derbi NT motorblok 2009

Complete motorblokken
markvanzee
Beginnende Derbi fan
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 10 dec 2012, 16:51
Vervoersmiddel: derbi DRD racing 2011.
Locatie: Langerak, ZH

derbi NT motorblok 2009

Ongelezen bericht door markvanzee »

beste forumleden,

hierbij aangeboden mijn derbi motorblok wegens stoppen met project.

dit blok komt onder een x race uit 2009 vandaan.
het blok is gereviceerd door jasper, en is daarbij voorzien van:

nieuwe lagers pakkingen etc..
nieuwe originele derbi zuiger (degene die erin zat was eigenlijk nog goed maar omdat het blok openlag maar gelijk vervangen)
gebruikte (ori) krukas van jasper
conti afdekplaatje.
nieuwe ontsteking.
nieuwe schakelas schijven
nieuwe schakelpal + veer

volgens jasper waren al de pakkingen keerringen etc. nog vrij nieuw, dus het blok heeft waarschijnlijk niet veel gelopen sinds de laatste revisie. helaas weet ik niet hoeveel kilometer het blok heeft gelopen. het blok loopt zonder oliepomp, en bij de revisie zijn ook de tandwielen voor het oliesysteem verwijderd. deze heb ik er nog wel los bij, net als de oliepomp en het olietankje.

totale kosten voor het reviseren zijn op €300 uitgekomen.

ik heb het blok even onder de brommer gehad, en ben er toen achter gekomen dat de kop waarschijnlijk krom is (witte rook)
ook lekt het blok een klein beetje olie bij de carterbout, maar dit lijkt mij een kwestie van een nieuwe O-ring?

op die 2 kleine puntjes na dan is dit een perfect gereviseerd blok dat na de revisie niet meer dan 30 seconden gelopen heeft.

maar voor mij nu overbodig omdat ik nu een nieuwe DRD racing heb met oliepomp en alles gewoon lekker origineel. dit is voor mij gewoon veel handiger omdat ik elke dag 50 kilometer naar mijn werk rijd en dan niet hoef te mengen enzo.

richtprijs € 400

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie