Derbi DRD Evo ltd. edition van JoeyHeijnen
-
- Banden plakker
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr 18 mar 2016, 08:39
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Evo Limited
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=20273
Derbi DRD Evo ltd. edition van JoeyHeijnen
Hallo forumers,
Waarschijnlijk zullen nog weinig mensen mij kennen op dit forum. Dit is ook het eerste bericht dat ik plaats
Maargoed, ik ben Joey Heijnen, 16 geworden op 2 okt dit jaar, en mijn rijbewijs gehaald op 20 okt. Ik woon in Huizen en zit in Hilversum op school op het ROC. Ik ben de trotse eigenaar van mijn Derbi DRD Evo ltd. edition. Ik heb hiervoor een tomos gehad die ik helemaal heb opgeknapt. Daarna heb ik in juli mijn eerste schakelbrommer gekocht. Dit was een Aprilia SX uit 2009:
Ik heb hier een paar keer op gereden om te oefenen met schakelen. Na ongeveer anderhalve maand hoorde ik via via dat er niet heel goed voor de brommer was gezorgd. (hij had zo zijn plekjes) Ik heb in de vakantie zoveel gewerkt dat ik nog genoeg geld had om een tweede brommer te kopen. Twee brommers vind ik niks dus heb ik ergens op een woensdag in september de Aprilia verkocht, en gelijk de vrijdag erna gaan kijken bij een Derbi. Ik was meteen verliefd, ongeacht dat de koplamp en claxon het niet deden. Dat fix ik wel even dacht ik. Uiteindelijk heb ik dus de brommer gekocht en dat is de Derbi DRD Evo limited edition die ik nu in mijn bezit heb. Zo heb ik hem gekocht:
De eerste dag dat ik hem had heb ik meteen wat dingetjes op mijn stuur veranderd. Ik had de handvatten vervangen, Zefal spy mirrors gemonteerd, de stuurstang verwijderd en toen had ik een ProTaper barpad erop gezet. Ongeveer een weekje later had ik het kenteken en het achterlicht normaal op het uiteinde van de brommer gezet met de welbekende "taartschep", in plaats van onder het spatbord. Zag er totaal niet uit maar onze blauwe vrienden vonden dat leuker. Ook had ik de stuurstang er weer opgezet en een ProTaper stuurrol gemonteerd. Op mijn opleiding krijgen we les in fotografie, en omdat mijn vader een leuke Canon 450D heeft besloot ik er gebruik van te maken. Ik ben samen met mijn broer, die toen wel ze rijbewijs had, naar het strandje bij mij in de buurt gegaan om wat leuke foto's te schieten. (Ik had toen ook amper verstand van die camera, nog steeds niet veel maar ik begin het allemaal te begrijpen) Zie hier wat van de foto's:
Twee weken verder hadden ik en m'n pa alle kabels van de koplamp en claxon enz. doorgemeten om te kijken of ze wel stroom kregen. (Ik heb de ballen verstand van elektronica, maar m'n pa gelukkig wel) Dat kreeg de koplamp wel maar de stuurschakelaar niet. Daarna hadden we de brommer gestript om de kabelboom na te trekken. Geen kabelbreuken, wat wij nogal vreemd vonden. Na een tijdje klooien besloten we de spanningsregelaar door te meten. Spanningsregelaar stuk Ik had geen zin om 50 euro's te betalen voor een nieuwe dus hadden we de stroom maar afgetapt van wat andere kabels. Dit werkt hartstikke goed, alleen is de accu leeg als ik de brommer 3 dagen niet gebruik. In de tussentijd dat mijn pa de elektra aan het uitzoeken was besloot ik wat aan het uiterlijk te doen. In de afgelopen tijd had ik een aantal spulletjes gekocht zoals een hoog spatbord, voorvorkprotectors, crosskap met spotje enz. Even later de crosskap verkocht en een DRD Limited koplamp gekocht. Ook heb ik op het forum op Facebook