Probleem afstellen derbi met Gianelli Conti

Hier kun je alle vragen en opmerkingen kwijt over uiterlijk en styling op brommer (Derbi) gebied.
Jonahv
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 07 dec 2020, 22:09
Vervoersmiddel: Derbi senda r-xtreme

Probleem afstellen derbi met Gianelli Conti

Ongelezen bericht door Jonahv »

Beste,

Ik heb een derbi Senda r uit het jaar 2005. De brommer is volledig orgineel, op de uitlaat na. Daar heb ik een tijdje geleden een Gianelli Conti voor gekocht.

Het afstellen van de brommer wilt niet echt lukken. Eerst rookte de brommer enorm en kwam er veel zwarte troep uit de uitlaat. Dit werd veroorzaakt door een kromme cilinderkop, waardoor koelvloeistof in de verbrandingskamer kwam. Na de cilinderkop te hebben vervangen en er een hittegraad 9 bougie erin te hebben gestoken dacht ik dat de problemen waren opgelost.

Dit was niet zo... Er blijft veel zwarte troep uit de uitlaat komen en de bougie wilt bij de juistre afstelling maar geen kleur krijgen. Met een sproeier 94 loopt de brommer goed, de bougie word nat, maar blijft wit. Bij sproeier 98 kleurt de bougie mooi, maar loopt het voor geen meter.

Wie weet raad?

M.v.g.

Jonah
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Probleem afstellen derbi met Gianelli Conti

Ongelezen bericht door 42 »

Is het blok ooit gereviseerd en met name de krukaskeeringen wel eens vernieuwd ?
Jonahv
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 07 dec 2020, 22:09
Vervoersmiddel: Derbi senda r-xtreme

Re: Probleem afstellen derbi met Gianelli Conti

Ongelezen bericht door Jonahv »

Het blok is voor zover ik weet alleen open geweest aan de koppelingszijde, dat heb ik zelf gedaan. Wat de vorige eigenaren hebben gedaan weet ik niet.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Probleem afstellen derbi met Gianelli Conti

Ongelezen bericht door 42 »

Heb je toen de krukaskeerring vervangen ?
Als ie sinds 2005 nooit is gereviseerd heb je goeie kans dat de keerringen versleten zijn, misschien ook lagers.
Rookt hij nog steeds ?
Jonahv
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 07 dec 2020, 22:09
Vervoersmiddel: Derbi senda r-xtreme

Re: Probleem afstellen derbi met Gianelli Conti

Ongelezen bericht door Jonahv »

De kruskaskeering is door mij in iedergeval nooit vervangen. Hij rookt nog steeds, alleen veel minder dan met de kromme cilinderkop. Wel komt er nu een niet 2 takt achtige geur vanaf, ik weet niet hoe ik het moet omschrijven.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Probleem afstellen derbi met Gianelli Conti

Ongelezen bericht door 42 »

Misschien blokolie wat je ruikt die via keerring aan koppelingskant binnen komt.
Verklaart niet de witte bougie maar misschien is de keerring aan de ontstekingskant ook op en komt daar valse lucht binnen.
Vaak is het dan wel beter ook de krukaslagers te vervangen en dan moet t blok helemaal open.

Kromme cilinderkop komt vaak door te stevig vastdraaien van de kop trouwens.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Probleem afstellen derbi met Gianelli Conti

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Giannelli Conti is in het algemeen niet erg makkelijk af te stellen. Maar dan zul je eerst de basis volledig moeten hebben.
Dus geen valse lucht, alle keerringen nog goed, geen (kvs)lekkages, goede ontsteking.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Jonahv
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 07 dec 2020, 22:09
Vervoersmiddel: Derbi senda r-xtreme

Re: Probleem afstellen derbi met Gianelli Conti

Ongelezen bericht door Jonahv »

derbi-ftw schreef:Giannelli Conti is in het algemeen niet erg makkelijk af te stellen. Maar dan zul je eerst de basis volledig moeten hebben.
Dus geen valse lucht, alle keerringen nog goed, geen (kvs)lekkages, goede ontsteking.
Ik weet dat de Gianelli Conti geen makkelijke uitlaat is om af te stellen, de keringen vervangen is dan ook de laatste poging die ik doe. Als dit niet werkt ga is misschien kijken naar een andere uitlaat. Wat is een in jouw ogen goede bovenlangs uitlaat naast de Gianelli Conti en een Leovince?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Probleem afstellen derbi met Gianelli Conti

Ongelezen bericht door 42 »

Yasuni Cross, SCR Corse chrome, Voca Rookie.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Probleem afstellen derbi met Gianelli Conti

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Voca cross rookie, Yasuni Cross HM (of normale cross), SCR Corse hm50/70 als je iets harder wil (inclusief harder geluid). Stage6 Streetrace bovenlangs
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Plaats reactie