Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot LOOPT WEER
-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot
Jawel, maar HPI kan ook prima.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 213
- Lid geworden op: di 19 mar 2013, 21:09
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Race 2008 (Sold)
Derbi Senda SDR 2005 80cc
Derbi DRD Pro 2009 88cc - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=14770
- Locatie: Hoogkarspel
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot
had ergens gelezen dat een hpi bij hogere toeren beter werkt, en de pvl beter bij lagere toeren dan de hpi
Ik wil ook wel eens cruisen/touren met de brommer dus niet altijd toeren janken
Ik wil ook wel eens cruisen/touren met de brommer dus niet altijd toeren janken
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 213
- Lid geworden op: di 19 mar 2013, 21:09
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Race 2008 (Sold)
Derbi Senda SDR 2005 80cc
Derbi DRD Pro 2009 88cc - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=14770
- Locatie: Hoogkarspel
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot
Hij loopt
Heb de ori ontsteking op 18 graden staan
Geen idee of dat goed is. Heb nog niet gereden.
Hij heb wel beste terugslag
Zal binnenkort wel een video erop zetten.
Heb de ori ontsteking op 18 graden staan
Geen idee of dat goed is. Heb nog niet gereden.
Hij heb wel beste terugslag
Zal binnenkort wel een video erop zetten.
-
- Schakelrijder
- Berichten: 185
- Lid geworden op: di 28 jan 2014, 17:43
- Vervoersmiddel: Derbi Senda
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot
Hoe gaat het met het project, al een beetje gereden ermee?
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 213
- Lid geworden op: di 19 mar 2013, 21:09
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Race 2008 (Sold)
Derbi Senda SDR 2005 80cc
Derbi DRD Pro 2009 88cc - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=14770
- Locatie: Hoogkarspel
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot
ja paar rondjes over het industrieterrein.
Maar hij stottert best wel, dus ga even de ontsteking wat later zetten, kijken wat hij dan doet.
En er is iets mis met het schakelmechanisme van de schakel as.
Blijft vaak hangen in versnellingen, dus moet daar even naar kijken.
Helaas heb ik alleen op donderdag middag tijd dus het gaat allemaal een beetje traag >.<
Heb wel al pittig vermogen zonder dat ik hem afgesteld heb^.^
Maar hij stottert best wel, dus ga even de ontsteking wat later zetten, kijken wat hij dan doet.
En er is iets mis met het schakelmechanisme van de schakel as.
Blijft vaak hangen in versnellingen, dus moet daar even naar kijken.
Helaas heb ik alleen op donderdag middag tijd dus het gaat allemaal een beetje traag >.<
Heb wel al pittig vermogen zonder dat ik hem afgesteld heb^.^
-
- Tuner
- Berichten: 376
- Lid geworden op: di 19 feb 2013, 19:04
- Vervoersmiddel: Fiets
Derbi Senda Xtreme R 09
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot
Misschien is een Artek ontsteking wat?
Genoeg lichtopbrengst om de normale verlichting + displays op te laten functioneren.
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=6365" onclick="window.open(this.href);return false;
Genoeg lichtopbrengst om de normale verlichting + displays op te laten functioneren.
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=6365" onclick="window.open(this.href);return false;
bulldogpower schreef:Ezasta hier op df weet er ook veel van als je hem mailtjes met deze vraag, kan hij jou precies vertellen wat het inhoud hij heeft familie die raceteam heeft
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 213
- Lid geworden op: di 19 mar 2013, 21:09
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Race 2008 (Sold)
Derbi Senda SDR 2005 80cc
Derbi DRD Pro 2009 88cc - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=14770
- Locatie: Hoogkarspel
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot
Ja dacht ik ook aan. Maar die heb toch geen/vaste curve?
