Cilinders

Gegevens verzamelt over oa. uitlaten, ontstekingen, krukassen, handboeken etc.
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Cilinders

Ongelezen bericht door Daan »

Cilinders

In dit topic kunnen jullie discussiëren over cilinders en jullie ervaringen delen.

DMP 50CC Nieuwe blok
Afbeelding
Prima vervangings cilinder. Slecht afgewerkt. Lijkt op de originele cilinder.
DMP 70CC Nieuwe blok
Afbeelding
Nog geen ervaringen.
DR50
Afbeelding
Gietijzeren cilinder. Erg slijtvast.
DR70
Afbeelding
Gietijzeren cilinder. Erg slijtvast
Airsal 50CC
Afbeelding
Leuke cilinder met vlinderpoort. Veel potentie tot tuning. Standaard wel slecht afgewerkt en staat vrij tam getimed.
Uitlaat: 178 graden
Inlaat: 142 graden
Blowdown: 18
Airsal 70CC
Afbeelding
De 70cc versie, heeft een vlinderpoort maar zijn erg slecht afgewerkt. Heeft ook potentie om wat leuks mee te doen.
Airsal 80CC
Afbeelding
De 50mm versie. Moet concurreren met de MHR80. Voordeel is dat deze wel een vlinderpoort heeft en ook aardig getuned kan worden.
Polini EVO 50CC
Afbeelding
De EVO serie staat erom bekend zeer snel te zijn.
Uitlaatpoort: 180 graden
Inlaatpoort: 124 graden
Blowdown: 28 graden
Polini EVO 70CC
Afbeelding
Heeft een ovale uitlaatpoort.
Polini 75CC 50MM
Afbeelding
Gietijzeren cilinder met ovale uitlaatpoort.
Athena 50CC
Afbeelding
Leuke aluminium cilinder met aardige poorten.
Athena 70CC
Afbeelding
Leuke aluminium cilinder met vlinderpoort. Zeer goede kwaliteit.
Metrakit Pro Race 50CC
Afbeelding
De bekende Pro Race serie van Metrakit met gouden kop. Snelle cilinders met losse binnenkop. Alleen te gebruiken met de Metrakit Pro Race krukas voor 50CC aangezien deze een kleinere slag gebruikt. Waardoor die ook hoogtoeriger is. Kan eventueel ook op een andere krukas, dan is een ophoogplaat nodig.
Metrakit Pro Race 70CC
Afbeelding
De bekendste cilinder die er is. Gouden cilinderkop met losse binnenkop. Grote poorten. Lopen meestal vast op de belachelijk grote uitlaat poort. Erg rap in combinatie met de Metrakit Pro Race uitlaat. Word meestal rond de 18pk mee gescoord. Niet echt geschikt voor dagelijks gebruik.
Metrakit SP 50CC
Afbeelding
Cilinder met veel tunings potentie.
Metrakit SP 70CC
Afbeelding
Zelfde verhaal als de 70CC.
Gilardoni 50CC
Afbeelding
Staan bekend als goede cilinders.
Gilardoni 75CC
Afbeelding
Zelfde verhaal als de 50CC.
Malossi MHR 50CC Replica
Afbeelding
Leuke aluminium cilinders. Zijn vrij snel.
Malossi MHR 50CC Team
Afbeelding
Verreweg de meest favoriete 50cc cilinder. Met losse binnenkop en mooie timingen is het een top cilinder. Erg snel, misschien wel de snelste 50CC die er is.
Uitllaatpoort: 195 graden
Inlaatpoort: 130 graden
Blowdown: 32,5 graden
Malossi MHR 80CC (50MM)
Afbeelding
Leuke cilinder niet de snelste heeft leuk koppel onderin. Zeker één van de leukste straat cilinders die er zijn.
Malossi MHR 80CC Replica (50MM)
Afbeelding
Leuke cilinder. nog tammer dan de gewone MHR 50mm. Te herkennen aan de zuiger met dubbele zuigerveren.
Malossi MHR 80CC Team (50MM)
Afbeelding
Leuke cilinder met losse binnekop. Zeker een hele snelle cilinder.
Doppler 50CC
Afbeelding
Erg mooie cilinder! Vlinderpoort met veel tuning potentie!. XSH had pas nog 15pk uit zo`n cilinder gehaald. Wel even opletten hoe je hem koopt, want word vaak ook zonder kop aangeboden.
Hebo Manston 50CC
Afbeelding
Leuke cilinder, broertje van de Manston Racing. Vrij snel, beetje het idee van een Athena. heeft vlinderpoort etc.
Uitlaatpoort: 168 graden
Inlaatpoort/spoelers: 124 graden
Blowdown: 22 graden
Hebo Manston 70CC
Afbeelding
Leuke cilinder, vlinderpoort etc. Vergelijkbaar met de Athena. Erg leuke cilinder dus.
Hebo Manston Racing 50CC
Afbeelding
Erg snel. Met vlinderpoort en te herkennen aan de koperen binnenkop. Maakt gebruik van een platte zuiger in plaats van een bolle zuiger. Worden niet meer gemaakt. Staan bekend om hun slechte wand, lieten vaak na enkele KM `s los.
Hebo Manston 2 70CC Racing
Erg snel met vlinderpoort ook te herkennen aan de koperen losse binnenkop. Met de juiste uitlaat etc word er vaak zo’n 18pk mee gescoord, maar is zeker nog meer uit te halen.
Hebo Manston Revolution 70CC
Snelle 70cc cilinder. Heeft de gewone Manston opgevolgd. Heeft ook een vlinderpoort etc en koperen losse binnenkop. Is te herkennen aan de rode cilinderkop.
Hebo Manston 70CC Pata Negra
Afbeelding
Erg snelle cilinder. Is de “home tuned” versie van de Revolution. Te herkennen aan de zwarte cilinderkop.
amanoh
Derbi fan
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 17 okt 2010, 21:11
Locatie: Manderveen

