Roest plekjes

Hier kun je alle vragen en opmerkingen kwijt over uiterlijk en styling op brommer (Derbi) gebied.
Stefan_99
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing #85 2009

Roest plekjes

Ongelezen bericht door Stefan_99 »

Hallo,

Ik heb sinds gisteren ook een derbi. Het is een blauw/witte drd racing 85 anniversary edition. Nu ging ik hem eens ff goed schoonmaken maar er zit nog wel hier en daar wat roest/corrosie:AfbeeldingAfbeelding
Ook de achtervelg heeft wat plekjes, de roest kreeg ik gwn weg met een schuursponsje:Afbeelding
Ook bladert het af bij de voetsteuntjes:Afbeelding
Nou vraag ik mij af wat de beste manier is om dit een beetje te herstellen. Kan ik voor het frame die roest op een of andere manier wegwerken en er dan een kleur die er erg op lijkt een beetje op spuiten? En voor de velg en het blok?

Ook rookt hij erg, ook nog na een tijdje gereden te hebben. Het is blauwe rook maar hij loopt hartstikke goed.

Ook zitten er wat scheurtjes in de kappen, als die weer aan elkaar, gelijmd zitten bijvoorbeeld, kan ik die dan deels zwart overspuiten na er een beetje plamuur op te smeren of moet je toch wel de hele kap doen voor een mooi resultaat?
luco
Pro tuner
Vervoersmiddel: derbi drd evo limited edition

Re: Roest plekjes

Ongelezen bericht door luco »

Frame: bijwerken met spuitbus/verf. Of geheel poedercoaten kosten €+- 100

Velgen: zijn geanodiseerd, zelfde kleur vinden zal lastig wezen. Gewoon schoonmaken en verder niet naar kijken. Of ook (laten) coaten/spuiten.

Kappen: stickers eraf en opnieuw spuiten. De helft doen zal niet een mooi resultaat geven.
Afbeelding
Pieke schreef:het lijkt me dat iemand er behoorlijk wat moeite in heeft gestoken om m eruit te laten zien alsof ie er zo min mogelijk moeite in heeft gestoken
Stefan_99
Banden plakker

Okee, en welke kleur komt het best overeen met de kleur van het frame?
kaj7kaj
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi senda SM X-Treme 2005 (verkocht)
Slomos a35 1990(verkocht)
Panda Classic
Senda' 07 (verkocht)
Gillera Citta Eco 2001 (verkocht)
Senda nr3

Ongelezen bericht door kaj7kaj »

klinkt raar maar de kleur van een Fiat (panda) komt erg dichtbij

http://spid.imagedir500x375.motoring.co ... 1db0b8.jpg

van deze kleur had ik zelf ook een lakstiftje, en het matched zowel met het blok en een licht grijs derbi frame
maar na zoveel jaar kan jou frame heel anders verkleurd zijn dus kan het bij jou wel anders uitpakken.
Yezzz schreef:
Shh, kleine details. Dat was speciale roest-look wrap. Geeft karakter. Snap dat nou eens :think:
Stefan_99
Banden plakker

Ik denk dat ik even zo'n palletje ergens vandaan haal om te kijken wat overeen komt, als het dan helemaal niks wordt met bijwerken wil ik hem wel graag zwart gaan spuiten. Is dit zelf te doen of kan je het toch wel veel beter uitbesteden?
Stefan_99
Banden plakker

En nog een andere vraag die hier eigenlijk niet thuis hoort;
Zijn http://www.bromfietsshop.nl/index.php?p ... -10.0/10.5 twee keerringen die in je kyb voorvork zitten, dus niet de stofkeerringen?
Plaats reactie