-
- Moderator
- Berichten: 1066
- Lid geworden op: di 03 jul 2012, 12:37
- Vervoersmiddel: Husaberg FE570 / Grande Punto Abarth / Derbi DRD Limited 08
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=14658
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=10418
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot
Artek is een zware kut Onsteking
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot
onderbouw je mening ?,Kris schreef:Artek is een zware kut Onsteking
mijn menig over een artek onsteking,
ik vind het zeer goede ontsteking doet niet onder kwa licht opbrengste van je orginele onsteking
je gas reactie word stukken beter, ik zou het zelf omschrijven als een hpi
alleen de licht spoel van hpi is gewoon 10x kut
het voordeel van deze onsteking, is dat je niet voor de naam hoef te betalen wat 9/10 keer het geval is bij een
polini roter / hpi / malossi roter,
& nog een voordeel ze zijn lekker goedkoop ( dat vind ik dan)
en licht opbrengst is supper ik vind het een aanrader! orgineel brengen ze 12volt op
1 nadeel iedergeval dat is bij minarelli scooter zo de onsteking werkt NIET zonder accu
dus zonder accu geen vonk
-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot
Artek is duurder dan HPI
Tevens Malossi eprom is instelbaar, losse eprom erbij voor artek/mvt maakt ze even duur.
Artek heeft wat problemen met de vonk op top, word erg heet en kan dan de boel mollen.
HPI is een vd beste ontstekingen, en niet duur.
Tevens Malossi eprom is instelbaar, losse eprom erbij voor artek/mvt maakt ze even duur.
Artek heeft wat problemen met de vonk op top, word erg heet en kan dan de boel mollen.
HPI is een vd beste ontstekingen, en niet duur.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 213
- Lid geworden op: di 19 mar 2013, 21:09
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Race 2008 (Sold)
Derbi Senda SDR 2005 80cc
Derbi DRD Pro 2009 88cc - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=14770
- Locatie: Hoogkarspel
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot
Vandaag weer hele middag bezig geweest.
Had wat problemen met het schakelen.
Bleef hangen in versnellingen en kon soms niet eens meer schakelen.
Dus blok uit mekaar, was het een heel klein veertje van de schakelas >.<
nouja gelukkig dat dan iets in me bak.
Ontsteking op 14 graden gezet ipv 18 graden.
Loopt beter nu, maar nog wel stotters, dus morgen weer verder en hopen dat ik een filmpje kan maken.
Heb wel een filmpje van stilstaan en beetje gas geven.
Dus als iemand me kan vertellen hoe ik een filmpie moet posten dan zal ik die der op zetten.
Had wat problemen met het schakelen.
Bleef hangen in versnellingen en kon soms niet eens meer schakelen.
Dus blok uit mekaar, was het een heel klein veertje van de schakelas >.<
nouja gelukkig dat dan iets in me bak.
Ontsteking op 14 graden gezet ipv 18 graden.
Loopt beter nu, maar nog wel stotters, dus morgen weer verder en hopen dat ik een filmpje kan maken.
Heb wel een filmpje van stilstaan en beetje gas geven.
Dus als iemand me kan vertellen hoe ik een filmpie moet posten dan zal ik die der op zetten.
- mathijsb
- Tuner
- Berichten: 385
- Lid geworden op: do 30 aug 2012, 10:36
- Vervoersmiddel: Puch maxi S, Derbi senda R xtreme 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8874
- Locatie: diepenheim
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot
wil het filmpje wel zien!
je moet het filmpje even uploaden op YouTube, dan kun je de link zo tussen deze tekens plakken: [youtube]Hier[/youtube]
je moet het filmpje even uploaden op YouTube, dan kun je de link zo tussen deze tekens plakken: [youtube]Hier[/youtube]
blackidentity schreef:Brb, ff bier halen.
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 213
- Lid geworden op: di 19 mar 2013, 21:09
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Race 2008 (Sold)
Derbi Senda SDR 2005 80cc
Derbi DRD Pro 2009 88cc - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=14770
- Locatie: Hoogkarspel
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot
beste DF'ers.
Heb al een tijdje niks van me laten horen, omdat ik weinig tijd heb voor de brommer.
Ik was bezig met afstellen, lopen klooien met de ontsteking en carburateur.
Ik had aan me oom gevraagd (zit in de auto tuning) of hij langs wou komen, zodat we hem samen af konden stellen.
Hij kwam gister langs en we zijn een ochtend bezig geweest.
Ontsteking goed gezet, grotere sproeier erin en luchtschroef versteld.
Ding liep mooi en had veel kracht.
Alles leek mooi, dus me oom ging weg, want hij had nog wat anders te doen.
Ik blij natuurlijk, en wilde meteen op me brommer wat onderdelen halen verderop.
En toen, klapte ie vast.
Meteen me oom gebeld om te vragen of ik langs kon komen.
