Toon ongelezen berichten

Cilinders

Gegevens verzamelt over oa. uitlaten, ontstekingen, krukassen, handboeken etc.

Re: Cilinders

Ongelezen berichtdoor 0344racing » di 30 apr 2013, 21:19

ik wou een redelijk leuke snel betaalbaar blokje maken door eem airsel 70cc yasuni r2
17,5 mm dellorto

wat is de snelhijd wat ik daar mee haal ongeveer graag idee tips of zo

mvg rowdy
Het Leven Is Hard Maar Ik Ga Harder
0344racing
Banden plakker
 
Berichten: 11
Geregistreerd: vr 19 apr 2013, 21:00
Woonplaats: maurik
Vervoersmiddel: derbi x-treme 70cc derbi x-treme 50cc

Re: Cilinders

Ongelezen berichtdoor ron » wo 22 mei 2013, 08:44

Mijn derbi is voor dagelijls gebruik, mij huidige school ligt aan mij kant van de stad (breda) maar volgend jaar moet ik naar de andere kant en is het elke week wrs wel raak met rollerbank. Daarom wil ik mijn barikit 50 vervangen voor een andere vervangingscilinders maar wat is dan de beste keus om de top zo laag mogelijk te houden (max 64) en nog wel fatsoenlijk doortetrekken zonder overtoeren?

Setum momenteel van mij derbi x-race 2008
Technigas e-nox
Barikit 50 alu
14mm carb met iets van 90 sproeier

Uitlaat wil ik graag behouden, maar de std 17,5 carb kan er gerust terug op als dat nodig is.

Mvg. Ron
Avatar gebruiker
ron
Beginnende Derbi fan
 
Berichten: 33
Geregistreerd: vr 06 apr 2012, 16:17
Woonplaats: Rijsbergen
Vervoersmiddel: Derbi X-race '08

Re: Cilinders

Ongelezen berichtdoor ron » di 04 jun 2013, 11:02

0344racing schreef:ik wou een redelijk leuke snel betaalbaar blokje maken door eem airsel 70cc yasuni r2
17,5 mm dellorto

wat is de snelhijd wat ik daar mee haal ongeveer graag idee tips of zo

mvg rowdy

met twv 13/53 is de 110 wel te halen
Avatar gebruiker
ron
Beginnende Derbi fan
 
Berichten: 33
Geregistreerd: vr 06 apr 2012, 16:17
Woonplaats: Rijsbergen
Vervoersmiddel: Derbi X-race '08

Re: Cilinders

Ongelezen berichtdoor bart7800 » di 25 jun 2013, 19:17

rij derbi extreme 2009
mhr 50
yasuni r2
delorto 17,5 spr: 104
edurace krukas

op auto teller 115 8-)
bart7800
Banden plakker
 
Berichten: 2
Geregistreerd: do 14 maart 2013, 19:40
Vervoersmiddel: Derbi extreme 2009

Re: Cilinders

Ongelezen berichtdoor Derbi22 » do 11 jul 2013, 16:35

is een doppler vortex een aanrader of niet?
op internet staat: een snelle cilinder, maar dat zegge ze al gauw om het te verkopen.
graag meer info dus :blink: ?
Derbi22
Banden plakker
 
Berichten: 3
Geregistreerd: di 26 feb 2013, 18:44
Vervoersmiddel: derbi senda sm

Re: Cilinders

Ongelezen berichtdoor Le derbi » zo 14 jul 2013, 09:46

We gaan hier geen setups posten , cylinders aanraden en dergelijke daar is het topic voor
Avatar gebruiker
Le derbi
Moderator
 
Berichten: 2364
Geregistreerd: do 11 nov 2010, 20:38
Woonplaats: Beesd
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD03 Supermoto Project 2.0 SOLD
DERBI XTREME PRORACE 2 Crosser SOLD
Renault Clio 1.2 16v SOLD
DERBI SENDA MVT 90 Hypersessoins BROKEN
Derbi Senda BRK 88 BIGBORE SOLD
BMW E36 320i COUPE
Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=4949

