hallo
heeft hier iemand ervaring met velgen te spuiten.
ik zou graag het zelf willen doen maar mijn vraag is.
hoe doe je dit best met een spuitbus of met een compressor?
en bijkomende vraag.
blijf dit wel lang zitten tegenover poedercoaten?
want poedercoaten wil ik niet doen vind nogal een redelijke dure prijs.
velgen spuiten
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: derbi senda drd xtreme sm 50
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Yamaha tzr 50 origineel
derbi senda xrace: Airsal 80, pro race en 26mm dellorto!
Re: velgen spuiten
Ik heb laatst mijn velgen zelfgespotenzelfgespoten met compressor en goede kwaliteitsverf. Eerst goed schuren, van grof naar fijn waterproef. Dan eerst paar laagjes primer, dun beginnen en telkens dikker en dan het zelfde met de kleur. Tussendoor zeker genoeg ontvetten en eventueel een beetje bij 'slissen' met een schuurspons wat je bij de verwinkel kan kopen. Bij mij blijft het goed zitten! Eventueel ook nog blanke lak erop.
Spaken kun je met tape afplakken maar rietjes zijn makkelijker. Gewoon goed te doen dus
Spaken kun je met tape afplakken maar rietjes zijn makkelijker. Gewoon goed te doen dus

-
- Derbi fan
ok heel goede informatie maar ik heb geen spaken maar gietvelgen dit is ook zeker te doen e maar is dezelfde kwaliteit met een spuitbus?Ik heb laatst mijn velgen zelfgespotenzelfgespoten met compressor en goede kwaliteitsverf. Eerst goed schuren, van grof naar fijn waterproef. Dan eerst paar laagjes primer, dun beginnen en telkens dikker en dan het zelfde met de kleur. Tussendoor zeker genoeg ontvetten en eventueel een beetje bij 'slissen' met een schuurspons wat je bij de verwinkel kan kopen. Bij mij blijft het goed zitten! Eventueel ook nog blanke lak erop.
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2007
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3976
Als je beschikking heb over een compressor zou ik hem zeker gebruiken. Beter resultaat.
It ain't much if it ain't Dutch!
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2007
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3976
Met spuitbus zit je wel is met die spuitdopjes te kutten. Of als je drijfgas op is begint hij klodders te spuiten. Heb je niet met een compressor. Maar bij netjes en geduldig werken en met 1 kleur krijg je toch wel een resultaat wat een 7 waard is hoor. Maar net wat je wil
It ain't much if it ain't Dutch!
-
- Derbi fan
ok mercie voor de informatie