Conclusie: Bij vollast liep hij om een of andere reden veel te arm, dit was aan de bougie af te lezen.
Dit kan 2 oorzaken hebben.
Oorzaak 1: De carburateur hangt te schreef. Hierdoor werkt de vlotter niet goed meer, waardoor het vlotterniveau niet correct is.
Oorzaak 2: Het vacuüm systeem werkt niet goed, waardoor de vlotterbak niet snel genoeg bijgevuld wordt.
De carburateur hangt wel wat scheef maar niet zo erg dat dit kan gebeuren. Dus deze oorzaak sluit ik buiten.
Nou was mijn originele blok ook al vastgelopen door een te arm mengsel. Deze had gewoon de originele carburateur en deze hing gewoon recht en werkte goed. Het is dus hoogst waarschijnlijk het vacuüm systeem.
Ik ga van de week de cilinder van het blok af halen. De zuiger is al losgekomen, dus hopen dat de cilinder weinig tot geen schade heeft. Het vacuüm systeem wordt vervangen voor een benzine kraan, en ik ga ook een temperatuur meter halen zodat ik dat ook in de gaten kan houden.
Ik hou jullie op de hoogte
Heb al een tijdje niks van me laten horen, omdat ik weinig tijd heb voor de brommer.
Ik was bezig met afstellen, lopen klooien met de ontsteking en carburateur.
Ik had aan me oom gevraagd (zit in de auto tuning) of hij langs wou komen, zodat we hem samen af konden stellen.
Hij kwam gister langs en we zijn een ochtend bezig geweest.
Ontsteking goed gezet, grotere sproeier erin en luchtschroef versteld.
Ding liep mooi en had veel kracht.
Alles leek mooi, dus me oom ging weg, want hij had nog wat anders te doen.
Ik blij natuurlijk, en wilde meteen op me brommer wat onderdelen halen verderop.
En toen, klapte ie vast.
Meteen me oom gebeld om te vragen of ik langs kon komen.
Conclusie: Bij vollast liep hij om een of andere reden veel te arm, dit was aan de bougie af te lezen.
Dit kan 2 oorzaken hebben.
Oorzaak 1: De carburateur hangt te schreef. Hierdoor werkt de vlotter niet goed meer, waardoor het vlotterniveau niet correct is.
Oorzaak 2: Het vacuüm systeem werkt niet goed, waardoor de vlotterbak niet snel genoeg bijgevuld wordt.
De carburateur hangt wel wat scheef maar niet zo erg dat dit kan gebeuren. Dus deze oorzaak sluit ik buiten.
Nou was mijn originele blok ook al vastgelopen door een te arm mengsel. Deze had gewoon de originele carburateur en deze hing gewoon recht en werkte goed. Het is dus hoogst waarschijnlijk het vacuüm systeem.
Ik ga van de week de cilinder van het blok af halen. De zuiger is al losgekomen, dus hopen dat de cilinder weinig tot geen schade heeft. Het vacuüm systeem wordt vervangen voor een benzine kraan, en ik ga ook een temperatuur meter halen zodat ik dat ook in de gaten kan houden.
Ik hou jullie op de hoogte
-
- Pro tuner
- Berichten: 595
- Lid geworden op: di 23 okt 2012, 00:34
- Vervoersmiddel: Suzuki ltr 450 (sold)
Suzuki 85 (sold)
Ktm 125sx (sold)
Aprillia sr ( sold )
Tomos
Derbi drd 2003
Derbi drd pro - Locatie: hellevoetsluis
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot
Dat is wel ff minder zeg
Hopen dat de schade meevalt
Maar een vacuüm moet je eigenlijk zoiezo altijd vervangen als zo'n snelle setup neem
Omdat je vacuüm het niet meer bij kan houden wat je al zij
Maargoed succes
Hopen dat de schade meevalt
Maar een vacuüm moet je eigenlijk zoiezo altijd vervangen als zo'n snelle setup neem
Omdat je vacuüm het niet meer bij kan houden wat je al zij
Maargoed succes
vincent97 schreef:metrakit pro race limited edition, staat ook nog op , only for competition use
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 213
- Lid geworden op: di 19 mar 2013, 21:09
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Race 2008 (Sold)
Derbi Senda SDR 2005 80cc
Derbi DRD Pro 2009 88cc - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=14770
- Locatie: Hoogkarspel
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot
Totaal niet aan gedacht.
