Pagina 3 van 7

Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot

Geplaatst: wo 12 feb 2014, 11:01
door Joram
Jawel, maar HPI kan ook prima.

Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot

Geplaatst: wo 12 feb 2014, 11:03
door Ezasta
had ergens gelezen dat een hpi bij hogere toeren beter werkt, en de pvl beter bij lagere toeren dan de hpi
Ik wil ook wel eens cruisen/touren met de brommer dus niet altijd toeren janken

Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot

Geplaatst: do 13 feb 2014, 18:56
door Ezasta
Hij loopt :woot:
Heb de ori ontsteking op 18 graden staan
Geen idee of dat goed is. Heb nog niet gereden.
Hij heb wel beste terugslag
Zal binnenkort wel een video erop zetten.

Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot

Geplaatst: zo 16 feb 2014, 15:47
door DerbiFanaatje
Hoe gaat het met het project, al een beetje gereden ermee? :)

Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot

Geplaatst: zo 16 feb 2014, 18:07
door Ezasta
ja paar rondjes over het industrieterrein.
Maar hij stottert best wel, dus ga even de ontsteking wat later zetten, kijken wat hij dan doet.
En er is iets mis met het schakelmechanisme van de schakel as.
Blijft vaak hangen in versnellingen, dus moet daar even naar kijken.
Helaas heb ik alleen op donderdag middag tijd dus het gaat allemaal een beetje traag >.<
Heb wel al pittig vermogen zonder dat ik hem afgesteld heb^.^

Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot

Geplaatst: zo 16 feb 2014, 18:44
door Tino
Misschien is een Artek ontsteking wat?

Genoeg lichtopbrengst om de normale verlichting + displays op te laten functioneren.

http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=6365" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot

Geplaatst: zo 16 feb 2014, 19:38
door Ezasta
Ja dacht ik ook aan. Maar die heb toch geen/vaste curve?

Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot

Geplaatst: zo 16 feb 2014, 20:51
door Kris
Artek is een zware kut Onsteking ;)

Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot

Geplaatst: zo 16 feb 2014, 23:51
door Rickjee.
Kris schreef:Artek is een zware kut Onsteking ;)
onderbouw je mening ?,

mijn menig over een artek onsteking,

ik vind het zeer goede ontsteking doet niet onder kwa licht opbrengste van je orginele onsteking
je gas reactie word stukken beter, ik zou het zelf omschrijven als een hpi
alleen de licht spoel van hpi is gewoon 10x kut

het voordeel van deze onsteking, is dat je niet voor de naam hoef te betalen wat 9/10 keer het geval is bij een
polini roter / hpi / malossi roter,

& nog een voordeel ze zijn lekker goedkoop ( dat vind ik dan)
en licht opbrengst is supper ik vind het een aanrader! orgineel brengen ze 12volt op :thumbup:

1 nadeel iedergeval dat is bij minarelli scooter zo de onsteking werkt NIET zonder accu
dus zonder accu geen vonk

Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot

Geplaatst: ma 17 feb 2014, 00:11
door Joram
Artek is duurder dan HPI :emo:

Tevens Malossi eprom is instelbaar, losse eprom erbij voor artek/mvt maakt ze even duur.

Artek heeft wat problemen met de vonk op top, word erg heet en kan dan de boel mollen.

HPI is een vd beste ontstekingen, en niet duur.

Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot

Geplaatst: do 20 feb 2014, 19:05
door Ezasta
Vandaag weer hele middag bezig geweest.
Had wat problemen met het schakelen.
Bleef hangen in versnellingen en kon soms niet eens meer schakelen.
Dus blok uit mekaar, was het een heel klein veertje van de schakelas >.<
nouja gelukkig dat dan iets in me bak.

Ontsteking op 14 graden gezet ipv 18 graden.
Loopt beter nu, maar nog wel stotters, dus morgen weer verder en hopen dat ik een filmpje kan maken.

Heb wel een filmpje van stilstaan en beetje gas geven.
Dus als iemand me kan vertellen hoe ik een filmpie moet posten dan zal ik die der op zetten.

Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot

Geplaatst: do 20 feb 2014, 19:44
door mathijsb
wil het filmpje wel zien!

je moet het filmpje even uploaden op YouTube, dan kun je de link zo tussen deze tekens plakken: [youtube]Hier[/youtube]

Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot

Geplaatst: zo 02 mar 2014, 19:06
door Ezasta
beste DF'ers.