Re: Cilinders

Ongelezen bericht door amanoh »

Airsal 80: Fijne cilinder, ook erg slijtvast!

airsal 70: net als de 80 cc, erg fijne cilinder! en best wel slijtvast

mhr80: ideale cilinder voor straatgebruik/schoolsetup! lekker slytvast, vooral de replica
- Uitlaatopknapservice
- Groot aanbod 2e hands uitlaten
- Groot aanbod nieuwe uitlaten
aQuilla
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 17:52
Vervoersmiddel: Derbi Senda Pro 2007

Re: Cilinders

Ongelezen bericht door aQuilla »

Vlinderpoorten hebben grote tuningmogelijkheden.
Maar zijn wel vaak slecht afgewerkt vanaf de fabriek.
Gebruikersavatar
napster
Schakelrijder
Berichten: 165
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 20:04

Re: Cilinders

Ongelezen bericht door napster »

Malossi Cilinders

Mhr80 Replica = 2 zuigerveren, slijtvaster
Mhr80 = 1 zuigerveer
Mhr80 Team = extreme timing, 1 zuigerveer, losse binnenkop
Drive It Like You Stole It
http://bit.ly/2koQiW9[url][/url]
Gebruikersavatar
Royal Club
Pro tuner
Berichten: 900
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 15:16
Vervoersmiddel: XR600R

Re: Cilinders

Ongelezen bericht door Royal Club »

aQuilla schreef:Vlinderpoorten hebben grote tuningmogelijkheden.
Maar zijn wel vaak slecht afgewerkt vanaf de fabriek.
Hebo, top performance, malossi NT, Doppler zijn fabrieks allemaal prima afgewerkt

athena/airsal zijn twijfelgevallen, dus hoe kom je daar bij
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
Gebruikersavatar
A.A.limited
Beginnende tuner
Berichten: 271
Lid geworden op: do 04 nov 2010, 17:07
Vervoersmiddel: derbi drd limited 2005 /mhr supermoto/italkit 74
Locatie: Wilnis

Re: Cilinders

Ongelezen bericht door A.A.limited »

ik heb een gilardoni italkit 50cc
volgens mij best zeldzaam zie ze bijna nooit
dit zijn prestatie,s op

setup :
italkit
21mm cab
polini 5
originele ontgrenste uitlaat
ori onsteking en twv 14 52

ik haalde precies 100 op auto teller
deze cillinder ging in ze 1 ineens keihard en dan opeens niks meer en bij de 70 km/ph trok hij weer als een malle door naar de 100 :mrgreen: als je meer ervaringen wil weten of die esentieeel zijn vraag maar (doe anders effe pm)
afstellen is dolle pret :P
Gebruikersavatar
KREGO
Pro tuner
Berichten: 1313
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 17:12
Vervoersmiddel: derbi parmakit 110cc'tje
aerox stage 6 racing 12p
Locatie: belgië

Re: Cilinders

Ongelezen bericht door KREGO »

raar.
ik deed met men airsal 70 en ori uitlaat maar 90 op auto teller..

airsal 70;
zeer slijtvast, leuke cilinder,snel,heeft echt potentie tot tunen..
Parmakit 110cc @ derbi
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Senda85
Derbi fan
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 30 sep 2012, 09:54
Vervoersmiddel: Derbi Senda Sm Extreme Edition 2

Re: Cilinders

Ongelezen bericht door Senda85 »

Info over de top preformance cilinder 70cc?
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: Cilinders

Ongelezen bericht door Daan »

Zelfde als een DR70
Senda85
Derbi fan
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 30 sep 2012, 09:54
Vervoersmiddel: Derbi Senda Sm Extreme Edition 2

Re: Cilinders

Ongelezen bericht door Senda85 »