Heb sws een hekel aan dat systeem omdat ie het 9 vd 10 keer niet meer doet als je klep iets vervuild.
Heb sws een hekel aan dat systeem omdat ie het 9 vd 10 keer niet meer doet als je klep iets vervuild.
-
- Schakelrijder
- Berichten: 119
- Lid geworden op: zo 02 mar 2014, 19:18
- Vervoersmiddel: Honda crf250R (SOLD), Ktm sx 125 (SOLD) HM CRM 50 (SOLD), 2x Derbi sdr 50 (SOLD), Rieju spike 50 (SOLD), Aprilia rs 50 (SOLD) , Yamaha yz 125 (SOLD), Skyteam pbr 50 (SOLD) Honda cr85R (FOR SALE) Derbi x-treme 50 Full malossi & Bidalot94
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=14250
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=15079
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=40&t=12733
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=40&t=10468 - Locatie: Ouwegem/ Zingem, België
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot VASTLOPE
@ Ezasta Dat is wel minder dat hij vastgelopen is.....
Ik heb namelijk ook hetzelfde probleem met mijn carburator, hij hangt ook zeer scheef gelukkig heeft mijn blok er nu nog niet mee gelopen.
Maar na dit te horen zal ik hem toch eerst nakijken en beter hangen, maar dit is ook nogal moeilijk doordat de achterveer wat in de weg zit... Ik heb trouwens een dellorto VSHS 30mm om je een beetje een idee te geven, op mijn bidalot 94cc lange slag, Ex- remylimited. Geluk bij ongeluk dat ik jou verhaal nu lees want ik wou hem eigenlijk al testen met mijn carburator die scheef hing maar zal nu wel met de nodige ernst er naar kijken en proberen goed hangen.
Allesinds nog veels succes met je project, hopelijk valt de schade al bij al nog mee.
Ik vind tevens je drd pro met deze setup echt prachtig en uniek hopelijk blijf je doorgaan met het project
Groetjes
Yuri & Jens
Ik heb namelijk ook hetzelfde probleem met mijn carburator, hij hangt ook zeer scheef gelukkig heeft mijn blok er nu nog niet mee gelopen.
Maar na dit te horen zal ik hem toch eerst nakijken en beter hangen, maar dit is ook nogal moeilijk doordat de achterveer wat in de weg zit... Ik heb trouwens een dellorto VSHS 30mm om je een beetje een idee te geven, op mijn bidalot 94cc lange slag, Ex- remylimited. Geluk bij ongeluk dat ik jou verhaal nu lees want ik wou hem eigenlijk al testen met mijn carburator die scheef hing maar zal nu wel met de nodige ernst er naar kijken en proberen goed hangen.
Allesinds nog veels succes met je project, hopelijk valt de schade al bij al nog mee.
Ik vind tevens je drd pro met deze setup echt prachtig en uniek hopelijk blijf je doorgaan met het project
Groetjes
Yuri & Jens
-
- Pro tuner
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
- Locatie: Rotterdam/Woudenberg
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot VASTLOPE
Oorzaak 3: Te kleine sproeier.
Enne, mooie Pro.
Enne, mooie Pro.
Open the Throttle and Smile
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 213
- Lid geworden op: di 19 mar 2013, 21:09
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Race 2008 (Sold)
Derbi Senda SDR 2005 80cc
Derbi DRD Pro 2009 88cc - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=14770
- Locatie: Hoogkarspel
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot VASTLOPE
Sproeier was goed. Hij werd mooi bruin de bougie.
Geen hapers of stotters meer. Tot bij volgas kreeg ie ineens te weinig
Geen hapers of stotters meer. Tot bij volgas kreeg ie ineens te weinig
-
- Schakelrijder
- Berichten: 185
- Lid geworden op: di 28 jan 2014, 17:43
- Vervoersmiddel: Derbi Senda
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot VASTLOPE
Oorzaak 4: Gasnaald.
Laat eens wat foto's zien van de cilinder/zuiger.
Laat eens wat foto's zien van de cilinder/zuiger.
-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot VASTLOPE
Onzin, gasnaald heeft geen invloed op vol gas.
spijker95 schreef:Heerlijk strak