Frame opknappen

Hier kun je alle vragen en opmerkingen kwijt over uiterlijk en styling op brommer (Derbi) gebied.
ManuDRD-Racing
Beginnende tuner
Berichten: 282
Lid geworden op: di 14 apr 2020, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007
Locatie: Middelburg

Frame opknappen

Ongelezen bericht door ManuDRD-Racing »

Hallo mensen, ik heb een derbi met een grijs frame en die heeft aan de linker kant allemaal gelige vlekken. Zou ik mn frame kunnen opschuren of kan ik beter ff alles uit elkaar halen en gewoon spuiten?
42 schreef: di 23 aug 2022, 12:56 Heb je ook een gucci tasje ?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Frame opknappen

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

het hangt af van hoe erg, mocht je het met heel fijn schuurpapier wegkrijgen is het weg, en aners meot je het alsnog spuiten. dus proberen het weg te schuren of met commandant poetsen oid kan geen kwaad lijkt mij.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Frame opknappen

Ongelezen bericht door 42 »

Je bedoelt opschuren tot kaal metaal ?
Gaat roesten dan en lelijk.
Mooiste is laten stralen en poedercoaten.
Ik ga mn achterbrug laten poedercoaten maar mn frame zelf spuiten.
Frame doe ik niet eens helemaal uit elkaar, ik haal tank en kappen er af maar plak verder gewoon een hoop af.
Neem wel kwaliteit verf als je t zelf doet, goeie 2k op zn minst.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Frame opknappen

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

persoonlijk had ik dan wel het frame helemaal uit lekaar gehaald. ik heb mijn eigen frame ook wel eens gespoten, maar als je gaat afplakken moet je echt zeer ruim afplakken, want mijn voorhoofd en haar was rood na het spuiten van mijn frame :wall: daarnaast is helemaal kaal ook niet zoa'n probleem. mocht je het nog niet eerder gedaan hebben even een goede video vooraf maken en tussendoor mooie foto's. ook leuk om later terug te zien :thumbup:
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Frame opknappen

Ongelezen bericht door 42 »

Ik plak af en gebruik plastic om alle delen mee te bedekken, ik heb niet de vaardigheid alles los te halen en weer goed terug te krijgen, gaat puinzooi worden.
Foto's maak ik sowieso, heb er al een topic voor aangemaakt in het project logs gedeelte ;)
ManuDRD-Racing
Beginnende tuner
Berichten: 282
Lid geworden op: di 14 apr 2020, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007
Locatie: Middelburg

Re: Frame opknappen

Ongelezen bericht door ManuDRD-Racing »

Tja als ik mn brommer uitelkaar haal ben ik bang dat ik de dingen als remmerij en elektra niet meer goed inelkaar krijg enzo. Maar 42, weet jij waar ik kan laten stralen en poedercoaten in de buurt?
42 schreef: di 23 aug 2022, 12:56 Heb je ook een gucci tasje ?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Frame opknappen

Ongelezen bericht door 42 »

Ik ook ja :lol:
Dan gaat mn groot licht aan als ik linkerknipper gebruik en rij ik achteruit waarschijnlijk.. :clap:

In de buurt niet, ik ga em zelf op Goeree Overflakkee eraf halen, werkplaats die ik kan gebruiken daar.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Frame opknappen

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

ik heb het zelf de eerste keer ook gedaan, maar niet alles hoeft uit elkaar, voorvork moet los, en achterbrug, dat spreekt natuurlijk voor zich, de rest is het blok, kabelboom, tank en kappen, bij een senda dan, van gpr heb ik geen idee hoe het zit, ik weet alleen dat het makkelijker is jouw blok eruit te krijgen bij GPR en RS :lol:
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Frame opknappen

Ongelezen bericht door 42 »

Als je een beetje handig bent, gestructureerd werkt en een geheugen hebt moet het best lukken idd..kan geen 1 aanvinken vrees ik
Alles eraf is te veel om te overzien voor me, ga echt fouten maken dan en de boel verneuken.
En afplakken is net zo veel werk, misschien minder en kan t meeste blijven zitten, iig elektra, dashboard en voorvork etc.
Goed om te horen dat t blok eraf halen makkelijker is, de kappen zijn best lastig met clickbevestigingen tussen de delen, voor je t weet is er wat afgebroken weet ik uit ervaring :shifty:
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Frame opknappen