Re: Cilinders

Ongelezen berichtdoor Jimmx#225 » wo 09 okt 2013, 14:15

Heeft er iemand misschien een advies voor mij?
Ik ga binnenkort mijn zuiger vervangen en zit ook aan een nieuwe cilinder te denken, ik wil graag een laag toerige (50cc) ivm begrenzing. Ik ben op zoek naar een cilinder die goed trekt (ik wil nu vooral wat meer trekkracht), ik heb nu een top van 79 gewoon en 83 plat er op liggen met orgineel spul. Heb alleen m'n uitlaatbocht ontgrensd en passend gemaakt voor een dubbele Leovince V6 uitlaat. Ik wil graag deze top behouden (iets harder mag natuurlijk ook, zo lang hij maar dmv een eurobegrenzer 62 gaat net zoals nu).

Ik heb een evo uit 2010 dus met nieuw type blok.
Welke cilinderkit zouden jullie me aanraden? En welke is een goedkoop alternatief?
Zou je ook dmv alleen een andere zuiger (merk?) wat meer trekkracht kunnen krijgen?
Eventueel nog andere tips om meer trekkracht te krijgen?

Alvast bedankt ;-)
Avatar gebruiker
Jimmx#225
Banden plakker
 
Berichten: 12
Geregistreerd: ma 10 jun 2013, 17:18
Woonplaats: Den Ham
Vervoersmiddel: Derbi DRD EVO

Re: Cilinders

Ongelezen berichtdoor profke » do 14 nov 2013, 20:01

Heeft iemand ervaring met een TNT vervangings cilinder?
Heb in de week een vastloper gehad door krukaslager dat stuk liep nu word men
Blok gereviseert en de bromboer kon niet meer aan een airsal 50cc
Raken , ik ben bang dat de cilinder totaal geen vermogen gaat hebben
Avatar gebruiker
profke
Beginnende Derbi fan
 
Berichten: 29
Geregistreerd: di 21 mei 2013, 22:24
Woonplaats: sint-katelijne-waver
Vervoersmiddel: derbi senda sm drd racing 2008
Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=12111

Top Performance 50 NT

Ongelezen berichtdoor Lex Senda » wo 08 apr 2015, 11:09

Heeft iemand ervaring met deze cilinder?

Top Performance 50cc Nieuw Type blok.

Ik heb deze cilinder gezien bij twins in Nuenen. De man achter de bali vertelde mij dat het een snelle duurzame stalen cilinder is. De cilinder zag er op het oog heel goed uit.Ik wil die cilinder misschien kopen voor op mijn Senda. Heeft iemand er ervaringen mee?

Alvast bedankt.

Setup:
Krukas Doppler Endurance RACE Derbi NT
Originele Carb 17,5mm ontgrenst
Gianelli Conti
Originele Luchtfilter ontgrenst
Top Perf. 50cc NT ?????

link:
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr
Lex Senda
Banden plakker
 
Berichten: 5
Geregistreerd: ma 16 maart 2015, 19:44
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme-Sm 2009

Re: Cilinders

Ongelezen berichtdoor Lex Senda » do 21 mei 2015, 16:50

Ik heb de Top Performance 50cc cilinder inmiddels gemonteerd en ingereden.
Deze gietijzeren cilinder is langzamer dan de originele cillinder. Dit komt omdat deze maar 11.000Rpm aankan en de originele (met mijn conti) 12500Rpm aankon. De trekkracht (koppel) is wel verbeterd. Je hebt vanaf de 8.000Rpm echt flinke trekkracht.

Hij rijd nu 75- echt km/h Ipv 85km/h met originele cilinder. Maar zoals gezegd is de trekkracht beter.

Echter heb ik de cilinder gemonteerd zonder mijn carter aan te passen. De spoelpoorten van de cilinder zijn namelijk net wat groter dan die van je carter(origineel). Als je deze op maat maakt voor je cilinder zul je denk ik wel beter resultaat krijgen.

Samenvatting: Top Performance 50cc is een (laagtoerige) cilinder voor dagelijks gebruikt met veel trekkracht. De cilinder is duurzaam.
Maar wil je echt lekker optrekken haal dan een Alu Cilinder. lekker hoogtoerig. Dan heb je onderin de toeren geen trekkracht maar als je gaat, ga je ook echt!

