Aprilia rs spuiten (primer)

Hier kun je alle vragen en opmerkingen kwijt over uiterlijk en styling op brommer (Derbi) gebied.
Gebruikersavatar
aidsaap
Beginnende tuner
Berichten: 272
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
Locatie: Zandvoort

Aprilia rs spuiten (primer)

Ongelezen bericht door aidsaap »

hallo allemaal,

Ik wil mijn aprilia rs opnieuw spuiten, maar ik weet niet of je hiervoor de 'normale' primer moet gebruiken, of de speciale plastic primer, of zelfs allebij. Ze zijn al eens opnieuw gespoten maar dit dondert er allemaal vanaf dus ik zou m nu graag goed willen spuiten. Ik wil alles van motip gaan gebruiken.

Alvast bedankt!
qongon
Schakelrijder
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 19:29
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 85
Derbi r Xtreme 2002
Locatie: in de buurt van: Oss,cuijk,nijmegen

Re: Aprilia rs spuiten (primer)

Ongelezen bericht door qongon »

hier hebben ze een hele goede how-to over spuiten http://www.scooter-freaks.nl/forum/show ... p?t=412631
maar je moet eerst plastic primer spuiten en dan gewonen daar overheen
rené
Pro tuner
Berichten: 1070
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 21:47
Vervoersmiddel: derbi drd pro

Re: Aprilia rs spuiten (primer)

Ongelezen bericht door rené »

je moet echt de plastic primer gebruiken.. dit lijkt in t begin of je er niks op spuit maar je moet gewoon gaan spuiten, dan de laklaag erover, en als je ziet dat hij raar gaat rimpelen nog een keer primeren.
pizzabezorger schreef:Nee snelgas geeft meer hetzelfde effect als een mhr team 80. Zoals de naam al zegt ga je er gewoon veel sneller van. is zegmaar een goedkopere optie om op te voeren. Als je nog snelgas zoekt heb ik er nog wel een paar liggen.
Gebruikersavatar
aidsaap
Beginnende tuner
Berichten: 272
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
Locatie: Zandvoort

Re: Aprilia rs spuiten (primer)

Ongelezen bericht door aidsaap »

Maar ik moet dus ook nog eens normale primer over de plasticprimer spuiten? Éen primer voldoet niet?
Gebruikersavatar
Bjorn24
Schakelrijder
Berichten: 125
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 13:36
Vervoersmiddel: Derbi evo limited edition
Locatie: België (Roosdaal)

Re: Aprilia rs spuiten (primer)

Ongelezen bericht door Bjorn24 »

aidsaap schreef:Maar ik moet dus ook nog eens normale primer over de plasticprimer spuiten? Éen primer voldoet niet?
de plastic primer voldoet nrmaal
debeste95
Pro tuner
Berichten: 511
Lid geworden op: zo 19 mei 2013, 17:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2006

Re: Aprilia rs spuiten (primer)

Ongelezen bericht door debeste95 »

Ik deed eerst ook plastic primer en dan nog normale primer maar is nergens voor nodig. Het hecht gewoon goed, maar plastic primer is doorzichtig dus je zult wat dekkender moeten spuiten zodat je de oude kleur van de kap niet meer ziet, terwijl je met normale primer eronder meteen een goede solide kleur hebt.
Gebruikersavatar
aidsaap
Beginnende tuner
Berichten: 272
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
Locatie: Zandvoort

Re: Aprilia rs spuiten (primer)

Ongelezen bericht door aidsaap »

De kleuren worden (vrijwel) hetzelfde, dus dat is geen probleem. Kan iemand voor de zekerheid bevestigen dat alleen plastic primer voldoende is?
debeste95
Pro tuner
Berichten: 511
Lid geworden op: zo 19 mei 2013, 17:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2006

Re: Aprilia rs spuiten (primer)

Ongelezen bericht door debeste95 »

Ik heb al talloze kappen gespoten, begonnen met plastic primer + gewone primer maar maakt uit ervaring niks uit. Misschien dat dat komt omdat ik vroeger minder goed schuurde, kan ook, dus wacht voor de zekerheid nog maar even op de mening van iemand anders met veel ervaring met kappen spuiten.
Gebruikersavatar
aidsaap
Beginnende tuner
Berichten: 272
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
Locatie: Zandvoort

Re: Aprilia rs spuiten (primer)

Ongelezen bericht door aidsaap »

Ik ben dus begonnen met mijn kappen, gaat allemaal prima, maar nu heb ik de kappen mat zwart gespoten en er daarna blanke lak overheen gespoten om het krasvaster te maken. Nu glimt hij natuurlijk enorm, kan ik hier weer een dun laagje matzwart over spuiten om het glanzende effect weg te krijgen, of zal dat niet goed hechten/krasvast zijn?
rené
Pro tuner
Berichten: 1070
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 21:47
Vervoersmiddel: derbi drd pro

Re: Aprilia rs spuiten (primer)

Ongelezen bericht door rené »

aidsaap schreef:Ik ben dus begonnen met mijn kappen, gaat allemaal prima, maar nu heb ik de kappen mat zwart gespoten en er daarna blanke lak overheen gespoten om het krasvaster te maken. Nu glimt hij natuurlijk enorm, kan ik hier weer een dun laagje matzwart over spuiten om het glanzende effect weg te krijgen, of zal dat niet goed hechten/krasvast zijn?
je doet de blanke lak laag altijd als laatste, dus mij lijkt het van niet.
pizzabezorger schreef:Nee snelgas geeft meer hetzelfde effect als een mhr team 80. Zoals de naam al zegt ga je er gewoon veel sneller van. is zegmaar een goedkopere optie om op te voeren. Als je nog snelgas zoekt heb ik er nog wel een paar liggen.
Plaats reactie