Oke, dankje.
Gebruikersavatar
Nicky123
Derbi fan
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 02 nov 2012, 16:48
Vervoersmiddel: Speedfight 2 DR 70 , Gilera Runner 180 SP , Yamaha Aerox Polini Evo 70 , Derbi Senda SM X-Treme ,
Locatie: Limburg

Re: Cilinders

Ongelezen bericht door Nicky123 »

info over de barikit 50cc NT blok?
Heng Heng door de straat, als een wegpiraat!!!
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: Cilinders

Ongelezen bericht door Daan »

Zelfde als een Airsal 50, alleen heeft deze een iets andere kop. Prestatie's zijn gelijk.
Thomasbroeze
Tuner
Berichten: 352
Lid geworden op: za 15 dec 2012, 11:58
Vervoersmiddel: Derbi drd racing Limited,
Locatie: Nijverdal

Re: Cilinders

Ongelezen bericht door Thomasbroeze »

Airsal 50 Goeie cilinders ? Beter als de standaard std ?
badboy1252 schreef:velglintje op de banden doen?
jony schreef:Banden zou ik niet doen, doe maar op de velgen.
Bryan-Smeets
Tuner
Berichten: 348
Lid geworden op: ma 12 nov 2012, 20:31
Vervoersmiddel: Tijdelijk geen Derbi.
Locatie: Voerendaal

Re: Cilinders

Ongelezen bericht door Bryan-Smeets »

Ik rij 75 gilardoni, zehr leuke cilinder voor dagelijks gebruik .

75 gilardoni
21 dellorto sproeier 82
Yasuni cross
Dmp koppelingsplaten malossi veren
Twv 13/53

In zijn 1 een goede autowheelie
Op top 105 met een klein beetje overtoeren.

Verder fijne cilinder voor dagelijks gebruik!
Je bent pas gay als je met een vario rijd :-)
Megapiexel
Banden plakker
Berichten: 11
Lid geworden op: za 29 sep 2012, 20:18
Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme'07
Locatie: Alkmaar, Noord-Holland

Re: Cilinders

Ongelezen bericht door Megapiexel »

Heeft iemand al een beetje ervaring met de DMP 70cc gietijzer voor nieuw type blok ?

Want er word gezegd dat dit een laagtoerige cilinder is, maar dan zou hij opzich wel op een origineel ontgrenst uitlaatje kunnen toch? En dat sommigen zeggen dat de boel snel vastloopt, dat lijkt mij door hoe de mensen ermee omgaan.

Als je je cilinder net nieuw heb, gewoon goed inrijden, goede smering gebruiken en als je daarna gaat rijden, eerst warmrijden voordat je volgas de toeren gaat pakken. Het lijkt me ook iets de olietoevoer iets op te krikken. Als je op al deze punten let, dan zou je cilinder toch niet magisch na 500 á 1000 km vastlopen lijkt me ? Want ze zijn niet gemaakt om na een tijdje vast te lopen.

Met mijn huidige setup:

Senda SM Extreme ''07

50cc standaard
Ontgrenste uitlaat
17,5 carburateur
13-53
+-75 km/h op de teller
Powerband: 6000-8500 RPM
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: Cilinders

Ongelezen bericht door Daan »

Is wel een een leuke cilinder voor dat geld. Is inderdaad niet hoogtoerig. De oliepomp opschroeven zal je niet gaan lukken. Ik raad je dan ook aan wat olie bij je tank te gooien of de oliepomp af te sluiten en zelf te gaan mengen.
SimonRdam
Beginnende Derbi fan
Berichten: 32
Lid geworden op: do 12 jul 2012, 20:06
Vervoersmiddel: derbi drd evo limited edition 107/999
Locatie: Zwartemeer

Re: Cilinders

Ongelezen bericht door SimonRdam »

jongens,

hoe zit het met een DR70 ?? Ik weet dat ze slijtvast zijn.
Passen ze op het nieuwe type blok ? of is ie alleen voor ot ?

:wave:
derbi racing development
Billeke96
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 30 apr 2012, 11:40
Vervoersmiddel: derbi xtreme 2003
Locatie: Huldenberg

Re: Cilinders

Ongelezen bericht door Billeke96 »

Kan er iemand mij wat uitleg geven over de Metrakit Pro Race 50cc met gouden cilinderkop :wub:
& de Metrakit Sp 50cc?
Zit namelijk te denken voor een nieuwe cilinder kit te steken (A)

Mvg.
Antonvdm
Beginnende Derbi fan
Berichten: 20
Lid geworden op: di 09 apr 2013, 09:23
Vervoersmiddel: Derbi senda drd 2007
Locatie: België grimbergen

Re: Cilinders

Ongelezen bericht door Antonvdm »

Welke cilinder is de beste prijs/kwaliteit? Graag ervaringen :p
Alvast bedankt :D
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: Cilinders

Ongelezen bericht door Daan »

Airsal
Plaats reactie