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

blok is makkelijker omdat je het hele subframe kan losbouten (toch?) en wat je zegt misschien wel net zo handig, maar ik heb altijd ongeluk met afplekken, ik vergeet altijd wel iets aan te drukken :wall: :wall: :wall: . maar ben idd benieuwd wat het gaat worden. ik las je plan voor kleuren etc, eindelijk iemand die echt alles gaat aanpakken, je ziet het zo vaak half. ik moet zlef ook nog mijn kroonplaten zwart gaan spuiten, maar dat ik zo'n geknooi, ook ben ik nog opzoek naar een skidplate voor een derbi senda DRD, weten jullie miss iemand die er een heeft liggen? vroeger werden die dingen gewoon verkocht, maar Zandri etc en bromfietsshop kunnen hem niet meer krijgen, en ik wil er graag eentje om de versteviging aan mijn frame te verbergen.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Frame opknappen

Ongelezen bericht door 42 »

Kroonplaten gaan nog de grootste uitdaging worden denk ik ja, vooral om het draaiend gedeelte netjes dicht te krijgen en toch verder overal verf te krijgen.
Zit er al een poosje op te broeden en heb wel wat ideetjes, kijken wat werkt.
Maar ze moeten echt ja, pas later bedacht ook eigenlijk maar zwart frame en dan grijze kroonplaten is heulemaal niks.

Is dit wat ? https://www.vanseggeren.nl/skidplate-zilver ( edit : verkeerd jaar waarcshijnlijk )
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Frame opknappen

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

exact die skidplate heeft bromfietssop mij geleverd ipv de goede, deze is voor het oude type frame nog.
je zou kunnen overwegen om het stuur er af te halen, en je poten er ook uit, dan heb je je kroonplaten los om goed te spuiten., dan heb je alleen het balhoofd en red van de brommer om af te plakken
Gebruikersavatar
Matthijs H
Schakelrijder
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 01:07
Vervoersmiddel: Ford Fiesta ST Line
Opel Vivaro
Tomos
VW Golf MK 4 sold)
VW Golf MK2 (sold)
Peugeot 206 GTI 2.0 (total loss)
Derbi DRD Pro 06 (sold)
Derbi DRD LTD 07 (sold)
3x Derbi DRD Racing (sold)
2x tomos (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Peugeot Vivacity (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Re: Frame opknappen

Ongelezen bericht door Matthijs H »

Hebben we het hier over afplakken?
Dan reageer ik niet meer...

Gekkig geit, maar doe het alsjeblieft niet.
Resultaat kan nooit optimaal zijn, even je brommer strippen. Tis een kut klus, maar je hebt er veel meer én langer plezier van. Ik heb de vorige eigenaar van m'n Pro zwaar vervloekt om deze reden. Afplakken is beun eerste klas.
Ik hoor veel positieve verhalen over the Sandman in Yerseke. Vooraf goed overleggen met welk materiaal ze gaan stralen, hun hebben de kennis om je advies te geven.
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
ManuDRD-Racing
Beginnende tuner
Berichten: 282
Lid geworden op: di 14 apr 2020, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007
Locatie: Middelburg

Re: Frame opknappen

Ongelezen bericht door ManuDRD-Racing »

Ik ga denk ik idd gwn mn hele brommer strippen. Als t niet meer lukt met inelkaarzetten heb ik altijd nog een maat die t al vaker heeft gedaan en hij heeft precies t zelfde model.
Weet je misschien ook hoeduur t is bij sandman?
42 schreef: di 23 aug 2022, 12:56 Heb je ook een gucci tasje ?
ManuDRD-Racing
Beginnende tuner
Berichten: 282
Lid geworden op: di 14 apr 2020, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007
Locatie: Middelburg

Re: Frame opknappen

Ongelezen bericht door ManuDRD-Racing »

Oh laatmaat sandman is alleen stralen. Ik dacht ff stralen en poedercoaten
42 schreef: di 23 aug 2022, 12:56 Heb je ook een gucci tasje ?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Frame opknappen

Ongelezen bericht door 42 »

Matthijs H schreef:Resultaat kan nooit optimaal zijn
Heuj, hekke Zeeuw, leef je nog.

