Derbi senda xrace Tornado Red

Show hier je tweewieler.

Wat lijkt jullie het mooiste voor mijn velgen? je mag er twee kiezen.

Tornado red
1
8%
Two Tone Tornado red/zwart
3
25%
Tornado red met gepolijste rand
6
50%
Two Tone Tornado red/zwart met gepolijste rand
2
17%
 
Totaal aantal stemmen: 12

milhuysmans
Schakelrijder
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:21
Vervoersmiddel: Yamaha tzr 50 origineel
derbi senda xrace: Airsal 80, pro race en 26mm dellorto!

Re: Derbi senda xrace Tornado Red

Ongelezen bericht door milhuysmans »

Ja ik ga waarschijnlijk de kap en de radiator hoger hangen!
D25
Pro tuner
Berichten: 1024
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 22:51
Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR
Locatie: onder een steen in overijssel

Re: Derbi senda xrace Tornado Red

Ongelezen bericht door D25 »

krijg je dan geen oneven derbi? en geloof me ebe uitlaten verbuigen of los slijpen en later weer aanlassen is geen succes :emo:
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen? :haai:
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
Xtreme06
Pro tuner
Berichten: 1282
Lid geworden op: ma 06 mei 2013, 18:51

Re: Derbi senda xrace Tornado Red

Ongelezen bericht door Xtreme06 »

Misschien is het wel verstandiger om eerst beide uitlaten is te proberen,misschien bevalt de ProRace je wel beter.

En mocht je de Supermoto toch liever hebben zou ik eerder opteren om een gewone Supermoto te zoeken.
Alles aanpassen om deze uitlaat te monteren is gewoon een heleboel werk die eigenlijk onnodig is en je hele brommer omzeep kan helpen wanneer je de kappen opnieuw positioneert etc.
Daar komt nog eens bij dat je met wat geluk nog winst kunt maken :dry: Supermoto's voor PRO's zijn er veel minder
dan gewone,en aangezien je deze zo goedkoop hebt kunnen kopen zit er misschien nog winst in :happy:
milhuysmans
Schakelrijder
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:21
Vervoersmiddel: Yamaha tzr 50 origineel
derbi senda xrace: Airsal 80, pro race en 26mm dellorto!

Re: Derbi senda xrace Tornado Red

Ongelezen bericht door milhuysmans »

D25 schreef:krijg je dan geen oneven derbi? en geloof me ebe uitlaten verbuigen of los slijpen en later weer aanlassen is geen succes :emo:
Als ik dat zou doen zou ik het wel ook aan de andere kant ook omhoog doen om alles in evenwicht te houden, ik moet binnekort tog dat andere frame met kenteken spuiten en daarvoor kan er dus nog veel aan verlast worden.
milhuysmans
Schakelrijder
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:21
Vervoersmiddel: Yamaha tzr 50 origineel
derbi senda xrace: Airsal 80, pro race en 26mm dellorto!

Re: Derbi senda xrace Tornado Red

Ongelezen bericht door milhuysmans »

Xtreme06 schreef:Misschien is het wel verstandiger om eerst beide uitlaten is te proberen,misschien bevalt de ProRace je wel beter.

En mocht je de Supermoto toch liever hebben zou ik eerder opteren om een gewone Supermoto te zoeken.
Alles aanpassen om deze uitlaat te monteren is gewoon een heleboel werk die eigenlijk onnodig is en je hele brommer omzeep kan helpen wanneer je de kappen opnieuw positioneert etc.
Daar komt nog eens bij dat je met wat geluk nog winst kunt maken :dry: Supermoto's voor PRO's zijn er veel minder
dan gewone,en aangezien je deze zo goedkoop hebt kunnen kopen zit er misschien nog winst in :happy:
Ja ik heb de pro race proberen te monteren maar zoals ik al heb vermeld is deze voor een aprilia sx en het einde van de bocht/opzetstuk voor tailpipe kwam uit bijna tegen de veer.. En ook nog was het supermoeilijk de flens vast te draaien aan de cilinder omdat er geen dop oppaste, te weinig plaats tussen de bout en de uitlaat.. En de juiste flens is ook zoekgeraakt bij postnl denkt de verkoper en die van de supermoto past niet perfect..
Aan de pro race zijn dua nog meer problemen misschien dan aan de supermoto..

