Vinyl wrapping & Plasti dipping

Hier staan alle diensten.
debeste95
Pro tuner
Berichten: 511
Lid geworden op: zo 19 mei 2013, 17:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2006

Vinyl wrapping & Plasti dipping

Ongelezen bericht door debeste95 »

Vinyl Wrapping
Het wrappen van voertuigen met vinyl folie wordt al jarenlang op professionele schaal gedaan. Het aanbrengen van de folie is goedkoper en sneller dan het aanbrengen van een professionele laklaag door middel van coating of andere manieren van lak aanbrengen. Een ander voordeel aan wrapping is dat het krasbestendig is en de folie te verwijderen is zonder de onderliggende laklaag te beschadigen. Vinyl wrapping komt in heel veel verschillende kleuren waaronder mat en glans en zelfs speciale kleuren en texturen zoals chroom, pearl en tijgerprint.
Afbeelding
Ik ben niet in het bezit van de rechten op deze afbeelding

Plastidipping
Een andere manier om auto's en motoren een andere kleur te geven zonder dat de kappen permanent aangepast hoeven te worden door deze te schuren of zandstralen, is het coaten met Plastidip. Plastidip is een soort spuitbare rubber die je in enkele lagen aanbrengt en later ook weer in zijn geheel te verwijderen is zonder enig spoor achter te laten op de originele lak. Plastidip komt in alle kleuren die je je kan voorstellen. De plastidip kan van mat naar glans gebracht worden door deze te behandelen met een laag Plastidip glanslak die je gewoon over de andere laag aanbrengt. Door pearlizer of glossifier te mengen door een pot Plastidip zijn zelfs magische kleuren te creeeren die met normale lak nooit te maken zijn!
Afbeelding
Ik ben niet in het bezit van de rechten op deze afbeelding

Materiaal
Ik maak standaard gebruik van Oracal vinyl wrapping omdat dit iets goedkoper is dan het veelal bekendere 3M folie. Op aanvraag kan ik ook folie van een ander merk gebruiken. Ik gebruik altijd gegoten folies ten opzichte van gekalandreerde folies omdat deze langer mooi blijven en niet krimpen.
Voor plastidip gebruik ik de gallons van Paintdipcenter van het merk Performix. Volgens hetzelfde verhaal kan ik op aanvraag gebruik maken van een ander merk Plastidip indien je het niet eens bent met de prijs/kwaliteit van dit merk.

Kosten
Prijsopgave wordt opgesteld voordat er iets wordt betaald of opgestuurd. Hiervoor moet ik foto's hebben van de te behandelen onderdelen. Ook ontvang ik graag de afmetingen van de onderdelen. Aan de hand van deze informatie maak ik een schatting van de werkuren en het te bestellen materiaal. De totale prijs van het wrappen of plastidippen zijn het aantal werkuren en de kosten van het materiaal. Je betaalt uiteraard alleen voor het gebruikte materiaal. Indien de te behandelen onderdelen via post bezorgd worden betaald de klant voor de verzendkosten. Bezorgen en afhalen is uiteraard goedkoper maar niet altijd makkelijker.

Een heel kappensetje van een brommer wrappen ligt inclusief materiaal en werkuren tussen de 70 a 80 euro indien gebruik wordt gemaakt van Oracal folie en uit wordt gegaan van X-Race of X-Treme kappen. Dit is berekend met standaard matzwarte folie en kan oplopen met speciale kleuren of texturen.

Een heel kappensetje van een brommer Plastidippen ligt inclusief materiaal en werkuren tussen de 60 a 75 euro indien gebruik wordt gemaakt van de Plastidip van Performix en uit wordt gegaan van X-Race of X-Treme kappen. Dit is berekend met standaard matzwarte Plastidip en kan oplopen met speciale kleuren of effecten.

Handeling
Om de klant zoveel mogelijk tot gemak te brengen, ga ik als volgt te werk. Zogauw ik de foto's binnen heb kan ik het materiaal bestellen. Om te verzekeren dat alles financieel glad verloopt wordt er op dat moment direct door de klant betaalt voor het materiaal. Zogauw dit binnen is stuur ik het bericht dat de onderdelen opgestuurd of gebracht kunnen worden. Als de onderdelen aangekomen zijn wordt er direct begonnen en zouden ze dezelfde dag of de dag erna al klaar moeten zijn (Hangt af van de hoeveelheid werk en de dag waarop ik de onderdelen ontvang. Op donderdag en vrijdag werk ik niet). Als ik klaar ben volgt er een berichtje met de kosten aan uurloon en de kosten van het terugsturen van de onderdelen en dan wordt alles direct teruggestuurd.

Als je niet in twee keer wilt betalen, kan bij betaling voor het materiaal ook direct betaald worden voor het geschatte aantal werkuren en de verzendkosten terug. Indien de werkuren lager bleken uit te vallen wordt dit bedrag direct teruggestort nadat de klus klaar is. Ik vereis betaling voor het materiaal vooraf om te voorkomen dat dermate prijzig folie of verf aangeschaft wordt en de bestelling vervolgens wordt geannuleerd en ik niet het geld en de ruimte heb om veel extra materiaal in voorraad te hebben. Dat is ook de reden dat materiaal pas aangeschaft wordt voor de klus zelf en (bijna) niks uit voorraad gedaan kan worden. Zo wel, wordt de klant hiervan op de hoogte gebracht en gaat alles uiteraard sneller.

