Bocht uitlaat opknappen

Hier kun je alle vragen en opmerkingen kwijt over uiterlijk en styling op brommer (Derbi) gebied.
StefBoonstra
Banden plakker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 10 nov 2020, 12:02
Vervoersmiddel: Derbi Drd Evo 2008

Bocht uitlaat opknappen

Ongelezen bericht door StefBoonstra »

Hoi,

Ik heb een vraag over hoe ik mijn voorbocht van de uitlaat weer mooi kan laten shinen. Ik heb nu aantal keer zonder de bocht in te smeren gereden in natweer wat niet heel slim was waardoor me hele bocht vies en verroest lijkt, wat raden jullie aan om te doen. Opschuren of iets anders? Als je een filmpje of wat dan ook hebt kijk ik ze graag.

Met vriendelijke groet,
Stef
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Bocht uitlaat opknappen

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

gewoon ff googlen op 2 stroke exhaust repair ofzo
Purr0168
Schakelrijder
Berichten: 127
Lid geworden op: za 02 jan 2021, 21:45
Vervoersmiddel: Aprilia SX50 2020
Locatie: Klundert

Re: Bocht uitlaat opknappen

Ongelezen bericht door Purr0168 »

https://www.youtube.com/watch?v=Tj25pFjD6Z4

Ik heb toevallig weekje geleden ook mijn uitlaat helemaal schoongemaakt. Ik heb een slijptol met een soort staalborstel achtige gebruikt voor alle roest er af te halen. Vervolgens met een boormachine met een staalborstel de kleine plekjes gedaan. Ontvet, brandertje langs de lasnaalden gegaan en daarna ingespoten met hittebestendige blanke lak en dagje laten uitdrogen. Wat daarna nog het beste is is om hem er gelijk op te zetten en lang stukkie rijden zodat de uitlaat goed uithard.
StefBoonstra
Banden plakker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 10 nov 2020, 12:02
Vervoersmiddel: Derbi Drd Evo 2008

Re: Bocht uitlaat opknappen

Ongelezen bericht door StefBoonstra »

Purr0168 schreef:https://www.youtube.com/watch?v=Tj25pFjD6Z4

Ik heb toevallig weekje geleden ook mijn uitlaat helemaal schoongemaakt. Ik heb een slijptol met een soort staalborstel achtige gebruikt voor alle roest er af te halen. Vervolgens met een boormachine met een staalborstel de kleine plekjes gedaan. Ontvet, brandertje langs de lasnaalden gegaan en daarna ingespoten met hittebestendige blanke lak en dagje laten uitdrogen. Wat daarna nog het beste is is om hem er gelijk op te zetten en lang stukkie rijden zodat de uitlaat goed uithard.
Top bedankt voor de tip! En om hem mooi te behouden door de winter gewoon weer insmeren met 2 takt olie?
Purr0168
Schakelrijder
Berichten: 127
Lid geworden op: za 02 jan 2021, 21:45
Vervoersmiddel: Aprilia SX50 2020
Locatie: Klundert

Re: Bocht uitlaat opknappen

Ongelezen bericht door Purr0168 »

StefBoonstra schreef:
Purr0168 schreef:https://www.youtube.com/watch?v=Tj25pFjD6Z4

Ik heb toevallig weekje geleden ook mijn uitlaat helemaal schoongemaakt. Ik heb een slijptol met een soort staalborstel achtige gebruikt voor alle roest er af te halen. Vervolgens met een boormachine met een staalborstel de kleine plekjes gedaan. Ontvet, brandertje langs de lasnaalden gegaan en daarna ingespoten met hittebestendige blanke lak en dagje laten uitdrogen. Wat daarna nog het beste is is om hem er gelijk op te zetten en lang stukkie rijden zodat de uitlaat goed uithard.
Top bedankt voor de tip! En om hem mooi te behouden door de winter gewoon weer insmeren met 2 takt olie?
Ja klopt met 2 takt olie insmeren werkt het beste tegen de roest.
Plaats reactie