GPR kappen spuiten

Hier kun je alle vragen en opmerkingen kwijt over uiterlijk en styling op brommer (Derbi) gebied.
Siemen1
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi GPR

GPR kappen spuiten

Ongelezen bericht door Siemen1 »

Hoi!

Ik ben al ffe van plan de kappen van m'n derbi GPR uit 2007 te spuiten.
Maar ben niet zeker of plastiek hetzelfde spuit als bv metaal ofzo,
iemand tips / ervaringen die ze willen delen? (A)
/Siemen
Gooncy
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: GPR kappen spuiten

Ongelezen bericht door Gooncy »

Mijn ervaring:

Kappen eerst ontvetten met dasty of ander ontvettings middel. (kan ook na t schuren)
Daarna de kappen wat opschuren met korrel 600 of 400. (niet te diep schuren anders kan je schade maken die je gaat zien na het spuiten (krasjes) )
Probeer schades/oneven heden zo glad mogelijk te krijgen. Nu weer de kappen ontvetten en stof vrij maken.
Voor een mooi resultaat adviseer ik je om in stof laagjes te spuiten.
Dan spuit je primer, ik doe meestal 3/4 echt dunne stof laagjes. Tot alles goed dekkend is, en tussen de lagen door goed wachten tot alles droog is. Dan nog een normale laag primer zodat zeker alles gedekt is/
Goed wachten tot t droog is, dan spuit je je lak laag erop.
Weer stof laagjes en tussendoor goed wachten tot t droog is. Ook meestal 3/4 stof laagjes en 1 goed dekkende laag.
Dan kan je evt stickers gaan plakken. (Geen stickers? dan gelijk blanke lak erop)
Als de lak goed droog is, probeer dan zo snel mogelijk de blanke lak erover heen te spuiten voor het mooiste resultaat.
Stickers onder de blanke lak laag doen, dan blijven ze beter zitten en krijgen ze een mooie glans laag.
Blanke lak laag ook beetje stoflaagjes spuiten en goed maar ook echt goed wachten tot t droog is.
Over het algemeen geldt: hoe meer blanke lak laagjes, des te meer die gaat glimmen. (zou niet gelijk 10 lagen doen, 4 laagjes waarvan 2 stof laagjes is meer dan genoeg)

Mijn resultaat:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eerste keer plastic spuiten. Let nie op de sticker, heb hem er al af gehaald en t kapje nu opnieuw spuiten :eerie:
DRD EDITION
Plaats reactie