Kentekenplaathouder installeren

Hier kun je alle vragen en opmerkingen kwijt over uiterlijk en styling op brommer (Derbi) gebied.
GingerLion
Banden plakker
Berichten: 19
Lid geworden op: do 19 nov 2020, 19:13
Vervoersmiddel: Yamaha DT 50x

Kentekenplaathouder installeren

Ongelezen bericht door GingerLion »

Jo allemaal, ik ben recent met een opknap projectje bezig van een motorhispania RYZ. Ik heb hier een nieuwe kentekenplaathouder voor gekocht omdat de oude nogal crack/beun was, alleen heb ik geen idee wat ik er nou mee aanmoet.

Achter op de kentekenplaathouder zit een uitsteeksel van plastic waarvan ik online dacht dat ik het zou moeten ombuigen dmv hitte en hier mn kenteken op zou moeten zetten alleen lijkt me dit nogal onlogisch bij nader inzien door de randen enzo

Wat moet ik met dit uitsteeksel aan? Ombuigen? deraf halen en iets nieuws derop maken voor mn kenteken?

Foto van de kentekenplaathouder:
Afbeelding
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Kentekenplaathouder installeren

Ongelezen bericht door 42 »

Zit er van onder niks waar schroefjes in kunnen ?
Normaal zit bij de Ryz het achterlicht helemaal vanachter en net daar weer achter de plaat dacht ik, aan de onderkant.
Dit is niet direct een origineel Ryz spatbord volgens mij.
GingerLion
Banden plakker
Berichten: 19
Lid geworden op: do 19 nov 2020, 19:13
Vervoersmiddel: Yamaha DT 50x

Re: Kentekenplaathouder installeren

Ongelezen bericht door GingerLion »

Nee is ook niet voor een RYZ maar eigenlijk voor een derbi volgensmij, maar is universeel volgens de website en kon niet veel beters vinden op t moment en dacht eigenlijk dat dat uitsteeksel een grotere hoek had

Dit is het product.
https://www.cityparts.nl/achterspatbord ... wcQAvD_BwE
Maar wat is dan dus de bedoeling dat ik er mee zou doen? Want die hoek is gewoon veel te stomp om een kenteken op te monteren wat me nogal duidelijk lijkt maar er moet dus wel iets anders voor zijn om hem goed te monteren zou je denken?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Kentekenplaathouder installeren

Ongelezen bericht door 42 »

Dat uitseeksel is ongeveer hetzelfde als bij de Rijz dus dat klopt wel.
De kentekenplaat zou er onder geschroefd moeten kunnen worden, verticaal of iets schuin.
Heb je alleen het plaatje of een houder die normaal op de Rijz zit, met een deel wat naar boven gaat ?
Zoiets als dit https://allesvoorscooters.nl/kentekenho ... 00QAvD_BwE
Anders maak je zoiets als dat als je handig bent.
Misschien bevestigen waar die pen door het spatbord gaat.
Waar de knippers komen dacht ik.
GingerLion
Banden plakker
Berichten: 19
Lid geworden op: do 19 nov 2020, 19:13
Vervoersmiddel: Yamaha DT 50x

Re: Kentekenplaathouder installeren

Ongelezen bericht door GingerLion »

Oke dus wat je zegt is dat dat uitsteeksel derop moet blijven zitten, of in ieder geval dat dat zo hoort? En je bedoelt dus dat het kenteken onder dat uitsteeksel moet zitten? Dus bij pijl 1 op die foto en niet bij pijl 2?

Afbeelding

En onderaan kan ik eventueel door de schroefjes die door het spatbord gaan mn kentekenplaathouder monteren dan idd

Afbeelding
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Kentekenplaathouder installeren

Ongelezen bericht door 42 »

Als ik naar plaatjes van de Rijz kijk dan ziet hij er hetzelfde uit behalve dat bij deze het licht in het midden bovenop zit ipv helemaal achteraan.
De bevestiging zit idd in het midden, bij nummer 1 maar moet pas bij nummer 2 naar beneden zoals met dat ding van die link..anders komt ie tegen je achterwiel.
Plaats reactie