Derbi gpr kontje

Hier kun je alle vragen en opmerkingen kwijt over uiterlijk en styling op brommer (Derbi) gebied.
RemcoVDB
Beginnende Derbi fan
Berichten: 36
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 00:26
Vervoersmiddel: Derbi senda sm drd 2012

Derbi gpr kontje

Ongelezen bericht door RemcoVDB »

Hallo!

Ik ben sinds kort trots eigenaar van een mooie derbi gpr50 uit 2005 met het ot blok. Volledig standaard alleen prop uit de uitlaat. Het enigste wat ik er niet zo mooi aan vind is de achterkant met die overdreven kentekenplaathouder en die oranje knipperlichten. Op mijn oude derbi senda had ik een achterlicht met geintegreerde knipperlichten. Kan dat ook op deze gpr of gaat dat niet ivm met wisselspanning. Ook zou ik misschien het kenteken links bij het wiel willen monteren, iemand hier ervaring mee? Of dit mooi staat etc?
RemcoVDB
Beginnende Derbi fan
Berichten: 36
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 00:26
Vervoersmiddel: Derbi senda sm drd 2012

Re: Derbi gpr kontje

Ongelezen bericht door RemcoVDB »

Ook zijn die spiegels voorop met geïntegreerde knipperlichten echt waardeloos, maakt niet uit hoe ik ze bijstel. Ik kan alleen mijn schouders zien, misschien bar ends? Valt er te rijden zonder knipperlichten? Of andere alternatieven?
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Derbi gpr kontje

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Voor 2006 dus mag zonder knipperlicht ;). Heb zelf van die led knipperlichtjes van aliexpress gekocht (en achter wel geïntegreerd maar dat heb je vgm niet voor gpr), zijn precies dezelfde die je in motor/brommer zaken vind, goede kwaliteit en kan gewoon op wisselspanning. Je kan ook die hele houder vervangen door 1 metalen plaatje, dan zie je alleen het kenteken en niks er omheen
RemcoVDB
Beginnende Derbi fan
Berichten: 36
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 00:26
Vervoersmiddel: Derbi senda sm drd 2012

Re: Derbi gpr kontje

Ongelezen bericht door RemcoVDB »

En hoe gaat dat dan met de uitlaat? Die loopt door het midden namelijk, en als ik die spiegels eraf haal, heeft iemand ervaring met bar end spiegeltjes?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi gpr kontje

Ongelezen bericht door 42 »

Denk dat de plaat naast je wiel te veel uit gaat steken dus zal niet mogen.
Sommige mensen rijden liever met die bar end spiegeltjes ( https://www.youtube.com/watch?v=zv1G0mh8t80 ) maar ik snap niet goed dat je zo weinig ziet, je spiegels lijken op de mijne en ik zie best goed achter me.
Ik vind bar ends iig erg lelijk staan maar das persoonlijk uiteraard.
RemcoVDB
Beginnende Derbi fan
Berichten: 36
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 00:26
Vervoersmiddel: Derbi senda sm drd 2012

Re: Derbi gpr kontje

Ongelezen bericht door RemcoVDB »

Weet iemand nog een andere manier om het kenteken op een mooiere manier te monteren?
Plaats reactie