Leg uit waarom resultaat nooit optimaal kan zijn.
Gebruikersavatar
Matthijs H
Schakelrijder
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 01:07
Vervoersmiddel: Ford Fiesta ST Line
Opel Vivaro
Tomos
VW Golf MK 4 sold)
VW Golf MK2 (sold)
Peugeot 206 GTI 2.0 (total loss)
Derbi DRD Pro 06 (sold)
Derbi DRD LTD 07 (sold)
3x Derbi DRD Racing (sold)
2x tomos (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Peugeot Vivacity (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Re: Frame opknappen

Ongelezen bericht door Matthijs H »

Verstandige keuze om de brommer te strippen.
Prijzen durf ik niet te zeggen. Even informeren bij een bedrijf, maar ze zullen het niet voor een paar tientjes doen..
Pluscoating in 's-Gravenpolder levert ook goede kwaliteit, heb je gelijk stralen en coating in 1.

Heee Tinus, ja ik ben nog in leven. Af en toe om het hoekje kijken. Kmoet m'n belofte ook nog 's nakomen...
Afplakken is een optie, maar als je er een project van maakt zou ik er vol voor gaan. Met afplakken en afdekken kun je opzich prima resultaat halen, maar strippen is zoveel beter. Je kunt de lastige hoekjes veel beter bereiken, je maakt het jezelf niet onnodig moeilijk en ik denk dat ook een 2k verfje niet opkan tegen een kwalitatief goede coating. Maar... Het is jouw brommer en daar heb ik weinig over te zeggen. Paar uurtjes strippen, laten stralen + coaten brengt jezelf veel gemak en bespaart een hoop gescheld.
De andere kant is het prijskaartje: welkom bij de brommer club.
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Frame opknappen

Ongelezen bericht door 42 »

Coaten is niet veel duurder dan alle lagen primer en 2k lakken die ik er op ga gooien, lol.
Volgens maat doet een bedrijf in Oude Tonge de achterbrug voor zo'n 50 eu..maar dat zou vriendenprijsje kunnen zijn, zal wel met al die inbred Flakkeenaars onder elkaar.. :lol:

Maar goed ; kom helpen en we strippen em.
Allemaal makkelijk gezegd enzo maar met een gatenkaas als geheugen en zompig moeras als hersens en het talent geen sleuteltalenten te hebben is dit de verstandigste oplossing, Appie is prima nu zoals ie is en ik wil geen tweede Motorhispania debacle :sad:
Gebruikersavatar
Matthijs H
Schakelrijder
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 01:07
Vervoersmiddel: Ford Fiesta ST Line
Opel Vivaro
Tomos
VW Golf MK 4 sold)
VW Golf MK2 (sold)
Peugeot 206 GTI 2.0 (total loss)
Derbi DRD Pro 06 (sold)
Derbi DRD LTD 07 (sold)
3x Derbi DRD Racing (sold)
2x tomos (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Peugeot Vivacity (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Re: Frame opknappen

Ongelezen bericht door Matthijs H »

Alles opschrijven, foto's maken en onthouden (voor zover dat gaat gatenkaas als geheugen). Ik zou ook niet alle kennis in huis hebben om dat in mn eentje zo binnen een paar uurtjes te strippen maar tis wel leerzaam. Als je toch een nieuwe setup wil, je achterbrug gaat coaten en al je andere plannen denk ik dat je toch wel het fijnste kunt werken als je 'm gestript hebt. Maar das mijn mening, en ik ben zo af en toe ook zo stronteigenwijs als een garnaal.
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Frame opknappen

Ongelezen bericht door 42 »

Matthijs..
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit..zei ooit iemand.. :lol:
La mij nou maar lekker crea bea-en met tape en plastic, komt helemaal goed :crazy:
Rare garnaal.
:angel:
Plaats reactie