Frame spuiten.

Hier kun je alle vragen en opmerkingen kwijt over uiterlijk en styling op brommer (Derbi) gebied.
djorn1997
Schakelrijder
Berichten: 120
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 22:15
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Frame spuiten.

Ongelezen bericht door djorn1997 »

Mijn ogen zijn gevallen op de prachtige kleur candy apple red. Ik zou dit graag als frame kleur willen, alleen een busje kost 40 euro dus ik vroeg mij af hoeveel bussen ik ongeveer nodig heb. Daarnaast, hoe ga ik te werk? Frame word gestraald.
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Frame spuiten.

Ongelezen bericht door Joram »

Met alleen de Candy lak ben je er niet he. Tevens, candy spuiten vereist ervaring, het is niet zoals een normale kleur spuiten.

Allereerst grondlak, dan een candy onderlak, dan de candy, dan blanke lak. Alles bij elkaar ben je dan heel wat meer dan die €40 kwijt ;)
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
djorn1997
Schakelrijder
Berichten: 120
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 22:15
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Re: Frame spuiten.

Ongelezen bericht door djorn1997 »

Jaa dat zeker! Dat wist ik haha, maar candy apple red zelf is de duurste bus. Daarom vroeg ik me af hoeveel ik er daar van nodig had. Ik heb trouwens ook de optie om het frame + achterbrug te coaten in candy apple red. Het glanst omdat het bedrijf werkt met een Chrome laag. Dit zou me 180 euro kosten. Wat zou slimmer zijn om te doen?
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Frame spuiten.

Ongelezen bericht door Joram »

Je verbruikt er best veel van, omdat het een semi blanke lak is. Het is erg lastig te spuiten omdat hoe meer lagen hoe donkerder het wordt, vooral op een groot oppervlak het effect egaal te krijgen is erg lastig.

Als je het voor 180 kan laten coaten zou ik dat doen. Niet bijster duur voor candy, en als je het zelf verneukt met spuiten ben je veel meer kwijt :lol:
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Plaats reactie