Derbi DRD Racing 07. Nieuwe start!
- joost145
- Beginnende tuner
- Berichten: 227
- Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 19:54
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2007
- Locatie: Broekland (Overijssel)
Derbi DRD Racing 07. Nieuwe start!
Hallo forum leden,
Misschien weten sommigen al wie ik ben want ik heb al eerder een gallery gehad,
maar deze heb ik laten verwijderen omdat het een beetje een zooi werd.
Dus nu deze verse gallery, ik ben van plan om deze netjes te houden.
Voor de mensen die mij nog niet kennen,
Ik heet Joost, ik kom uit een klein dorpje genaamd broekland,
Ben net 17 geworden en zit op het deltion college in Zwolle,
ik doe daar de opleiding BBL Installatietechniek/elektro.
Ik werk bij Koetsier installatietechniek in Wesepe.
Maar genoeg over mij,
Ik heb de brommer vorig jaar ergens in oktober gekocht
Brommer bij aankoop:
Ding zag er echt voor geen meter uit maar ik met 0,0% verstand van brommers vond hem op dat moment prachtig
Na een tijdje erop rond rijden werd ie me te langzaam, bidalot r2 van DaanS overgekocht. Toen zag hij er al stukken beter uit,
Ik helemaal blij met mijn mooie uitlaat, enigste probleem was dat ik niet eens wist wat het woord afstellen betkende
Toch heb ik er nog een heel tijdje mee rondgereden maar na een tijdje begon hij een beetje apart te rijden, ik had natuurlijk geen flauw idee wat er aan de hand was, maar hij was gewoon keihard warmgelopen.
Brommer naar de monteur gebracht, man daar gaf de uitlaat de schuld en zij dat ik hem moest verkopen.
Dus ik de uitlaat verkopen en heb daar een conti voor teruggekocht, toen heeft hij de brommer weer gemaakt.
Tijdje mee rondgereden en toen bots weer een warmloper, tegen die tijd wist ik wat meer over brommers en dergelijke, dus ik weer terug naar de monteur toe en hij zegt ja ligt weer aan je uitlaat. Ik snapte er op dat moment helemaal niks meer van maar ik dacht het zal wel hij weet er het meeste van. Dus ik de conti verkopen en heb hem de originele uitlaat gegeven. Zou allemaal wel goed komen zij hij, wat hij toen gedaan heeft is: een nieuwe cilinder (Ben er later achtergekomen dat hij gewoon de roestige cilinder heeft overgespoten en gezegd heeft dat het een nieuwe was) en de std uitlaat erop gezet met conti demper. Dat liep mooi voor eventjes maar daarna kwam de 3e warmloper, ik was er op dat moment wel een beetje klaar mee, dus ik alweer terug naar de dealer en hij zou hem wel weer maken enigste wat ie gedaan heeft is een nieuwe zuiger erin gezet, want hij gaf mij namelijk de schuld van de warmloper omdat ik zogenaamd volgas tegen de wind heb ingereden ik dacht oke zal wel. Toen ging het weer een tijdje goed en toen kwam de 4e warmloper en toen was ik het goed zat en zou die ene monteur mijn brommer nooit meer zien. Toen in die tijd leerde ik Bas kennen (Basserd hier op het forum) toen besloten om de brommer door hem te laten maken, dus bas ging met mijn brommer bezig en op een avond kreeg ik een whatsapp van hem dat hij zij dat mijn oliepomp verstopt zat Dit is dus de reden geweest van de 3 warmlopers nog een best tijdje gebaald want dat heeft me toen een bult geld gekost, (werkte op dat moment nog bij de Albert Hein dus ik verdiende niet al te veel) toen een hele tijd met de brommer rond gereden en dat ging helemaal perfect maar de krukas heeft toch wel last gehad van de warmlopers want de big end lager van de krukas was bijna kapot. Dus toen weer de brommer naar bas gebracht voor een revisie,
Alle lagers keeringen vervangen en een nieuw metrakit krukasje.
Daarna heb ik heel wat optische dingen gedaan met de brommer.
En uiteindelijk zag hij er zo uit:
Nu heb ik hier een tijd mee rondgereden en heb ik wel weer zin om aan de slag te gaan.
Ik ga het dus weer helemaal anders doen, hier een lijstje met de dingen die ik van plan ben om te gaan doen:
Plannen:
-Alle roest wegwerken, en roestige boutjes vervangen
-Radiateur, Kroonplaten, Voetstepjes, Kickstart, Remklauwen, zwart
-Blauw zadel
-Plexiglas in onstekingskapje (Zit nu gaas in)
-Usd voorvork
-Raw achterlicht
-Uitlaat polijsten
-Kettingbeschermer erop zetten
-Kill switch (Want die zijn cool)
-Velgen laten spuiten, kleur nog onbeslist
-Zwart fatbar stuur
-Achterbrug opnieuw polijsten (Dit keer wel in een keer goed)
-Andere handvaten
-Renthal stuurol
-Nieuw tankkapje
-Yz voorkapje
-Achtertandwiel zwart
-Radiateur bescherm dingetje weer opnieuw wit spuiten
-Bandenletters wit maken
-Binnenkant voorremschijf/achterremschijf zwart maken
-Kettingspannerklepjes geval ook zwart maken
Dit is tot nu toe het lijstje nog lang niet af maar dit wil ik er sws mee doen.
Maar nu vindt ik dat two-tone gedoe toch niet echt wat en moet ik iets doen met mijn velgen.
Ik heb dus echt geen flauw idee wat ik met de velgen moet doen en ik zou hier graag wat suggesties voor willen krijgen.
Ik ben niet van plan om iets te gaan doen met mijn radkappen dus dat is eigenlijk het enigste wat ik zo wil houden.
Dus wat moet ik met mijn velgen doen?
(Suggesties over andere aanpassingen zijn ook welkom!)
Groeten, Joost.
Misschien weten sommigen al wie ik ben want ik heb al eerder een gallery gehad,
maar deze heb ik laten verwijderen omdat het een beetje een zooi werd.
Dus nu deze verse gallery, ik ben van plan om deze netjes te houden.
Voor de mensen die mij nog niet kennen,
Ik heet Joost, ik kom uit een klein dorpje genaamd broekland,
Ben net 17 geworden en zit op het deltion college in Zwolle,
ik doe daar de opleiding BBL Installatietechniek/elektro.
Ik werk bij Koetsier installatietechniek in Wesepe.
Maar genoeg over mij,
Ik heb de brommer vorig jaar ergens in oktober gekocht
Brommer bij aankoop:
Ding zag er echt voor geen meter uit maar ik met 0,0% verstand van brommers vond hem op dat moment prachtig
Na een tijdje erop rond rijden werd ie me te langzaam, bidalot r2 van DaanS overgekocht. Toen zag hij er al stukken beter uit,
Ik helemaal blij met mijn mooie uitlaat, enigste probleem was dat ik niet eens wist wat het woord afstellen betkende
Toch heb ik er nog een heel tijdje mee rondgereden maar na een tijdje begon hij een beetje apart te rijden, ik had natuurlijk geen flauw idee wat er aan de hand was, maar hij was gewoon keihard warmgelopen.
Brommer naar de monteur gebracht, man daar gaf de uitlaat de schuld en zij dat ik hem moest verkopen.
Dus ik de uitlaat verkopen en heb daar een conti voor teruggekocht, toen heeft hij de brommer weer gemaakt.
Tijdje mee rondgereden en toen bots weer een warmloper, tegen die tijd wist ik wat meer over brommers en dergelijke, dus ik weer terug naar de monteur toe en hij zegt ja ligt weer aan je uitlaat. Ik snapte er op dat moment helemaal niks meer van maar ik dacht het zal wel hij weet er het meeste van. Dus ik de conti verkopen en heb hem de originele uitlaat gegeven. Zou allemaal wel goed komen zij hij, wat hij toen gedaan heeft is: een nieuwe cilinder (Ben er later achtergekomen dat hij gewoon de roestige cilinder heeft overgespoten en gezegd heeft dat het een nieuwe was) en de std uitlaat erop gezet met conti demper. Dat liep mooi voor eventjes maar daarna kwam de 3e warmloper, ik was er op dat moment wel een beetje klaar mee, dus ik alweer terug naar de dealer en hij zou hem wel weer maken enigste wat ie gedaan heeft is een nieuwe zuiger erin gezet, want hij gaf mij namelijk de schuld van de warmloper omdat ik zogenaamd volgas tegen de wind heb ingereden ik dacht oke zal wel. Toen ging het weer een tijdje goed en toen kwam de 4e warmloper en toen was ik het goed zat en zou die ene monteur mijn brommer nooit meer zien. Toen in die tijd leerde ik Bas kennen (Basserd hier op het forum) toen besloten om de brommer door hem te laten maken, dus bas ging met mijn brommer bezig en op een avond kreeg ik een whatsapp van hem dat hij zij dat mijn oliepomp verstopt zat Dit is dus de reden geweest van de 3 warmlopers nog een best tijdje gebaald want dat heeft me toen een bult geld gekost, (werkte op dat moment nog bij de Albert Hein dus ik verdiende niet al te veel) toen een hele tijd met de brommer rond gereden en dat ging helemaal perfect maar de krukas heeft toch wel last gehad van de warmlopers want de big end lager van de krukas was bijna kapot. Dus toen weer de brommer naar bas gebracht voor een revisie,
Alle lagers keeringen vervangen en een nieuw metrakit krukasje.
Daarna heb ik heel wat optische dingen gedaan met de brommer.
En uiteindelijk zag hij er zo uit:
Nu heb ik hier een tijd mee rondgereden en heb ik wel weer zin om aan de slag te gaan.
Ik ga het dus weer helemaal anders doen, hier een lijstje met de dingen die ik van plan ben om te gaan doen:
Plannen:
-Alle roest wegwerken, en roestige boutjes vervangen
-Radiateur, Kroonplaten, Voetstepjes, Kickstart, Remklauwen, zwart
-Blauw zadel
-Plexiglas in onstekingskapje (Zit nu gaas in)
-Usd voorvork
-Raw achterlicht
-Uitlaat polijsten
-Kettingbeschermer erop zetten
-Kill switch (Want die zijn cool)
-Velgen laten spuiten, kleur nog onbeslist
-Zwart fatbar stuur
-Achterbrug opnieuw polijsten (Dit keer wel in een keer goed)
-Andere handvaten
-Renthal stuurol
-Nieuw tankkapje
-Yz voorkapje
-Achtertandwiel zwart
-Radiateur bescherm dingetje weer opnieuw wit spuiten
-Bandenletters wit maken
-Binnenkant voorremschijf/achterremschijf zwart maken
-Kettingspannerklepjes geval ook zwart maken
Dit is tot nu toe het lijstje nog lang niet af maar dit wil ik er sws mee doen.
Maar nu vindt ik dat two-tone gedoe toch niet echt wat en moet ik iets doen met mijn velgen.
Ik heb dus echt geen flauw idee wat ik met de velgen moet doen en ik zou hier graag wat suggesties voor willen krijgen.
Ik ben niet van plan om iets te gaan doen met mijn radkappen dus dat is eigenlijk het enigste wat ik zo wil houden.
Dus wat moet ik met mijn velgen doen?
(Suggesties over andere aanpassingen zijn ook welkom!)
Groeten, Joost.
Laatst gewijzigd door joost145 op ma 04 nov 2013, 19:49, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Tuner
- Berichten: 463
- Lid geworden op: za 23 feb 2013, 10:36
- Vervoersmiddel: Derbi
Re: Derbi DRD Racing 07. Nieuwe start!
Natuurlijk het frame zwart spuiten, dat haalt je brommer helemaal op straks met usd.
En een ander uitlaatje zal zowel leuker rijden als beter staan.
En een ander uitlaatje zal zowel leuker rijden als beter staan.
Laatst gewijzigd door Heavy Fuel op di 08 okt 2013, 17:06, 4 keer totaal gewijzigd.
- HOPPAH
- Derbi fan
- Berichten: 69
- Lid geworden op: di 27 nov 2012, 11:02
- Vervoersmiddel: Derbi DRD limited edition 2008
- Locatie: Amersfoort
Re: Derbi DRD Racing 07. Nieuwe start!
Nouja, als je je velgen toch opnieuw laat doen dan zou ik even kijken of je niet deze set eerst verkoopt en dan een minder mooie set opnieuw laat doen. Two-tone wielen zijn pittig duur en lijkt me zonde om mooie wielen te laten spuiten, als je dan toch wielen opnieuw laat doen kan je beter een minder mooie set opnieuw laten doen lijkt mij. Kan je aardig wat geld schelen denk ik.
Voor de rest ziet het plan er strak uit. Ben benieuwd!
Voor de rest ziet het plan er strak uit. Ben benieuwd!
