Tegen boomstronk geknalt

Hier kun je alle vragen en opmerkingen kwijt over uiterlijk en styling op brommer (Derbi) gebied.
Zeeman
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 15 jul 2018, 22:06
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme R 2016

Tegen boomstronk geknalt

Ongelezen bericht door Zeeman »

Ik was vanmiddag lekker aan het rijden op mijn derbi senda xtreme R met crossbandjes over mountainbike paadjes met ongv 25km/h.
ik ging de bocht om en toen knalde ik tegen een boomstronk aan. toen vloog ik over het stuur op de grond. mijn brommer heeft nu een krom voorvork, voorspatbord is eraf geknapt, beide linker knipperlichten zijn eraf geknapt, ik heb nu een bocht in me voorband en me remschijf is krom. ik wil graag gebruik maken van mijn all-risk verzekering alleen ik weet niet hoe dat allemaal in zijn werk gaat. komt er bijvoorbeeld eerst een schade-taxeur langs of kan ik me brommer gewoon naar de brommerboer brengen en dat die het klaarmaakt en dan gewoon de factuur op stuur. heeft iemand er ervaring mee of kan iemand me er iets meer over vertellen vertel het dan alsjeblieft in de reacties

Groetjes, Zeeman
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Tegen boomstronk geknalt

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Volgens mij kan het op 2 manieren, eerst laten repareren en dan het factuur opsturen of eerst de schade vast stellen en daarna de brommer repareren.

Ik denk dat als er een taxatie word gedaan er word gekeken naar de kapotte onderdelen en op basis van nieuwe onderdelen (voorvork, remschijf, etc etc). En dat je dan een bepaald bedrag krijgt uitgekeerd.

Dan zou het misschien slim zijn om even te praten met een motor/bromfiets bedrijf wat hun ervaring hiermee is.
Verzekeraars proberen natuurlijk zo min mogelijk uit te keren.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Zeeman
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 15 jul 2018, 22:06
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme R 2016

Re: Tegen boomstronk geknalt

Ongelezen bericht door Zeeman »

Ik moet zeker wel eerst even bellen?
Plaats reactie