Vliegwieldeksel

Hier kun je alle vragen en opmerkingen kwijt over uiterlijk en styling op brommer (Derbi) gebied.
Jessepeters
Derbi fan
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 04 mei 2020, 23:58
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme '07
Locatie: Borculo

Vliegwieldeksel

Ongelezen bericht door Jessepeters »

Ik kwam laatst een vette vliegwieldeksel tegen op youtube (zie link). Hij past perfect bij hoe mijn brommer er nu uit ziet. Ik heb op internet gezocht, alleen kon hem niet vinden, dus ik denk dat hij custom gemaakt is. De deksel sluit alleen niet af, er zit een gaas voor. Als ik dit op mijn brommer zet, en het gaat regenen, wat gebeurt er dan?
https://cdn.discordapp.com/attachments/ ... nknown.png
Built not bought
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Vliegwieldeksel

Ongelezen bericht door 42 »

Zit een binnenrotor ontsteking achter..zie die vaker zonder kapje rijden..je zou denken dat het tegen regen kan dus, maar zeker weten doe ik het niet.
https://scontent-yyz1-1.cdninstagram.co ... MA%3D%3D.2

Lijkt me idd custom made..sticker laat al los.

Gewone ontsteking kan er iig niet tegen lijkt me.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Vliegwieldeksel

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Dit is prima zelf te maken (midden gedeelte eruit halen) en is puur voor extra koeling voor de ''binnenrotor'' ontsteking en de looks.
Regen vinden de ontstekingen niet super fijn..
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Re: Vliegwieldeksel

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

Zit inderdaad een mvt dd achter (binnenrotor) deze zijn waterdicht, maar gaan er niet beter mee rijden met regen. Originele ontstekingen zijn daarintegen niet water dicht en daarom is het dus niet aan te raden.
Dit specifieke kapje is een normaal NT vliegwieldeksel. Er is een gat ingeboord, inderdaad voor koeling, gezien een binnenrotor nogal warm word. Daarna is er racegaas ingelijmt en een stickertje opgeplakt.
Als je graag een custom kapje wilt laten 3D printen, moet je even bij deze gozer kijken: https://bikesellier.fr/
Pak je frans woordenboek er maar weer bij!
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
Jessepeters
Derbi fan
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 04 mei 2020, 23:58
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme '07
Locatie: Borculo

Re: Vliegwieldeksel

Ongelezen bericht door Jessepeters »

Danieborg22 schreef:Zit inderdaad een mvt dd achter (binnenrotor) deze zijn waterdicht, maar gaan er niet beter mee rijden met regen. Originele ontstekingen zijn daarintegen niet water dicht en daarom is het dus niet aan te raden.
Dit specifieke kapje is een normaal NT vliegwieldeksel. Er is een gat ingeboord, inderdaad voor koeling, gezien een binnenrotor nogal warm word. Daarna is er racegaas ingelijmt en een stickertje opgeplakt.
Als je graag een custom kapje wilt laten 3D printen, moet je even bij deze gozer kijken: https://bikesellier.fr/
Pak je frans woordenboek er maar weer bij!
Past de mvt dd op een 50cc met een yasuni r2 uitlaat?
Built not bought
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Vliegwieldeksel

Ongelezen bericht door 42 »

Waarom wil je een binnenrotor en heb je idee wat het is en doet sowieso ?
Of wil je em zodat je een vliegwieldeksel met gaas kan nemen ?
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Re: Vliegwieldeksel

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

Dat past zeker, maar inderdaad zoals '42' zegt, is het niet voor de standaard brommerrijder geschikt.
Een binnenrotor zorgt voor een snellere, fellere gasreactie. Tevens trekt de brommer beter op, al helemaal met een mvt Digital Direct die 28 curves heeft.
Daaintegen wel het feit dat ie 250 euro kost (wat de brommerjochies van tegenwoordig "te duur" vinden) heeft het meer nadelen. Zo zit je dus met hitte, maar ook met waterdichtheid, met regen rijd ie vaak k u t namelijk. Daarnaast heeft ie ook minder vliegwielmassa en dus de topsnelheid een klein beetje afnemen. Zelf heb ik gemerkt dat dit vooral met 50cc erg van toepassing is.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
Plaats reactie