- joost145
- Beginnende tuner
- Berichten: 227
- Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 19:54
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2007
- Locatie: Broekland (Overijssel)
Re: Derbi DRD Racing 07. Nieuwe start!
Het frame zwart spuiten zat ik nog over te twijfelen want grijs kan ook best mooi zijn, maar ik ga wel even shoppen om te kijken hoe dat zal staan.Heavy Fuel schreef:Natuurlijk het frame zwart spuiten, dat haalt je brommer helemaal op straks met usd.
En een ander uitlaatje zal zowel leuker rijden als beter staan.
Verder moet ik vanavond om 7 uur naar scooterhalt toe omdat mijn brommer te hard liep, dus eerst maar even die cursus afronden en dan even verder kijken. persoonlijk vindt ik een gepolijste std uitlaat ook best wel mooi.
- joost145
- Beginnende tuner
- Berichten: 227
- Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 19:54
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2007
- Locatie: Broekland (Overijssel)
Re: Derbi DRD Racing 07. Nieuwe start!
Ik heb de velgen zelf 2-tone gespoten dus het heeft mij vrij weinig gekost, dat is ook de reden dat ik deze wel wil overspuiten.HOPPAH schreef:Nouja, als je je velgen toch opnieuw laat doen dan zou ik even kijken of je niet deze set eerst verkoopt en dan een minder mooie set opnieuw laat doen. Two-tone wielen zijn pittig duur en lijkt me zonde om mooie wielen te laten spuiten, als je dan toch wielen opnieuw laat doen kan je beter een minder mooie set opnieuw laten doen lijkt mij. Kan je aardig wat geld schelen denk ik.
Voor de rest ziet het plan er strak uit. Ben benieuwd!
-
- Tuner
- Berichten: 463
- Lid geworden op: za 23 feb 2013, 10:36
- Vervoersmiddel: Derbi
Re: Derbi DRD Racing 07. Nieuwe start!
En je velgen: ga voor aluminium.
Inclusief met de grijze usd.
Wil je dan met je standaard uitlaat blijven rijden?
Je weet niet wat je mist
Inclusief met de grijze usd.
Wil je dan met je standaard uitlaat blijven rijden?
Je weet niet wat je mist
- joost145
- Beginnende tuner
- Berichten: 227
- Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 19:54
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2007
- Locatie: Broekland (Overijssel)
Re: Derbi DRD Racing 07. Nieuwe start!
Gewoon kaal aluminium?Heavy Fuel schreef:En je velgen: ga voor aluminium.
Inclusief met de grijze usd.
Wil je dan met je standaard uitlaat blijven rijden?
Je weet niet wat je mist
En jammer genoeg weet ik wel wat ik mis
Maar dit langzame gedoe hou ik waarschijnlijk toch niet lang vol dus er komt vast wel een dikke pijp
-
- Tuner
- Berichten: 492
- Lid geworden op: ma 22 apr 2013, 15:31
- Vervoersmiddel: Fiat 500L (origineel model)
Alfa Romeo 156
DRD Pro
Re: Derbi DRD Racing 07. Nieuwe start!
Misschien een zwarte velg met blauwe spaken?
Hij ziet er wel erg mooi uit trouwens.
Hij ziet er wel erg mooi uit trouwens.
- joost145
- Beginnende tuner
- Berichten: 227
- Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 19:54
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2007
- Locatie: Broekland (Overijssel)
Re: Derbi DRD Racing 07. Nieuwe start!
Dat is wel een goed idee, ga zeker kijken hoe dat zal staan!Mclaren schreef:Misschien een zwarte velg met blauwe spaken?
Hij ziet er wel erg mooi uit trouwens.
Re: Derbi DRD Racing 07. Nieuwe start!
