2k blanke lak

Hier kun je alle vragen en opmerkingen kwijt over uiterlijk en styling op brommer (Derbi) gebied.
GingerLion
Banden plakker
Berichten: 19
Lid geworden op: do 19 nov 2020, 19:13
Vervoersmiddel: Yamaha DT 50x

2k blanke lak

Ongelezen bericht door GingerLion »

Hoi allemaal ben ik weer,

Ik zit nou richting de verf situatie goed, maar ik ben me dus al voor aan het bereiden op de blanke lak, de 2k.
Ik vind hier echter veel verschillende manieren voor om het te spuiten, de ene zegt na 10 minuten uitharden nog is overspuiten en de ander zegt dagen wachten met een volgende laag, dit is wat een productpagina zegt over het gebruiken:
Afbeelding
Maar ik heb echt een aantal reacties gelezen op verschilende fora dat de verf met zichzelf gaat reageren en het bubbeltjes gaat vormen. Wat is jullie ervaring hiermee en wat kan ik het beste doen?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: 2k blanke lak

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ik laat altijd uitharden. En 42 ook als ik mij niet vergis. Zelf heb ik dat met belletjes ook al gehad. Maar alleen op zonnige plekken. Gewoon een dag of 3 laten harden. Of langer als je langer de tijd hebt
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: 2k blanke lak

Ongelezen bericht door 42 »

Of 2k ook met 1k reageert weet ik niet ( vermoed van niet maar durf het niet te garanderen ) maar met 2k op 2k moet je idd of binnen 10-15 minuten de volgende laag 2k doen of echt dagen wachten.
Bij lage temp zelfs een kleine week.
Die 12 uur die ze daar zeggen is vast bij ideale omstandigheden, ik had na 24 uur drogen bij lage temp ( rond de 12 graden ) en 2k blanke lak over 2k kleurlak dat er honderden belletjes ontstonden.
Wor je nie blij van zeg maar.
Gebruikersavatar
Matthijs H
Schakelrijder
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 01:07
Vervoersmiddel: Ford Fiesta ST Line
Opel Vivaro
Tomos
VW Golf MK 4 sold)
VW Golf MK2 (sold)
Peugeot 206 GTI 2.0 (total loss)
Derbi DRD Pro 06 (sold)
Derbi DRD LTD 07 (sold)
3x Derbi DRD Racing (sold)
2x tomos (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Peugeot Vivacity (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Re: 2k blanke lak

Ongelezen bericht door Matthijs H »

Ervaringsdeskundige Matthijs hier.

Gebruik aub 1 merk verf, Spraymax of Colormatic zijn goeie verfjes. Heb ooit ‘s een kappenset gespoten met 2 verschillende merken verf, ik kon in z’n geheel opnieuw beginnen.

Overigens, als je 1K kleurlak spuit en vervolgens wilt afspuiten met 2K blanke lak even goed controleren bij de fabrikant/verkoper of dit mogelijk is. Bij Crop.nl staat dit vaak bij de beschrijving, volgens mij moet het bij de gangbare spuitbussen van Spraymax geen problemen opleveren om 1K en 2K lakken over elkaar te spuiten.
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
Plaats reactie