En ja ik zou deze kunnen verkopen en daar maak ik waarschijnlijk verlies op, er waren al mensen met interesse, maar ik denk dat het heel moeilijk is om er 1 te vinden, ik heb namelijk al heel veel topics gezien waarin ze opzoek zijn naar een mhr supermoto..

Misschien dat ik dan binnekort wel voor een onderlangse pro race ga kijken, ik zet deze waarschijnlijk te koop. Heb hem trouwens ook al proberen op te knappen maar het opnieuw invranden van de lasnaden was bij de expansiebocht een beetje mislukt, bij de voorbocht was het wel al mooi..

Dusja misschien dan eerst nog maar even wachten met alles aan te passen!

Ik wil jouw pro race ook altijd wel eens lenen (A)
En anders moet ik mijn vader binnekort zo ver krijgen om een tailpipe te gaan maken, ineens voorzien van dubbele dempers dan.
Iemand een idee waar ik een flens voor een pro race vind? En de veertjes voor de demper van de mhr aan de tailpipe te bevestigen? Voor die veertjes kan ik nog wel naar de plaatselijke bouwmarkt denk ik.
milhuysmans
Schakelrijder
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:21
Vervoersmiddel: Yamaha tzr 50 origineel
derbi senda xrace: Airsal 80, pro race en 26mm dellorto!

Re: Derbi senda xrace Tornado Red

Ongelezen bericht door milhuysmans »

Op Josdijkman is de pro race flens uitverkocht en op scootfast hebben ze hem niet, easyparts ook niet. Iemand een idee waar wel? Als het allemaal een beetje meezit begin ik dit weekend wel aan de pro race tailpipe! Er kan tog nog niet gereden worden totdat ik het pakketje van josdijkman heb en dat kan nog wel even duren..
milhuysmans
Schakelrijder
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:21
Vervoersmiddel: Yamaha tzr 50 origineel
derbi senda xrace: Airsal 80, pro race en 26mm dellorto!

Re: Derbi senda xrace Tornado Red

Ongelezen bericht door milhuysmans »

Nog een paar fotos gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Straks het zwarte deel van de two tone spuiten en dan eens naar de Pro Race kijken, heeft iemand toevallig nog een flens hiervoor of weet iemand waar ik deze kan kopen?

En in hoeverre past de flens van een am6 Pro Race op mijn derbi?
stefanwinter
Beginnende tuner
Berichten: 246
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 20:14
Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc
Locatie: Ijmuiden

Re: Derbi senda xrace Tornado Red

Ongelezen bericht door stefanwinter »

Even wat anders, hoort die radkap niet hoger te hangen? Volgens mij hoort dat oogje aan de kap bij het oogje op de tank. Als dat lukt zou je supermoto al meer ruimte moeten hebben.

Vergeet je achter remklauw niet :shh:
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
Xtreme06
Pro tuner
Berichten: 1282
Lid geworden op: ma 06 mei 2013, 18:51

Re: Derbi senda xrace Tornado Red

Ongelezen bericht door Xtreme06 »

Een AM6 flens is voor zover ik weet totaal anders,daar schuift de uitlaat namelijk in de cilinder.
Misschien kun je "ijsvogel15" van het forum even een appje sturen of pb'en,ik heb mijn prorace van hem gekocht en volgens mij had hij daar net een nieuwe flens en veertjes voor gekocht.
milhuysmans
Schakelrijder
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:21
Vervoersmiddel: Yamaha tzr 50 origineel
derbi senda xrace: Airsal 80, pro race en 26mm dellorto!

Re: Derbi senda xrace Tornado Red

Ongelezen bericht door milhuysmans »

Xtreme06 schreef:Een AM6 flens is voor zover ik weet totaal anders,daar schuift de uitlaat namelijk in de cilinder.
Misschien kun je "ijsvogel15" van het forum even een appje sturen of pb'en,ik heb mijn prorace van hem gekocht en volgens mij had hij daar net een nieuwe flens en veertjes voor gekocht.
Ow dat wist ik niet.. Ik zal hem straks eens een pb sturen dan, bedankt!
milhuysmans
Schakelrijder
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:21
Vervoersmiddel: Yamaha tzr 50 origineel
derbi senda xrace: Airsal 80, pro race en 26mm dellorto!

Re: Derbi senda xrace Tornado Red

Ongelezen bericht door milhuysmans »

Ijsvogel15 had de flens gekocht bij 123scooteronderdelen maar deze staat nu ook niet meer op de site, ik heb hen dan maar een mailtje gestuurd.
Verder heb ik gisteren wel al een nieuwe tailpipe gemaakt:

Afbeelding

Vlak na de bocht wordt het dan bevestigt met zo een rubber.

alles gemonteerd maar wel met de supermoto flens dan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Demper hangt wel niet helemaal goed denk ik.. maar zo kan ik hem wel testen.
milhuysmans
Schakelrijder
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:21
Vervoersmiddel: Yamaha tzr 50 origineel
derbi senda xrace: Airsal 80, pro race en 26mm dellorto!

Re: Derbi senda xrace Tornado Red

Ongelezen bericht door milhuysmans »

De brommer rijdt nu al redelijk goed met de supermoto. zit nu sproeier 130 in maar ik heb het gevoel dat iets hem tegenhoudt, dat iets de cilinder afnijpt ofzo, zou het de lagers kunnen zijn of de ontsteking ofzo? Ik hoor ook wel een geluid bij men blok maar ik heb even een video gemaakt en die is nu aan het uploaden dus misschien merken jullie het dan wel..
milhuysmans
Schakelrijder
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:21
Vervoersmiddel: Yamaha tzr 50 origineel
derbi senda xrace: Airsal 80, pro race en 26mm dellorto!

Re: Derbi senda xrace Tornado Red

Ongelezen bericht door milhuysmans »

Het filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=y0oQMZ1 ... e=youtu.be
vanaf de powerband houdt hij in denk ik..
Iemand een idee?
milhuysmans
Schakelrijder
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:21
Vervoersmiddel: Yamaha tzr 50 origineel
derbi senda xrace: Airsal 80, pro race en 26mm dellorto!

Re: Derbi senda xrace Tornado Red

Ongelezen bericht door milhuysmans »

Ik wou een paar dagen geleden de Pro Race eens uittesten. Ik haal de supermoto eraf, de flens van de supermoto in de pro race (pastte toch redelijk goed) alles losjes vastgezet en gestart. Hij draaide maar zoals verwacht zat de flens bij de cilinder niet vast genoeg, ik de rakiak ( weet de nederlandse naam niet;;) en vastgezet. Ik opnieuw starten: schoot even aan en viel toen uit, samen met een schurend geluid. Ik dacht meteen dat ik de uitlaat te vast had gezet: ik hem losgezet en rustig gekickt waarbij het schurende geluid minder werd maar niet ophield. Ik baalde hier natuurlijk super hard van, cilindertje had net 50km gedraait..

Foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu twijfel ik alleen of ik de bout er dus te ver in heb gedraaid of dat er een zandkorreltje ofzo is ingekomen..

