Derbi begrenzen met prop

Algemene vragen over Derbi.
Nielsrh
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 08 mar 2020, 22:07
Vervoersmiddel: Derbi SDR 2005

Derbi begrenzen met prop

Ongelezen bericht door Nielsrh »

Hallo,
Ik heb een derbi SDR 2005 gekocht met 70cc en een scr corse uitlaat nu heb ik 3 standaard uitlaten gekocht 2e hands allemaal niet passend dus had ik maar de scr corse begrensd met een prop. Ik weet dat dat een hoogtoerig me uitlaat is en loopt hij ook niet heel lekker meer nu is mijn vraag welkeuitlaat goed te begrenzen valt. Want de v6 kan ik nergens vinden?
Er zit nu trouwens weer de originele 50cc onder
Tsoeterbroek
Beginnende Derbi fan
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 22 jul 2020, 00:41
Vervoersmiddel: 2009 Derbi Senda DRD Racing 85cc Barikit BRK
2001 Volkswagen Bora 1.9TDI PD115
2007 Derbi Senda X-treme 50sm Doppler Vortex(sold)
2004 Peugeot Speedfight 2 70 Malossi MHR Rep(sold)
1998 Volvo V70 2.5(sold)
2015 Orion RX125 Xtreme SM(sold)
Locatie: Steenbergen, Noord Brabant

Re: Derbi begrenzen met prop

Ongelezen bericht door Tsoeterbroek »

Je kan het beste elektronisch begrenzen(via cdi) maar dit levert vaak schade op.
hoewel met een prop rijden ook niet gunstig is.

ik weet niet wat voor cdi jij hebt maar zou even verdiepen in een CDI met draadloze begrenzer erin gebouwd(toerenbegrenzer) dan kan je je blokje ook laten zoals het is. (als je ze koopt met een ingebouwde begrenzer dan gaat het meestal ook niet stuk, het zelf klooien met de draadjes vaak wel)

Je kan ook als je t al zelf wil doen deze info volgen, dit is namelijk een non-destructieve manier van je originele cdi begrenzen;

ik quote van garfield ook van dit forum:
Als je nu het triggersignaal (rode draad) verstoord met een condensator en een spoeltje heb je hetzelfde effect,maar blijft de ontsteking wel heel.

Dat spoeltje levert namelijk maar een paar volt en kan wel wat hebben.

Schakeling wordt dan als volgt :
Rode draad ------^^^^^^^------ aansluiting naar cdi (Rosso)
Condensator...................... =
Massa ----------------------- aansluiting naar cdi (Bianco)

^^^^^^^ = spoeltje 100 mH
= = condensator 22uF/25V (kant met de streep aan het spoeltje, andere kant aan de massa)

Nu wordt de ontsteking vanaf 6000 toeren steeds verder verlaat,maar de vonk blijft even sterk,dus geen stotteren :angel:

Dus : spoeltje tussen de rode draad van de cdi en condensator na het spoeltje , andere kant aan de massa.
Als je dan toch echt een begrensde uitlaat wilt hebben, de originele uitlaat zou wel ergens te vinden moeten zijn, deze "begrens" je namelijk toch echt het makkelijkst. Misschien een technigas of DMP uitlaatje(lekker goedkoop en ook niet veel power)

En anders mag je heus de mijne proberen :p ruilen voor de scr corse :crazy:
Jazeker.
Plaats reactie