Pagina 1 van 1

80 CC Cilinder

Geplaatst: di 16 sep 2014, 14:52
door Koentje
Ik wil graag een 80 CC cilinder op mijn Derbi Senda Limited Edition 2008 zetten.

Heeft dat wel zin als ik alleen die 80 CC cilinder erop doe als de rest van het motorblok standaard laat en daar niks aan doe ??
Bijvoorbeeld kan mijn standaard carburateur van 17,5 mm dat hebben??

Re: 80 CC Cilinder

Geplaatst: di 16 sep 2014, 15:48
door JoostvanK
Welke 80cc cilinder?

Re: 80 CC Cilinder

Geplaatst: di 16 sep 2014, 16:44
door Koentje
Airsal Cilinder 80cc Derbi

Re: 80 CC Cilinder

Geplaatst: di 16 sep 2014, 16:45
door Koentje
JoostvanK schreef:Welke 80cc cilinder?
Airsal Cilinder 80cc Derbi

Re: 80 CC Cilinder

Geplaatst: di 16 sep 2014, 17:34
door pizzabezorger
Een airsal 80cc wil prima op een 17,5 mm carburateur. Wel is het verstandig om te kijken in welke staat je krukas is, een 80cc is wat heftiger voor je krukas en dus moet je deze wel even controleren. Een standaard krukas is over het algemeen een prima krukas en zal mits hij nog in goede staat is geen moeite hebben met een airsall 80cc. Is je krukas niet meer in nette staat is het wel verstandig deze te reviseren of te vervangen.

Verder zou ik wel een snelle uitlaat nemen ( scr corce hm 50/70 of andere 70/80cc uitlaten. Op een standaard uitlaat wil wel maar dan haal je gewoon niet uit de cilinder wat er in zit, wel zal je met een standaard uitlaat een enorme hoeveelheid aan koppel hebben.

Re: 80 CC Cilinder

Geplaatst: di 16 sep 2014, 18:09
door derbi-ftw
Daarbij zal de 80cc cilinder met een standaard uitlaat ook sneller slijten, wat dus een beetje zonder is.

Re: 80 CC Cilinder

Geplaatst: wo 17 sep 2014, 16:15
door rené
Als de standaard krukas niet meer dan 20k gelopen heeft kun je er prima een airsal80 opzetten.. wil je het echt goed aanpakken vervang dan direct je krukas voor een racekrukas en aangezien je meestal wel iets snellers wilt na een tijdje, dan heb je die krukas er alvast in.. het is allemaal afhankelijk van jou budget en je wensen wat je verder aan je setup verandert, wil jij echt snel wezen zet er dan een raceontsteking, 28mm carburateur, en een snelle uitlaat zoals een yasuni r3, voca 70/80 etc op.. wil jij gewoon ietsje sneller wezen dan origineel kun je alleen je cilinder vervangen voor een airsal80, hier kun je mee beginnen en dan na verloop van tijd steeds iets anders te veranderen zoals de carburateur en uitlaat.

ps. ik heb een nette airsal80 voor je liggen.

Re: 80 CC Cilinder

Geplaatst: wo 17 sep 2014, 17:34
door Koentje
rené schreef:Als de standaard krukas niet meer dan 20k gelopen heeft kun je er prima een airsal80 opzetten.. wil je het echt goed aanpakken vervang dan direct je krukas voor een racekrukas en aangezien je meestal wel iets snellers wilt na een tijdje, dan heb je die krukas er alvast in.. het is allemaal afhankelijk van jou budget en je wensen wat je verder aan je setup verandert, wil jij echt snel wezen zet er dan een raceontsteking, 28mm carburateur, en een snelle uitlaat zoals een yasuni r3, voca 70/80 etc op.. wil jij gewoon ietsje sneller wezen dan origineel kun je alleen je cilinder vervangen voor een airsal80, hier kun je mee beginnen en dan na verloop van tijd steeds iets anders te veranderen zoals de carburateur en uitlaat.


Wat vraag je er voor ??

ps. ik heb een nette airsal80 voor je liggen.

Re: 80 CC Cilinder

Geplaatst: wo 17 sep 2014, 22:05
door rené
Koentje schreef:
rené schreef:Als de standaard krukas niet meer dan 20k gelopen heeft kun je er prima een airsal80 opzetten.. wil je het echt goed aanpakken vervang dan direct je krukas voor een racekrukas en aangezien je meestal wel iets snellers wilt na een tijdje, dan heb je die krukas er alvast in.. het is allemaal afhankelijk van jou budget en je wensen wat je verder aan je setup verandert, wil jij echt snel wezen zet er dan een raceontsteking, 28mm carburateur, en een snelle uitlaat zoals een yasuni r3, voca 70/80 etc op.. wil jij gewoon ietsje sneller wezen dan origineel kun je alleen je cilinder vervangen voor een airsal80, hier kun je mee beginnen en dan na verloop van tijd steeds iets anders te veranderen zoals de carburateur en uitlaat.


Wat vraag je er voor ??

ps. ik heb een nette airsal80 voor je liggen.
stuur me maar een appje 0611935098

Re: 80 CC Cilinder

Geplaatst: ma 06 okt 2014, 14:01
door TjeerdS
derbi-ftw schreef:Daarbij zal de 80cc cilinder met een standaard uitlaat ook sneller slijten, wat dus een beetje zonder is.
Hoezo slijt de cilinder harder met ori uitlaat dan? ontgrenst uiteraard

Re: 80 CC Cilinder

Geplaatst: ma 06 okt 2014, 14:15
door derbi-ftw
Er gaan minder uitlaat gassen uit de uitlaat, een deel van de uitlaatgassen zal dicht bij de uitlaatpoort van de cilinder blijven zitten.