Hopelijk hebben jullie hier wat aan.
Lex Senda
Banden plakker
 
Berichten: 5
Geregistreerd: ma 16 maart 2015, 19:44
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme-Sm 2009

Re: Cilinders

Ongelezen berichtdoor JoranB99 » zo 30 apr 2017, 20:47

Hallo daar,

Ik heb recent een Derbi Gpr 50 uit 2007 gekocht als projectje, en wij hebben geconstateerd dat de gehele cilinderkit vervangen moet worden, nu zit ik te twijfelen tussen een 50cc Airsal kit(€150) voor D50B0 en een 50cc Naraku kit(€80). Nu hoor en lees ik overal wel dat airsal wel redelijke kwaliteit is maar ik hoor en lees maar weinig over Naraku, is het die geld besparing waard? Of kan ik beter gewoon een airsal kopen om een miskoop te voorkomen? Ik heb trouwens zo goed mogelijk gezocht al op dit forum, maar ben hier nog niet zo bekend dus als ik iets verkeerd doe kunt u er mij op wijzen.
JoranB99
Banden plakker
 
Berichten: 2
Geregistreerd: zo 30 apr 2017, 20:05
Vervoersmiddel: Derbi Gpr 50 2007

Re: Cilinders

Ongelezen berichtdoor thomas_0492 » zo 04 jun 2017, 19:44

over naraku cilinder kits hoor ik ook niet veel maar volgens mij is airsal wel een degelijke cilinderkit voor het geld en ik denk dat het ook best lekker zal lopen met een redelijk hoogtoerige uitlaat

kortom: ik zou voor de airsal gaan als ik jouw was :happy:

maar het kan ook goed zijn dat ik erlangs zit hoor :?
hard rijden of gewoon niet rijden
thomas_0492
Banden plakker
 
Berichten: 15
Geregistreerd: do 04 mei 2017, 14:16
Vervoersmiddel: derbi DRD Racing limited edition 2008

Re: Cilinders

Ongelezen berichtdoor thomas_0492 » zo 04 jun 2017, 19:47

zal zo een top performance het ook goed doen op een leovince x fight?

want ik zoek zelf een een leuk cilindertje met aardig wat koppel omdat ik vind dat er toch maar weinig 70cc koppelcilinders zijn voor het NT bok.
hard rijden of gewoon niet rijden
thomas_0492
Banden plakker
 
Berichten: 15
Geregistreerd: do 04 mei 2017, 14:16
Vervoersmiddel: derbi DRD Racing limited edition 2008

Re: Cilinders

Ongelezen berichtdoor René Verburg » vr 19 maart 2021, 10:09

heeft iemand ervaring met top perforamance 50 cc ?
ik hoor t graag
voor ot derbi ;)
René Verburg
Banden plakker
 
Berichten: 8
Geregistreerd: do 20 aug 2020, 13:21
Vervoersmiddel: yamaha aerox derbi senda sm xtreme piaggio vespa ciao gilera ice peugeot zenith zelfbouw bobber texas off roader

Re: Cilinders

Ongelezen berichtdoor Kata » zo 25 apr 2021, 20:31

Beetje domme vraag misschien én kan ook dat ik ze niet op de juiste plaats stel (waarvoor alvast mijn excuses) maar ik probeer het toch ff: Heb een 2dehands Derbi Senda van 2016. Voor zo ver ik het heb gezien staat de originele cylinder er nog op maar is wel beschadigd -> serieuze krassen en ook de zuiger heeft al wat meegemaakt.

Ik wil dus een cylinderkit kopen/monteren. Maar als ik de diverse kits zie heb ik het idee dat elk merk zowat zijn eigen versie heeft. Ik bedoel dat de originele cylinder 4 moeren bovenop de verbrandingskamer heeft en daarop komt er nog een extra stuk (voor oa het koelwater) dat met nog wat bouten vast zit. Als ik zo de diverse kits bekijk heb ik het idee dat er zijn die enkel maar die 4 moeren hebben om het geheel vast te zetten. Klopt dit? Is maar dat ik dan gerust een nieuwe set kan kopen (dacht aan Airsal).
Kata
Banden plakker
 
Berichten: 5
Geregistreerd: do 22 apr 2021, 18:48
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD 2016

Vorige

Keer terug naar Gegevens

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten