Roest gat in frame!! Help

Hier kun je alle vragen en opmerkingen kwijt over uiterlijk en styling op brommer (Derbi) gebied.
Derbi_sm
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 15 mei 2018, 11:18
Vervoersmiddel: Derbi sm drd

Roest gat in frame!! Help

Ongelezen bericht door Derbi_sm »

Beste forumleden,
Gisteren was ik mijn uitlaat aan het vervangen en zag ik dat de verf aan het loslaten was op de voorkant van mn frame. ( bij mn radiator ). Ik ging even voelen en prikte er zo doorheen. Na en peuteren aan het gaatje is het roest gat groter geworden. Het is ongeveer 5x2 cm. Het zit aan drie kanten van het frame stuk. Hoe moet ik dit oplossen??
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Roest gat in frame!! Help

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Dat klinkt wel aardig slecht. Ik denk als je het echt goed wil (laten) doen een stukje metaal op lassen, vlak schuren en spuiten.

Edit: Wel eerst alle roest weg halen uiteraard (misschien kan een schade bedrijf je hiermee helpen)
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gebruikersavatar
garfield
Pro tuner
Berichten: 967
Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Roest gat in frame!! Help

Ongelezen bericht door garfield »

Dat is wel een belangrijk punt van het frame.
Was bij mij ook doorgerot (maar mijne is uit 2003...)
Heb er 2 hoekstukken opgelast,dat is dikker en een stuk sterker als het origineel.
Gelijk maar de binnenkant in de tectyl gezet.
Want dat is de oorzaak,is blank metaal van binnen...
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
aprillia jari
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 18 dec 2018, 20:51
Vervoersmiddel: aprillia sx 50

Re: Roest gat in frame!! Help

Ongelezen bericht door aprillia jari »

hallo jasper en daan
ik rij nu een jaar een aprillia sx 50 2017
maar doordat ik in de winter veel rij komt er veel zout op mijn blok en achterbrug waardoor er op sommige plekken van mijn lak wat slijtage zit nu wil ik dit eigenlijk aanpakken maar ik heb geen idee waar ik de lak of verf zal kunnen kopen en ik heb ook geen idee welke verf of ral nummer het heeft ?

kunnen jullie me met dit probleem helpen of kennen jullie iemand die mij hiermee verder kan helpen?

mvg aprillia jari
Plaats reactie