Beta RR50 track Motard warmloper

Gegevens verzamelt over oa. uitlaten, ontstekingen, krukassen, handboeken etc.
sem68
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 26 apr 2020, 22:53
Vervoersmiddel: Beta RR50 track Motard

Beta RR50 track Motard warmloper

Ongelezen bericht door sem68 »

Hallo,

Ik heb een Beta RR50 track Motard bouwjaar 2019 net een paar maanden. Ik heb hem laten ontgrenzen bij een zaak en nu rijd hij 78km/h. Hij rijd lekker maar zelf zat ik er aan te denken om hem sneller te laten lopen. ik heb een snelle uitlaat gekocht bij de zaak waar ik hem heb laten ontgrenzen die man zij dat dit een beta uitlaat is die bij de brommer hoort en die gewoon gebruikt kon worden bij mijn 115 sproeier op mijn carburateur. ik heb dus de uitlaat gekocht thuis gemonteerd op mijn beta. Ik heb er een stuk mee gereden reed lekker, stationair liep hij ook goed alles ging goed maar na ongeveer 15-20min rijden warmloper :eerie: hij stopte er mee. ik paar min later terug aan gekickt en rustig terug naar huis gereden. thuis naar mijn cilinder gekeken ja, krassen. Mijn vraag is hoe komt het dat hij een warmloper kreeg. Zelf heb ik er samen met mijn pa een 120 sproeier opgezet en afgesteld om te kijken of dan de brandstof verhouding beter zou zijn. Hij reed daardoor wel iets beter maar weer ging hij na 10min als ik 60km/h reed 10 tot 15km/h ineens langzamer. me pa en ik zaten er aan te denken dat het misschien het materiaal was van de cilinder, Dat is namelijk gietijzer en we dachten dat hij daardoor niet goed zijn warmte kwijt kan. En ook dacht ik dat de verhouding olie niet goed was dat hij meer olie moet krijgen waardoor hij beter koelt en smeert. Kan iemand mij helpen want ik wil niet dat straks mijn nieuwe brommer al kapot is. Dankjewel alvast!

Sem68
Plaats reactie