Frame polijsten Senda SM Xtreme

Hier kun je alle vragen en opmerkingen kwijt over uiterlijk en styling op brommer (Derbi) gebied.
Simons SM
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 28 jul 2023, 16:44
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme 2005

Frame polijsten Senda SM Xtreme

Ongelezen bericht door Simons SM »

Hallo forumleden,

Ik wilde van mijn Senda SM Xtreme mijn frame en achterbrug(beide van staal) gaan polijsten en daar heb ik 2 vragen over:

1. Hoevaak moet je je gepolijste frame en achterbrug bijwerken om het mooi spiegel te houden (als je geen nabewerking erachteraan doet)?

Ik had ergens gelezen dat polijsten en blanke lak erover ook snel weer dof wordt.

Of blijft dat wel lang mooi?
En is dat makkelijk te onderhouden?

Maar het beste lijkt mij je frame en achterbrug polijsten en daar een blanke poedercoat laag overheen aanbrengen, dus mijn andere vraag is:

2. Is dat mogelijk en blijft dat wel lang mooi? Zo ja, heeft iemand daar toevallig ervaring mee?

Mvg,

Simon
Gebruikersavatar
Matthijs H
Schakelrijder
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 01:07
Vervoersmiddel: Ford Fiesta ST Line
Opel Vivaro
Tomos
VW Golf MK 4 sold)
VW Golf MK2 (sold)
Peugeot 206 GTI 2.0 (total loss)
Derbi DRD Pro 06 (sold)
Derbi DRD LTD 07 (sold)
3x Derbi DRD Racing (sold)
2x tomos (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Peugeot Vivacity (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Re: Frame polijsten Senda SM Xtreme

Ongelezen bericht door Matthijs H »

Als ik het goed heb zijn zowel het frame als de achterbrug van een Xtreme van staal (DRD heeft een alu achterbrug).
Polijsten is een optie, maar aangezien staal binnen zeer korte tijd weer roest zal krijgen zou ik het niet doen. Misschien een idee om een Limited 05/07 frame te zoeken? Deze zijn verchroomd.
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
Simons SM
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 28 jul 2023, 16:44
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme 2005

Re: Frame polijsten Senda SM Xtreme

Ongelezen bericht door Simons SM »

Matthijs H schreef: za 29 jul 2023, 21:31 Als ik het goed heb zijn zowel het frame als de achterbrug van een Xtreme van staal (DRD heeft een alu achterbrug).
Polijsten is een optie, maar aangezien staal binnen zeer korte tijd weer roest zal krijgen zou ik het niet doen. Misschien een idee om een Limited 05/07 frame te zoeken? Deze zijn verchroomd.
Hoi Matthijs,

Klopt, zowel mijn achterbrug als mijn frame zijn van staal (gecheckt met magneetjes en ook het gewicht).

Zoals jij aangeeft roest staal weer snel na het polijsten, dus daarom leek het mij een goed idee om frame en achterbrug gelijk na het polijsten van een blanke poedercoat laag te voorzien.(corrosiewerend en slijtvast).

Bedankt voor de tip om naar verchroomde frames te kijken. Dat zal ik doen, maar die frames zijn wel lastig te krijgen en mogelijk even duur als polijsten en poedercoaten.

Dus als iemand een gepolijst frame of achterbrug heeft, hoor ik graag hoe hij/zij dat mooi houdt.
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Frame polijsten Senda SM Xtreme

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Is volgens mijn heel lastig om dat lang mooi te houden. Het zal er overigens ook niet als echt chrome er uit gaan zien omdat gewoon staal erg snel met de omgeving reageert ongeacht of er een blanke lak laag op zit.

Je zou je hele frame kunnen laten verchromen maar geen idee hoeveel dat kost.
Plaats reactie