Roest weghalen

Hier kun je alle vragen en opmerkingen kwijt over uiterlijk en styling op brommer (Derbi) gebied.
NoahFlemx
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Beta RR 50 Track

Roest weghalen

Ongelezen bericht door NoahFlemx »

Hey ik heb gisteren een Beta RR 50 Track 2021 gekocht, Het is een mooie brommer, helemaal standaard met 4500km. Alleen de brommer heeft nog best wat roest, vooral op de cilinder zit het meeste roest, op verschillende plekjes zitten hier en daar ook wat. Weet iemand hoe ik dit kan weghalen? En hoe kan ik het ook voorkomen dat er roest op me brommer komt? Alvast bedankt!
pog
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip

Re: Roest weghalen

Ongelezen bericht door pog »

Kan gewoon met schuurpapier. Je hebt ook verschillende dremel opzet stukjes die heel goed werken. Die kun je wellicht ook in een boormachine doen geen idee.

3m scotch brite of schuurvlies zal ook goed werken. Ik vermoed dat die roest niet zo 1 2 3 terug zal komen. Als dat wel gebeurt zal ik er iets van hittebestendige lak op doen.

Als stukken op het frame verroest zijn kun je die plekken ook opschuren en met een juiste kleur overheen spuiten.
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht )

Ongelezen bericht door 42 »

Roestige boutjes gewoon vervangen, de rest valt idd bij te werken.
En als je gereden hebt met pekel op de weg moet je em eigenlijk voor t goeie elke keer ff afspoelen, pekel is van de duuvel ! :evil:
En wassen met een waxshampoo.
Roest op cilinder kan trouwens komen door een lekke pakking of roest van de flens, zou even goed kijken waar het precies zit en hoe het 'loopt'.
NoahFlemx
Beginnende Derbi fan

pog schreef: ma 10 feb 2025, 11:11 Kan gewoon met schuurpapier. Je hebt ook verschillende dremel opzet stukjes die heel goed werken. Die kun je wellicht ook in een boormachine doen geen idee.

3m scotch brite of schuurvlies zal ook goed werken. Ik vermoed dat die roest niet zo 1 2 3 terug zal komen. Als dat wel gebeurt zal ik er iets van hittebestendige lak op doen.

Als stukken op het frame verroest zijn kun je die plekken ook opschuren en met een juiste kleur overheen spuiten.
Kan het ook met gewone schuurpapier die ik waarschijnlijk al thuis heb? En krijg ik dan niet krasplekken erop?
pog
Beginnende tuner

80/120 lijkt me wel aan de groffe kant.
NoahFlemx
Beginnende Derbi fan

pog schreef: ma 10 feb 2025, 19:23 80/120 lijkt me wel aan de groffe kant.
Maar dan komen er toch allemaal lelijke plekken van dat schuurpapier?
pog
Beginnende tuner

Roest zijn ook geen mooie plekken. Je kan ook n chemisch middeltje proberen.
Plaats reactie