Derbi volledig uit elkaar halen

Alle how-to die te maken hebben met Derbi.
Alexandro-1997
Banden plakker
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 04 nov 2013, 20:37
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing

Derbi volledig uit elkaar halen

Ongelezen bericht door Alexandro-1997 »

Hee,

Zoals de titel al zegt, ik wil heel mijn derbi uit elkaar gaan halen..
ik ben er toen ik hem net had een keer mee de sloot in gereden en dat was niet zo heel erg goed afgelopen :wall:
3 maanden geleden heb ik een warmloper gehad doordat me olie volledig weg gelekt was en ik dit niet in de gaten had :wall:

Toen heb ik er een airsal 50cc op gezet netjes 500 km ingereden alleen na 700 km gereden te hebben liep die vast terwijl ik net mijn olie had bij gevuld en niets geks ermee had gedaan, er er waren gewoon hele stukken metaal uit mijn zuiger... leek net of er iemand een moertje in geflikkerd heeft.. Hij stond ook perfect afgesteld :wall:

Dit is voor mij nu zo'n beetje de druppel geworden en wil dus heel me brommer uit elkaar halen en me blok naar een garage brengen voor revisie. Alleen is mijn vraag nu hoe pak ik dit aan????

Het enige wat ik tot nu toe zelf aan me brommer heb gedaan is me cilinder er af halen om te kijken wat het probleem was, voor de rest heb ik "nog" maar weinig verstand ervan. Dit wil ik wel leren :D

Dus mijn vraag nu eigenlijk hoe pak ik dit aan, heel mijn brommer uit elkaar halen? is dit een onbegonnen klus voor mij als beginner of niet?

op dit moment heb ik een Gianelli conti erop zitten, en voor de rest is de brommer volgens mij standaard. Wat ik wel heb opgemerkt is dat bij de cilinders die ik heb gehad, waar de uitlaat aan vast moet zegmaar, dat daar heeel veel olie uit spuit en zich gelijk vast bijt aan me blok.
Xtreme06
Pro tuner
Berichten: 1282
Lid geworden op: ma 06 mei 2013, 18:51

Re: Derbi volledig uit elkaar halen

Ongelezen bericht door Xtreme06 »

Een brommer volledig strippen is niet echt moeilijk maar je moet het goed aanpakken zodat het monteren ook simpel is :happy:
Veel dingen labelen,alle boutjes/moertjes van een bepaald onderdeel in een zakje/doosje steken en dat labelen... Zulke dingen maken het heel simpel,je kan ook gewoon alles proberen onthouden maar dat wil al eens mislukken :emo: Veel foto's maken helpt ook zeker en vast.
Plaats reactie