Heb al een tijdje niks van me laten horen, omdat ik weinig tijd heb voor de brommer.
Ik was bezig met afstellen, lopen klooien met de ontsteking en carburateur.
Ik had aan me oom gevraagd (zit in de auto tuning) of hij langs wou komen, zodat we hem samen af konden stellen.
Hij kwam gister langs en we zijn een ochtend bezig geweest.
Ontsteking goed gezet, grotere sproeier erin en luchtschroef versteld.
Ding liep mooi en had veel kracht.

Alles leek mooi, dus me oom ging weg, want hij had nog wat anders te doen.
Ik blij natuurlijk, en wilde meteen op me brommer wat onderdelen halen verderop.
En toen, klapte ie vast.

Meteen me oom gebeld om te vragen of ik langs kon komen.
Conclusie: Bij vollast liep hij om een of andere reden veel te arm, dit was aan de bougie af te lezen.
Dit kan 2 oorzaken hebben.
Oorzaak 1: De carburateur hangt te schreef. Hierdoor werkt de vlotter niet goed meer, waardoor het vlotterniveau niet correct is.
Oorzaak 2: Het vacuüm systeem werkt niet goed, waardoor de vlotterbak niet snel genoeg bijgevuld wordt.

De carburateur hangt wel wat scheef maar niet zo erg dat dit kan gebeuren. Dus deze oorzaak sluit ik buiten.
Nou was mijn originele blok ook al vastgelopen door een te arm mengsel. Deze had gewoon de originele carburateur en deze hing gewoon recht en werkte goed. Het is dus hoogst waarschijnlijk het vacuüm systeem.

Ik ga van de week de cilinder van het blok af halen. De zuiger is al losgekomen, dus hopen dat de cilinder weinig tot geen schade heeft. Het vacuüm systeem wordt vervangen voor een benzine kraan, en ik ga ook een temperatuur meter halen zodat ik dat ook in de gaten kan houden.

Ik hou jullie op de hoogte

Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot

Geplaatst: zo 02 mar 2014, 19:28
door MikeDRD03
Dat is wel ff minder zeg :thumbdown:
Hopen dat de schade meevalt

Maar een vacuüm moet je eigenlijk zoiezo altijd vervangen als zo'n snelle setup neem
Omdat je vacuüm het niet meer bij kan houden wat je al zij

Maargoed succes :thumbup:

Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot

Geplaatst: zo 02 mar 2014, 19:35
door Ezasta
Totaal niet aan gedacht.
Heb sws een hekel aan dat systeem omdat ie het 9 vd 10 keer niet meer doet als je klep iets vervuild.

Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot VASTLOPE

Geplaatst: zo 02 mar 2014, 21:25
door lolowns2
@ Ezasta Dat is wel minder dat hij vastgelopen is.....
Ik heb namelijk ook hetzelfde probleem met mijn carburator, hij hangt ook zeer scheef gelukkig heeft mijn blok er nu nog niet mee gelopen.
Maar na dit te horen zal ik hem toch eerst nakijken en beter hangen, maar dit is ook nogal moeilijk doordat de achterveer wat in de weg zit... Ik heb trouwens een dellorto VSHS 30mm om je een beetje een idee te geven, op mijn bidalot 94cc lange slag, Ex- remylimited. Geluk bij ongeluk dat ik jou verhaal nu lees want ik wou hem eigenlijk al testen met mijn carburator die scheef hing maar zal nu wel met de nodige ernst er naar kijken en proberen goed hangen.
Allesinds nog veels succes met je project, hopelijk valt de schade al bij al nog mee.
Ik vind tevens je drd pro met deze setup echt prachtig en uniek hopelijk blijf je doorgaan met het project :thumbup:

Groetjes
Yuri & Jens

Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot VASTLOPE

Geplaatst: ma 03 mar 2014, 15:39
door Boeki
Oorzaak 3: Te kleine sproeier.

Enne, mooie Pro.

Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot VASTLOPE

Geplaatst: ma 03 mar 2014, 15:52
door Ezasta
Sproeier was goed. Hij werd mooi bruin de bougie.
Geen hapers of stotters meer. Tot bij volgas kreeg ie ineens te weinig

Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot VASTLOPE

Geplaatst: ma 03 mar 2014, 17:02
door DerbiFanaatje
Oorzaak 4: Gasnaald.

Laat eens wat foto's zien van de cilinder/zuiger.

Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot VASTLOPE

Geplaatst: ma 03 mar 2014, 17:24
door Joram
Onzin, gasnaald heeft geen invloed op vol gas.