kvs vervangen

Alle how-to die te maken hebben met Derbi.
YekZe
Schakelrijder
Berichten: 109
Lid geworden op: do 05 feb 2015, 23:01
Vervoersmiddel: derbi senda sm x-treme(verkocht)
Derbi GPR 50 Racing (verkocht)
2x Derbi Predator LC (verkocht)
Spartamet(verkocht)
Quad 110cc (verkocht)
Derbi Senda DRD X-TREME

kvs vervangen

Ongelezen bericht door YekZe »

ik wil graag mijn kvs vervangen maar nou is voor mij de vraag,
hoe kan ik dit het beste doen, ik heb een derbi senda sm xtreme 2005.
mischien heeft iemand wel een stappen plannetje voor mij ofzo of een lijstje. :lol:
mijn onderschrift is niet zo origineel als anderen...
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: kvs vervangen

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

KVS onderaan bij de waterpomp slang eruit laten lopen.
Daarna de dop van het kvs tankje eraf halen, en de rest eruit laten lopen.

KVS erin doen:

Slang van de cilinderkop naar radiateur, bij de radiateur los halen en er wat kvs in gieten. Daarna de kvs in het tankje gieten tot min/max en de motor stationair laten lopen met de dop eraf (om te ontluchten)

Als die helemaal ontlucht is kun je hem bij vullen tussen de min en max en ben je klaar.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
YekZe
Schakelrijder
Berichten: 109
Lid geworden op: do 05 feb 2015, 23:01
Vervoersmiddel: derbi senda sm x-treme(verkocht)
Derbi GPR 50 Racing (verkocht)
2x Derbi Predator LC (verkocht)
Spartamet(verkocht)
Quad 110cc (verkocht)
Derbi Senda DRD X-TREME

Re: kvs vervangen

Ongelezen bericht door YekZe »

derbi-ftw schreef:KVS onderaan bij de waterpomp slang eruit laten lopen.
Daarna de dop van het kvs tankje eraf halen, en de rest eruit laten lopen.

KVS erin doen:

Slang van de cilinderkop naar radiateur, bij de radiateur los halen en er wat kvs in gieten. Daarna de kvs in het tankje gieten tot min/max en de motor stationair laten lopen met de dop eraf (om te ontluchten)

Als die helemaal ontlucht is kun je hem bij vullen tussen de min en max en ben je klaar.
KIJK! dat is een mooi gedetaileerd antwoord thanks! :woot:
mijn onderschrift is niet zo origineel als anderen...
Plaats reactie