Monteur gezocht

Hier staan alle diensten.
roasmetten33
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 02 nov 2020, 16:16

Monteur gezocht

Ongelezen bericht door roasmetten33 »

Goedendag iedereen

Ik ben opzoek naar een handig iemand regio Noord Holland om aan een Derbi Senda Xtreme 2004/2005 te sleutelen.

Hij nokte er een paar jaar terug mee, ik verdenk breuken in de bekabeling of iets dergelijks want hij vonkt niet meer.

1. de bekabeling moet nagelopen en gemeten worden (zowieso)
2. ik heb al een nieuwe ontsteking, nieuwe cdi en nieuw vliegwiel erop gezet en alles getest enzow
(alles van leonelli trouwens, ik kan ook origineel voor je regelen als dat makkelijker is)
3. ik ben zelf kleurenblind dus heb erg veel problemen met de kabels van elkaar te kunnen scheiden vandaar dat ik hulp vraag

Alvast bedankt!

Roas :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Monteur gezocht

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Als die niet vonkt dan is het vaak de CDI of ontsteking spoel (90% van de gevallen). Als dit allemaal al vervangen is, kan het aan het contactslot liggen.

Het contactslot kun je controleren door het losse kabeltje van de contactslot/kabelboom los te maken en kijken of die dan wel vonkt. Vonkt die wel, dan is het contactslot het probleem.

Verder heeft de CDI een kabeltje met oog, deze moet wel aan het frame o.i.d bevestigd worden voor de massa.

Zelfs zonder een kabelboom moet die kunnen vonken :happy:
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
roasmetten33
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 02 nov 2020, 16:16

Re: Monteur gezocht

Ongelezen bericht door roasmetten33 »

Ja precies er komen 6 kabels uit het contactslot een wit/rode, een groen/zwarte, een groene, een gele, een blauwe en een oranje.

Die gaan naar 7 kabels; een wit/rode, een bruine, een geel/groene, een gele, 2 rode en een zwart/rode.

Moet ik die allemaal aansluiten behalve de wit/rode?

Groetjes,

Roas
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Monteur gezocht

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Ja dat klopt
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
roasmetten33
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 02 nov 2020, 16:16

Re: Monteur gezocht

Ongelezen bericht door roasmetten33 »

Goedenavond.

Nogmaals ik heb effe hulp nodig

De kabels van het contactslot komen niet overeen met de kabelboom draden.
Misschien is het een niet origineel contactslot?

Contactslot:

Geel
Blauw
Rood/Wit
Zwart/Groen
Groen
Oranje

Kabelboom:

2x Rood
Bruin
Geel
Zwart/Rood
Geel/Groen
Zwart/Groen
Groen/Zwart

Weet iemand welke kabels van het contactslot op de kabels van de kabelboom moeten?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Monteur gezocht

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

He roasmetten33
even in het topic kijken van viewtopic.php?f=10&t=25171&start=60 hier heeft de gewelidige MY_FIERO een gekleurde kabelboom gemaakt en voor kleurenblinde staan ook de combinaties erbij!. het klopt idd dat de kabels niet hetzelfde zijn, maar hier zijn ze gemakkelijk terug te traceren waar deze vandaan komen. als het niet helpt gewoon nog een berichtje doen!!!!
Plaats reactie