Service
Deze service is ontstaan uit mijn interesse in deze twee manieren van je auto of motor customizen zonder dat je deze permanent aanpast. Nadat ik verschillende mensen heb geholpen, kleine dingetjes heb geplastidipt of gewrapt en me dit enorm is bevallen en naar aanleiding van relatief veel positieve aanvraag hier op het forum en elders besloot ik dit uit te proberen.

Let daarom op dat dit allemaal nog erg experimenteel is! Omdat ik begrijp dat sommige mensen graag een goed resultaat voor hun geld ontvangen heb ik besloten dat ik overal garantie verzeker en indien het resultaat niet naar wens is de onderdelen geheel kosteloos opnieuw gedaan worden totdat het goed is of het geld teruggevraagd kan worden. Ik heb echter enorm veel vertrouwen dat dit erg goed kan gaan werken omdat ik tot nu toe, zelfs als amateurspuiter altijd enorm goeie resultaten heb geboekt! Ik krijg hulp van vrienden en familie en maak voor het spuiten gebruik van een compressor en dus professioneler resultaat krijg dan de spuitbusjes die je normaal in de winkel haalt.

Ik hoop dat dit idee positief ontvangen wordt! Geef het graag even een kans en gun me het vertrouwen om hier het beste uit te halen!

Om contact te nemen kan je me een berichtje sturen op het forum of naar debeste95@gmail.com

Met vriendelijke groet,
Niels
DerbiKrakow
Derbi fan
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 04 apr 2014, 10:09
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2006
Locatie: Krakow

Re: Vinyl wrapping & Plasti dipping

Ongelezen bericht door DerbiKrakow »

Heb je voorbeelden van dingen die je al gedaan hebt?
debeste95
Pro tuner
Berichten: 511
Lid geworden op: zo 19 mei 2013, 17:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2006

Re: Vinyl wrapping & Plasti dipping

Ongelezen bericht door debeste95 »

Ik zal morgen weer even opnieuw foto's maken van de kappen op m'n brommer want de iPhone waar ze op stonden is al een tijdje de deur uit. Ook ga ik binnenkort het dak van mijn ma d'r Micra doen, de hele kappenset incl. frame van een maat z'n Derbi en we hebben al een aanvraag voor het dak met evt. motorkap incl. racestriping eroverheen op iemands wagen. Van alles zullen foto's gemaakt en gepost worden!
rené
Pro tuner
Berichten: 1070
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 21:47
Vervoersmiddel: derbi drd pro

Re: Vinyl wrapping & Plasti dipping

Ongelezen bericht door rené »

dat plastidippen he, is dat hetzelfde idee als gewone lak spuiten? ik zag namelijk een filmpje op youtube en daar zag het er erg makkelijk uit.. en is dat met de gewone spuitbus ook goed te doen?
pizzabezorger schreef:Nee snelgas geeft meer hetzelfde effect als een mhr team 80. Zoals de naam al zegt ga je er gewoon veel sneller van. is zegmaar een goedkopere optie om op te voeren. Als je nog snelgas zoekt heb ik er nog wel een paar liggen.
debeste95
Pro tuner
Berichten: 511
Lid geworden op: zo 19 mei 2013, 17:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2006

Re: Vinyl wrapping & Plasti dipping

Ongelezen bericht door debeste95 »

Nee, is anders. Het klopt dat je het spuit maar dat is ook het enige wat er hetzelfde aan is. Met plastidippen hoef je ten eerste het grondvlak niet te bewerken, alleen ontvetten. Ook heb je er geen primer voor nodig. Plastidip is er, nadat je het in een aantal lagen hebt aangebracht, er weer in 1 vel af te halen zonder dat de originele lak beschadigt. Je kan plastidip ook een hoogglans kleur geven door de speciale Plastidip blanke lak eroverheen te spuiten.

Is met spuitbus prima te doen mits je het netjes weet te doen, maar uit ervaring is het met de compressor toch wel veel netter.
rené
Pro tuner
Berichten: 1070
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 21:47
Vervoersmiddel: derbi drd pro

Re: Vinyl wrapping & Plasti dipping

Ongelezen bericht door rené »

okee;) maar is het ook makkelijk te spuiten of moet je toch wel eerst flink oefenen? en op die filmpjes lijkt het alsof het vanzelf 1 strakke laag word, is het zo makkelijk strak te krijgen?

misschien ben ik concurrent maar het leek me wel leuk om het ook is te proberen haha
pizzabezorger schreef:Nee snelgas geeft meer hetzelfde effect als een mhr team 80. Zoals de naam al zegt ga je er gewoon veel sneller van. is zegmaar een goedkopere optie om op te voeren. Als je nog snelgas zoekt heb ik er nog wel een paar liggen.
debeste95
Pro tuner
Berichten: 511
Lid geworden op: zo 19 mei 2013, 17:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2006

Re: Vinyl wrapping & Plasti dipping

Ongelezen bericht door debeste95 »

Strakke laag ligt aan de omstandigheden. Heb zelf bijvoorbeeld al een merk Plastidip gevonden die gewoon geen fatsoenlijk resultaat kan brengen want de structuur van de Plastidip zelf is gewoon niet netjes. Je moet ook zorgen dat je met de juiste temperatuur spuit en laat drogen maar dat gaat allemaal niet heel erg precies. Ik vind dat Plastidip er veel sneller echt netjes uit gaat zien met minder moeite dan gewoon lak.
Plaats reactie