AM6 afstellen

Alle how-to die te maken hebben met Derbi.
RobbinBossink
Banden plakker
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 16 mei 2014, 21:37
Vervoersmiddel: Yamaha DT 50 2004 | Opzoek naar een Pro/LTD edition
Locatie: Enschede, Overijssel

AM6 afstellen

Ongelezen bericht door RobbinBossink »

Hallo
ik heb een yamaha dt50 (2004) met een AM6 blok
de brommer wil maar niet starten, hij krijgt volgens mij te veel brandstof krijgt want de bougie is helemaal zwart, ik heb al een nieuwe bougie. Maar ik denk dat dit niet het enigste probleem is want hij start altijd al moeilijk en nou wil ik hem opnieuw afstellen, maar ik weet niet hoe.
Daarom vraag ik jullie, hoe kan ik nou het beste een AM6 blok afstellen?
De brommer is helemaal standaard alleen de uitlaat is ontgrenst.
misschien moet ik ook wel met de sproeiers knoeien :eh:

(Ik weet dat dit een Derbi forum is maar ik kan geen beter forum vinden dus vraag ik het hier)
Robertje
Beginnende tuner
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 10:17
Vervoersmiddel: Mercedes

Re: AM6 afstellen

Ongelezen bericht door Robertje »

Als hij niet of slecht start dan moet je altijd beginnen met het afstellen van de luchtschroef. Schoef helemaal indraaien en dan 1,5 slag terug. Hij moet nu altijd starten. Anders carburateur schoonmaken ( helemaal uit elkaar dus) bougie controleren kabels controleren etc etc.

Als dat werkt kun je aan je sproeier gaan werken. Als de bougie zwart is zal de sproeier iets te groot zijn. Wees voorchtig met kleienr gaan met een te kleine sproeier kun je de boel goed verzieken. Dus altijd in kleine stapjes een kleinere sproeier proberen. Als hij op volgas gaat inhouden en op net geen volgas goed loopt is de sproeier te klein en maak je de boel stuk.

Succes
Het is pas echt crises als het bier op is!
RobbinBossink
Banden plakker
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 16 mei 2014, 21:37
Vervoersmiddel: Yamaha DT 50 2004 | Opzoek naar een Pro/LTD edition
Locatie: Enschede, Overijssel

Re: AM6 afstellen

Ongelezen bericht door RobbinBossink »

Oke dan zal ik dat eens proberen
ik heb ook soms als ik rijd dat hij inhoudt, en dan zoineens uit het niks in een keer doortrekt tot hoog in de toeren met veel kracht
heeft dit er ook iets mee te maken op een of andere manier?
Robertje
Beginnende tuner
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 10:17
Vervoersmiddel: Mercedes

Re: AM6 afstellen

Ongelezen bericht door Robertje »

Dat plotseling met veel kracht wegrijden is de powerband. Een toerengebied waar je uitlaat en cilinder zeer goed met elkaar samenwerken en extra kracht geven. Meestal niet bij standaard uitlaat.Wat voor uitlaat zit er op? Het klinkt als een slechte afstelling zeker in combinaite met het slechte starten. Het inhouden kan ook dudien op een te kleine sproeier. Dit is zeer gevaarlijk en kan een vastloper betekenen. Wat voor kleur heeft je bougie als je stukje gaat rijden stopt en dan direct de bougie eruti haalt? Wit is gevaar
Het is pas echt crises als het bier op is!
Plaats reactie