Frame sws zwart. Staat bij elke brommer beter
- rocherbmx
- Tuner
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 10 mar 2012, 08:37
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2009
rad style oma fiets - Locatie: Emmeloord
Re: Derbi DRD Racing 07. Nieuwe start!
ga je ook met je brommer naar deltion toe? ik zit daar namelijk ook maar heb je brommer nog niet gezien
verder zien de plannen er wel goed uit
verder zien de plannen er wel goed uit
midje
- joost145
- Beginnende tuner
- Berichten: 227
- Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 19:54
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2007
- Locatie: Broekland (Overijssel)
Re: Derbi DRD Racing 07. Nieuwe start!
frame gaat zwart gecoat worden! Maar wat zal ik doen glans of mat?Tappie schreef:Frame sws zwart. Staat bij elke brommer beter
-
- Pro tuner
- Berichten: 768
- Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 13:28
- Vervoersmiddel: XRace SM 07
DRD Limited 07 Pata Negra project - Gallery: XRace http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=14409
DRD Pata Negra http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=16523 - Locatie: Barneveld
-
- Tuner
- Berichten: 463
- Lid geworden op: za 23 feb 2013, 10:36
- Vervoersmiddel: Derbi
- joost145
- Beginnende tuner
- Berichten: 227
- Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 19:54
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2007
- Locatie: Broekland (Overijssel)
Re: Derbi DRD Racing 07. Nieuwe start!
Jullie maken het me wel moeilijk hoor, het lijkt me alle bij wel dik hmmm
-
- Tuner
- Berichten: 463
- Lid geworden op: za 23 feb 2013, 10:36
- Vervoersmiddel: Derbi
Re: Derbi DRD Racing 07. Nieuwe start!
Ik zal het even gemakkelijker voor je maken:
-Aluminium velgen.
-Matzwart frame.
-Achterbrug polijsten.
-USD grijs.
-Al de roestige bouten vervangen, en andere roestige delen ook.
-Mooi bovenlangs uitlaatje.
-Fatbar ProTaper.
-Aluminium velgen.
-Matzwart frame.
-Achterbrug polijsten.
-USD grijs.
-Al de roestige bouten vervangen, en andere roestige delen ook.
-Mooi bovenlangs uitlaatje.
-Fatbar ProTaper.
Laatst gewijzigd door Heavy Fuel op wo 09 okt 2013, 13:01, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Derbi fan
- Berichten: 80
- Lid geworden op: zo 08 apr 2012, 16:47
- Vervoersmiddel: Derbi senda DRD racing 2008
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=14140
- Locatie: Westkapelle (zeeland)
Re: Derbi DRD Racing 07. Nieuwe start!
Limited handkappen?
- joost145
- Beginnende tuner
- Berichten: 227
- Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 19:54
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2007
- Locatie: Broekland (Overijssel)
Re: Derbi DRD Racing 07. Nieuwe start!
Dat klinkt allemaal goed gaat waarschijnlijk ook wel gebeuren.Heavy Fuel schreef:Ik zal het even gemakkelijker voor je maken:
-Aluminium velgen.
-Matzwart frame.
-Achterbrug polijsten.
-USD grijs.
-Al de roestige bouten vervangen, en andere roestige delen ook.
-Mooi bovenlangs uitlaatje.
-Fatbar ProTaper.
Maar die aluminium velgen dan kan ik toch gewoon de verf van deze velgen afhalen en klaar? of zie ik dat verkeerd?
- joost145
- Beginnende tuner
- Berichten: 227
- Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 19:54
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2007
- Locatie: Broekland (Overijssel)
Re: Derbi DRD Racing 07. Nieuwe start!
Ik ben niet zo van de handkappen, op sommigen staat het wel mooi maar vooral op fatbar sturen vindt ik het niet echt mooi. Toch bedankt voor je suggestie!Robinwkp schreef:Limited handkappen?
-
- Pro tuner
- Berichten: 1138
- Lid geworden op: za 24 sep 2011, 09:38
- Gallery: Derbi DRD Racing: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=10154
Derbi DRD Pro:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8061 - Locatie: Zeist
Re: Derbi DRD Racing 07. Nieuwe start!
Dan kom je wel zo'n beetje uit bij mijn DRD jaHeavy Fuel schreef:Ik zal het even gemakkelijker voor je maken:
-Aluminium velgen.
-Matzwart frame.
-Achterbrug polijsten.
-USD grijs.
-Al de roestige bouten vervangen, en andere roestige delen ook.
-Mooi bovenlangs uitlaatje.
-Fatbar ProTaper.
http://www.youtube.com/user/spijker95" onclick="window.open(this.href);return false;
Airsal 80CC BLOK TEKOOP: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=60&t=13376" onclick="window.open(this.href);return false;
Joram schreef:Heerlijk strak, daar hou ik wel van.
Airsal 80CC BLOK TEKOOP: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=60&t=13376" onclick="window.open(this.href);return false;