.
Wat vraag je er voor ??
ps. ik heb een nette airsal80 voor je liggen.
pizzabezorger schreef:Nee snelgas geeft meer hetzelfde effect als een mhr team 80. Zoals de naam al zegt ga je er gewoon veel sneller van. is zegmaar een goedkopere optie om op te voeren. Als je nog snelgas zoekt heb ik er nog wel een paar liggen.
-
- Schakelrijder
- Berichten: 156
- Lid geworden op: di 18 sep 2012, 21:12
- Vervoersmiddel: Tomos
Derbi Senda DRD Limited Edition '07 - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php ... 29#p266029
- Locatie: Leusden
Re: 80 CC Cilinder
Hoezo slijt de cilinder harder met ori uitlaat dan? ontgrenst uiteraardderbi-ftw schreef:Daarbij zal de 80cc cilinder met een standaard uitlaat ook sneller slijten, wat dus een beetje zonder is.
MikeR schreef:88mm turbo
Mag oppassen dat hij geen vogels naar binnen zuigt
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Berichten: 6873
- Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: 80 CC Cilinder
Er gaan minder uitlaat gassen uit de uitlaat, een deel van de uitlaatgassen zal dicht bij de uitlaatpoort van de cilinder blijven zitten.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl