Hoe en wat

Hier kun je alle vragen en opmerkingen kwijt over uiterlijk en styling op brommer (Derbi) gebied.
Woutds
Banden plakker
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 19 apr 2021, 09:33
Vervoersmiddel: Aprilia sx 50 2017 LM

Hoe en wat

Ongelezen bericht door Woutds »

Beste

Ik heb een aprilias sx 50 uit 2017. Hij is volledig origineel en rijd 55.
Is het mogelijk om wat meer geluid te verkrijgen zonder al te veel sneller te gaan.

Zijn er manieren om sneller op te trekken?

Wat raden jullie aan als het gaat om uiterlijk?
Welke site en als het gaat om stickers welke en waar ze zouden gekleefd worden volgens jullie?

Zijn een heleboel vragen maar wil eens de mening van een ander

Mvg
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Hoe en wat

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Alleen sneller optrekken zou een andere vertanding kunnen, maar dan ga je nog trager. En geluid, ja, je demper wil eruit trekken
Woutds
Banden plakker
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 19 apr 2021, 09:33
Vervoersmiddel: Aprilia sx 50 2017 LM

Re: Hoe en wat

Ongelezen bericht door Woutds »

heb al eens een 59 achter gedaan en ontgrensd om snelheid te compenseren maar maakte veel te veel toeren dus maar terug naar originele vertanding gegaan.
en voor geluid, is het toch niet goed voor het blok om zonder demper te gaan rijden? of wel?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Hoe en wat

Ongelezen bericht door 42 »

Zonder uitlaat wel geloof ik maar demper maakt niet uit, de tegendruk etc komt uit de expansie.

Je zou een X-fight kunnen nemen, die maken meer herrie dan een ori en als je de prop er in houdt ga je niet veel harder dan nu.
Maar sneller optrekken doe je er niet mee, een begrensde uitlaat zal altijd klote rijden zonder veel vermogen te leveren.

Wat je kan proberen is om de prop uit te vijlen tot ie 65 gaat en em dan wat lichter vertanden tot 55, dan maak je ook wel wat toeren maar nog binnen het redelijke zeg maar.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Hoe en wat

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Idd, met de toeren die jij wij draaien om niet harder te lopen kan je GEEN vermogen maken. Dan moet je 4t gaan rijden
Purr0168
Schakelrijder
Berichten: 127
Lid geworden op: za 02 jan 2021, 21:45
Vervoersmiddel: Aprilia SX50 2020
Locatie: Klundert

Re: Hoe en wat

Ongelezen bericht door Purr0168 »

Ik geloof dat als je de luchtbegrenzer eruit haalt ook een harder geluid krijgt toch, en doet niet al teveel met de performance dacht ik zo?
Wat er gaat kwa stickers is er veel aanbod ik heb toevallig een paar dagen geleden een voca stickerset voor mijn aprilia besteld bij schakelparts.nl je zou daar even kunnen kijken, en als je misschien al een ontwerp in je hoofd hebt kan je het zelfs custom laten maken!
Plaats reactie