Pagina 1 van 1

Probleem afstellen derbi met Gianelli Conti

Geplaatst: za 27 feb 2021, 13:56
door Jonahv
Beste,

Ik heb een derbi Senda r uit het jaar 2005. De brommer is volledig orgineel, op de uitlaat na. Daar heb ik een tijdje geleden een Gianelli Conti voor gekocht.

Het afstellen van de brommer wilt niet echt lukken. Eerst rookte de brommer enorm en kwam er veel zwarte troep uit de uitlaat. Dit werd veroorzaakt door een kromme cilinderkop, waardoor koelvloeistof in de verbrandingskamer kwam. Na de cilinderkop te hebben vervangen en er een hittegraad 9 bougie erin te hebben gestoken dacht ik dat de problemen waren opgelost.

Dit was niet zo... Er blijft veel zwarte troep uit de uitlaat komen en de bougie wilt bij de juistre afstelling maar geen kleur krijgen. Met een sproeier 94 loopt de brommer goed, de bougie word nat, maar blijft wit. Bij sproeier 98 kleurt de bougie mooi, maar loopt het voor geen meter.

Wie weet raad?

M.v.g.

Jonah

Re: Probleem afstellen derbi met Gianelli Conti

Geplaatst: za 27 feb 2021, 15:00
door 42
Is het blok ooit gereviseerd en met name de krukaskeeringen wel eens vernieuwd ?

Re: Probleem afstellen derbi met Gianelli Conti

Geplaatst: za 27 feb 2021, 18:40
door Jonahv
Het blok is voor zover ik weet alleen open geweest aan de koppelingszijde, dat heb ik zelf gedaan. Wat de vorige eigenaren hebben gedaan weet ik niet.

Re: Probleem afstellen derbi met Gianelli Conti

Geplaatst: za 27 feb 2021, 19:04
door 42
Heb je toen de krukaskeerring vervangen ?
Als ie sinds 2005 nooit is gereviseerd heb je goeie kans dat de keerringen versleten zijn, misschien ook lagers.
Rookt hij nog steeds ?

Re: Probleem afstellen derbi met Gianelli Conti

Geplaatst: za 27 feb 2021, 23:24
door Jonahv
De kruskaskeering is door mij in iedergeval nooit vervangen. Hij rookt nog steeds, alleen veel minder dan met de kromme cilinderkop. Wel komt er nu een niet 2 takt achtige geur vanaf, ik weet niet hoe ik het moet omschrijven.

Re: Probleem afstellen derbi met Gianelli Conti

Geplaatst: za 27 feb 2021, 23:36
door 42
Misschien blokolie wat je ruikt die via keerring aan koppelingskant binnen komt.
Verklaart niet de witte bougie maar misschien is de keerring aan de ontstekingskant ook op en komt daar valse lucht binnen.
Vaak is het dan wel beter ook de krukaslagers te vervangen en dan moet t blok helemaal open.

Kromme cilinderkop komt vaak door te stevig vastdraaien van de kop trouwens.

Re: Probleem afstellen derbi met Gianelli Conti

Geplaatst: zo 28 feb 2021, 17:25
door derbi-ftw
Giannelli Conti is in het algemeen niet erg makkelijk af te stellen. Maar dan zul je eerst de basis volledig moeten hebben.
Dus geen valse lucht, alle keerringen nog goed, geen (kvs)lekkages, goede ontsteking.

Re: Probleem afstellen derbi met Gianelli Conti

Geplaatst: zo 28 feb 2021, 21:09
door Jonahv
derbi-ftw schreef:Giannelli Conti is in het algemeen niet erg makkelijk af te stellen. Maar dan zul je eerst de basis volledig moeten hebben.
Dus geen valse lucht, alle keerringen nog goed, geen (kvs)lekkages, goede ontsteking.
Ik weet dat de Gianelli Conti geen makkelijke uitlaat is om af te stellen, de keringen vervangen is dan ook de laatste poging die ik doe. Als dit niet werkt ga is misschien kijken naar een andere uitlaat. Wat is een in jouw ogen goede bovenlangs uitlaat naast de Gianelli Conti en een Leovince?

Re: Probleem afstellen derbi met Gianelli Conti

Geplaatst: ma 01 mar 2021, 10:56
door 42
Yasuni Cross, SCR Corse chrome, Voca Rookie.

Re: Probleem afstellen derbi met Gianelli Conti

Geplaatst: ma 01 mar 2021, 15:30
door derbi-ftw
Voca cross rookie, Yasuni Cross HM (of normale cross), SCR Corse hm50/70 als je iets harder wil (inclusief harder geluid). Stage6 Streetrace bovenlangs