Maar ja, goed is hij zowiezo niet meer..
Toen begon ik eens na te denken en rond te zoeken op marktplaats: waarom neem ik niet gewoon een metrakit Pro Race 70 cilinder? Ik zag deze voor niet al te veel geld op marktplaats en zo goed als nieuw. Ja deze dus maar gekocht, mocht de airsal nog te redden zijn heb ik een reserve cilinder :happy:
Nog beter nieuws is dat ik de Supermoto nu helemaal niet meer nodig heb, en ik ben ook niet van plan om nog veel te investeren (binnekort husqvarna 125/ ktm exc 125) in de brommer, als hij rijd dan laat ik hem zo. De supermoto wordt nu dus opgeknapt om dan voor een mooi prijsje, ofja zeg maar mooi bedrag, verkocht te worden :dry:

Afbeelding

en de pro race:

Afbeelding

Wanneer ik de Pro Race cilinder heb zullen de updates wel komen, en dan hopen dat hij goed rijdt, en vooral goed blijft rijden!


En laat vooral jullie mening horen over de cilinder, of hij misschien nog iets wat te redden valt? Zuiger is niks aan te zien.
D25
Pro tuner
Berichten: 1024
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 22:51
Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR
Locatie: onder een steen in overijssel

Re: Derbi senda xrace Tornado Red

Ongelezen bericht door D25 »

mischien dat ik blind ben maar ik zie niet echt wat aan de cilinder? :blink:
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen? :haai:
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
milhuysmans
Schakelrijder
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:21
Vervoersmiddel: Yamaha tzr 50 origineel
derbi senda xrace: Airsal 80, pro race en 26mm dellorto!

Re: Derbi senda xrace Tornado Red

Ongelezen bericht door milhuysmans »

Ja zelfs met een reflexcamera is het moeilijk te laten zien. Links van de uitlaatpoort is er een veeg en rechts ernaast is er een spoor van heel lichte krajses zeg maar, telkens ongeveer ter hoogte van het hoekpunt..
Als je goed kijk zie je wel een streep. Ik had eigenlijk ook iets veel duidelijkers verwacht, daarom dat ik het ook echt niet snap..
D25
Pro tuner
Berichten: 1024
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 22:51
Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR
Locatie: onder een steen in overijssel

Re: Derbi senda xrace Tornado Red

Ongelezen bericht door D25 »

compressie is nog wel goed?
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen? :haai:
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
milhuysmans
Schakelrijder
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:21
Vervoersmiddel: Yamaha tzr 50 origineel
derbi senda xrace: Airsal 80, pro race en 26mm dellorto!

Re: Derbi senda xrace Tornado Red

Ongelezen bericht door milhuysmans »

Nadat ik dat geschuur hoorde durfde ik niet meer kicken hoor, maar compressie leek nog wel goed bij eerste keer kicken ja
milhuysmans
Schakelrijder
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:21
Vervoersmiddel: Yamaha tzr 50 origineel
derbi senda xrace: Airsal 80, pro race en 26mm dellorto!

Re: Derbi senda xrace Tornado Red

Ongelezen bericht door milhuysmans »

Ik heb vandaag de pro race cilinder en uitlaat gemonteerd, met de 26mm. Begonnen met sproeier 130 en afgebouwd tot 78 maar hij bleef maar stotteren.. Hij trek eerst goed en dan vanaf de powerband denk ik stotert hij alleen maar, hij maakt wel nog extra toeren maar komt niet uit die stotter zeg maar. Het is niet dat hij even stottert en dan de powerband pakt zonder stotter, iemand een idee wat dat kan zijn? Ontsteking fout of iets aan de cilinder? Want met de airsal was dit niet. Alvast bedankt!
Timm
Tuner
Berichten: 380
Lid geworden op: wo 30 nov 2011, 19:57
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing en Aprilia SX50
Aprilia SX 2009 Bidalot RF
Locatie: Eefde / Enschede
Contacteer:

Re: Derbi senda xrace Tornado Red

Ongelezen bericht door Timm »

Op de filmpje kom je ook echt totaal niet in je powerband, dus ik vind het niet heel gek dat hij nauwelijks vooruit komt. Je schakelt net voor de powerband heb ik het idee. Cilindertje lijkt er ook prima uit te zien..
Afbeelding
Plaats reactie