Brommer schoonmaken
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Derbi senda
Brommer schoonmaken
Nou de vraag waar iedereen wel eens overgedacht heeft. "Wat is de beste manier om je brommer schoon te maken?"
Voor me kappen en de rest gebruik ik gewoon wat water + een soort zeep van motozoom.
Maar ik las net op internet dat je voor je blok gewoon glassex kan gebruiken. klopt dat?
ook ben ik nieuwsgierig naar wax.. wat is goeie wax en waar zou ik die kunnen halen?
Nino
Voor me kappen en de rest gebruik ik gewoon wat water + een soort zeep van motozoom.
Maar ik las net op internet dat je voor je blok gewoon glassex kan gebruiken. klopt dat?
ook ben ik nieuwsgierig naar wax.. wat is goeie wax en waar zou ik die kunnen halen?
Nino
"Ride to live, live to ride."

Ik maak gratis onderschriften!

- Daan22
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
Re: Brommer schoonmaken
een vat zoutzuur en daar hem een nachtje in laten staan
gwn een emmer water met auto zeep en goed wassen met een goede spons, daarna met water zonder zeep over gaan met een propere doek ofwel afspuiten met de tuinslang
dan droog ik hem af
dan kan je je plastiek inwrijven met een soort wax dat hij mooi glimt

gwn een emmer water met auto zeep en goed wassen met een goede spons, daarna met water zonder zeep over gaan met een propere doek ofwel afspuiten met de tuinslang
dan droog ik hem af
dan kan je je plastiek inwrijven met een soort wax dat hij mooi glimt
- Daan
- Beheerder
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
Als wax kun je turtlewax gebruiken, kun je bij het tankstation of autozaak halen.
Ik gebruik Dasty voor mijn blok en frame etc. Het is keukenreiniger van de Wibra, kost je 3 euro geloof ik. Erg fijn en goedkoop spul. Is agressief spul dus laat het niet in trekken ofzo.
Kleine krasjes in je lak kun je er soms uit poetsen met Commandant 4. Kun je ook bij de automaterialen zaak halen. Niet te vaak gebruiken want je schuurt hiermee je lak laag op.
Meestal spuit ik hem eerst af. Dan spuit ik hem in de dasty en ga het blok poetsen. Soms gebruik ik voor de moeilijke hoekjes remmenreiniger, maar ook dit is agressief spul. Dan pak ik een schone spons en ga ik alle kappen langs. Na het wassen spuit ik hem nog een keer af. Blaas hem droog met de compressor en dan ga ik alle kappen langs met een droge doek. Dan wax ik hem in en poets ik mijn achterbrug nog even op belgom (omdat deze bij mij gepolijst is).
Tip: Ga van boven naar onder
Met meestal dit als resultaat, na een tour rit:

Met dit als resultaat
Ik gebruik Dasty voor mijn blok en frame etc. Het is keukenreiniger van de Wibra, kost je 3 euro geloof ik. Erg fijn en goedkoop spul. Is agressief spul dus laat het niet in trekken ofzo.
Kleine krasjes in je lak kun je er soms uit poetsen met Commandant 4. Kun je ook bij de automaterialen zaak halen. Niet te vaak gebruiken want je schuurt hiermee je lak laag op.
Meestal spuit ik hem eerst af. Dan spuit ik hem in de dasty en ga het blok poetsen. Soms gebruik ik voor de moeilijke hoekjes remmenreiniger, maar ook dit is agressief spul. Dan pak ik een schone spons en ga ik alle kappen langs. Na het wassen spuit ik hem nog een keer af. Blaas hem droog met de compressor en dan ga ik alle kappen langs met een droge doek. Dan wax ik hem in en poets ik mijn achterbrug nog even op belgom (omdat deze bij mij gepolijst is).
Tip: Ga van boven naar onder

Met meestal dit als resultaat, na een tour rit:

Met dit als resultaat
-
- Beginnende tuner
thanks jongens, hij ziet er nu zo uit.

heb gewoon schoon gemaakt met auto zeep en emmer water en daarna ff in de wax gezet opzich best mooi uitgekomen.
ben er tevreden mee, morgen ff die turtle wax maar halen
Nino

heb gewoon schoon gemaakt met auto zeep en emmer water en daarna ff in de wax gezet opzich best mooi uitgekomen.
ben er tevreden mee, morgen ff die turtle wax maar halen

Nino

- Dartiax
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Gpr 50 - Peugot 106 GTI
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=5161

Welke kant je ook opgaat, De kraai vliegt altijd naar het westen
-
- Beginnende tuner
waar kan ik die turtle wax halen?
moet ik dan alleen de turtle wax halen of ook nog iets anders?
moet ik dan alleen de turtle wax halen of ook nog iets anders?

- BasvO
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Senda DRD Pro (Te Koop)
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=6119
- Contacteer:
Ook bij benzine pomp
racingfreak schreef:heeft niks te maken met "welke sproeierset" tenzij je een airmax in je carb gaat duwen

- Dartiax
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Gpr 50 - Peugot 106 GTI
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=5161
Ik had 'm bij Halfords vandaan 

Welke kant je ook opgaat, De kraai vliegt altijd naar het westen
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: derbi senda xtreme puch maxi honda scoopy honda vision en de beruchte fiets :P
honda scoopy - Locatie: amstelveen
ik spuit de brommer meestal af met de hogedruk spuit met een draaiende motor en naartuurlijk niet te dichtbij wand dat is niet best voor de lak
daarnaa ga ik hem helemaal grondig soppen met een emer met sop met ook turtel shampoo er in
daarnaa spuit ik hem weer af
daarnaa droog ik hem met een zemen leren lap of een thee doek zorg dat je zo min mogelijk water achter laat op de bekapping
als dat gedaan is al het kunstof in de amway silecone was zetten
paar min laten werken tot het dof is en dan uit poetsen
wat ook raadzaam is om je ketting ff opnieuw in de ketting vet te zetten
en zwarte kap delen van dat doffe zwarte plastic in de black crome om de kleur op te halen
daarnaa ga ik hem helemaal grondig soppen met een emer met sop met ook turtel shampoo er in
daarnaa spuit ik hem weer af
daarnaa droog ik hem met een zemen leren lap of een thee doek zorg dat je zo min mogelijk water achter laat op de bekapping
als dat gedaan is al het kunstof in de amway silecone was zetten
paar min laten werken tot het dof is en dan uit poetsen
wat ook raadzaam is om je ketting ff opnieuw in de ketting vet te zetten
en zwarte kap delen van dat doffe zwarte plastic in de black crome om de kleur op te halen