een mooie plaathouder gekocht, dat was wel nodig. Omdat de vorige eigenaar op de een of andere manier de achterkap had afgebroken op een plek had ik via het forum ook op Facebook een nieuwe ingespoten achterkap gekocht. Omdat ik mijn rijbewijs en theorie enz in 1x had gehaald kreeg ik als cadeau van mijn ouders dat zij de spuitgasten zouden betalen. Ook had ik aan panty over mijn achterlicht en over de DRD koplamp gedaan. Ziet er wel bruut uit vind ik zelf. Eenmaal weer alles in elkaar gezet en beugeltjes te hebben gemaakt voor de voorvorkprotectors en wat stickers enz geplakt. Nadat ik mijn rijbewijs had gehaald hadden een vriend en ik nog een klein beetje gereden, maar niet veel. Ook had ik er Koso spiegels opgezet omdat ik Zefal Spy mirrors toch niks vind. Vandaag besloot ik om weer een lekker stuk door Huizen te toeren en weer een fotoshoot te houden. Hier een aantal foto's van het eindresultaat: (uitlaat is alleen een beetje vies)
Maar aan deze leuke rit en fotoshoot kwam gauw een einde. Onderweg naar huis kreeg ik een warmloper Ik heb in totaal nog geen uur op de brommer gezeten, dit is dus mooi kut. Hiervoor was de cilinderkop mooi rood, nu is die bijna zwart Na 20 min gelopen te hebben naar huis heb ik even snel gecheckt wat er aan de hand was. Het eerste wat me opviel was dat me kvs-tankje nog maar halfvol was, terwijl die voor de rit helemaal vol zat. Denk dus een lekke koppakking. Binnenkort het blokje er maar onderuit halen en op zolder alles klaarzetten om weer te gaan sleutelen. Updates volgen!
Waarschijnlijk zullen nog weinig mensen mij kennen op dit forum. Dit is ook het eerste bericht dat ik plaats
Maargoed, ik ben Joey Heijnen, 16 geworden op 2 okt dit jaar, en mijn rijbewijs gehaald op 20 okt. Ik woon in Huizen en zit in Hilversum op school op het ROC. Ik ben de trotse eigenaar van mijn Derbi DRD Evo ltd. edition. Ik heb hiervoor een tomos gehad die ik helemaal heb opgeknapt. Daarna heb ik in juli mijn eerste schakelbrommer gekocht. Dit was een Aprilia SX uit 2009:
Ik heb hier een paar keer op gereden om te oefenen met schakelen. Na ongeveer anderhalve maand hoorde ik via via dat er niet heel goed voor de brommer was gezorgd. (hij had zo zijn plekjes) Ik heb in de vakantie zoveel gewerkt dat ik nog genoeg geld had om een tweede brommer te kopen. Twee brommers vind ik niks dus heb ik ergens op een woensdag in september de Aprilia verkocht, en gelijk de vrijdag erna gaan kijken bij een Derbi. Ik was meteen verliefd, ongeacht dat de koplamp en claxon het niet deden. Dat fix ik wel even dacht ik. Uiteindelijk heb ik dus de brommer gekocht en dat is de Derbi DRD Evo limited edition die ik nu in mijn bezit heb. Zo heb ik hem gekocht:
De eerste dag dat ik hem had heb ik meteen wat dingetjes op mijn stuur veranderd. Ik had de handvatten vervangen, Zefal spy mirrors gemonteerd, de stuurstang verwijderd en toen had ik een ProTaper barpad erop gezet. Ongeveer een weekje later had ik het kenteken en het achterlicht normaal op het uiteinde van de brommer gezet met de welbekende "taartschep", in plaats van onder het spatbord. Zag er totaal niet uit maar onze blauwe vrienden vonden dat leuker. Ook had ik de stuurstang er weer opgezet en een ProTaper stuurrol gemonteerd. Op mijn opleiding krijgen we les in fotografie, en omdat mijn vader een leuke Canon 450D heeft besloot ik er gebruik van te maken. Ik ben samen met mijn broer, die toen wel ze rijbewijs had, naar het strandje bij mij in de buurt gegaan om wat leuke foto's te schieten. (Ik had toen ook amper verstand van die camera, nog steeds niet veel maar ik begin het allemaal te begrijpen) Zie hier wat van de foto's:
Twee weken verder hadden ik en m'n pa alle kabels van de koplamp en claxon enz. doorgemeten om te kijken of ze wel stroom kregen. (Ik heb de ballen verstand van elektronica, maar m'n pa gelukkig wel) Dat kreeg de koplamp wel maar de stuurschakelaar niet. Daarna hadden we de brommer gestript om de kabelboom na te trekken. Geen kabelbreuken, wat wij nogal vreemd vonden. Na een tijdje klooien besloten we de spanningsregelaar door te meten. Spanningsregelaar stuk Ik had geen zin om 50 euro's te betalen voor een nieuwe dus hadden we de stroom maar afgetapt van wat andere kabels. Dit werkt hartstikke goed, alleen is de accu leeg als ik de brommer 3 dagen niet gebruik. In de tussentijd dat mijn pa de elektra aan het uitzoeken was besloot ik wat aan het uiterlijk te doen. In de afgelopen tijd had ik een aantal spulletjes gekocht zoals een hoog spatbord, voorvorkprotectors, crosskap met spotje enz. Even later de crosskap verkocht en een DRD Limited koplamp gekocht. Ook heb ik op het forum op Facebook een mooie plaathouder gekocht, dat was wel nodig. Omdat de vorige eigenaar op de een of andere manier de achterkap had afgebroken op een plek had ik via het forum ook op Facebook een nieuwe ingespoten achterkap gekocht. Omdat ik mijn rijbewijs en theorie enz in 1x had gehaald kreeg ik als cadeau van mijn ouders dat zij de spuitgasten zouden betalen. Ook had ik aan panty over mijn achterlicht en over de DRD koplamp gedaan. Ziet er wel bruut uit vind ik zelf. Eenmaal weer alles in elkaar gezet en beugeltjes te hebben gemaakt voor de voorvorkprotectors en wat stickers enz geplakt. Nadat ik mijn rijbewijs had gehaald hadden een vriend en ik nog een klein beetje gereden, maar niet veel. Ook had ik er Koso spiegels opgezet omdat ik Zefal Spy mirrors toch niks vind. Vandaag besloot ik om weer een lekker stuk door Huizen te toeren en weer een fotoshoot te houden. Hier een aantal foto's van het eindresultaat: (uitlaat is alleen een beetje vies)
Maar aan deze leuke rit en fotoshoot kwam gauw een einde. Onderweg naar huis kreeg ik een warmloper Ik heb in totaal nog geen uur op de brommer gezeten, dit is dus mooi kut. Hiervoor was de cilinderkop mooi rood, nu is die bijna zwart Na 20 min gelopen te hebben naar huis heb ik even snel gecheckt wat er aan de hand was. Het eerste wat me opviel was dat me kvs-tankje nog maar halfvol was, terwijl die voor de rit helemaal vol zat. Denk dus een lekke koppakking. Binnenkort het blokje er maar onderuit halen en op zolder alles klaarzetten om weer te gaan sleutelen. Updates volgen!
-
- Pro tuner
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005 - Gallery: DRD PRO
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19305
DRD Edition:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19888
Re: Derbi DRD Evo ltd. edition van JoeyHeijnen
Super dik ding Zag hem al voorbij komen op facebook. Alleen jammer van die warmloper
Als je geluk hebt ben je met een nieuw zuigertje klaar. Maar ga je daar het hele blok voor onder uit halen? IS wel veel werk. En zuiger wissel is zo gedaan.
Als je geluk hebt ben je met een nieuw zuigertje klaar. Maar ga je daar het hele blok voor onder uit halen? IS wel veel werk. En zuiger wissel is zo gedaan.
DRD EDITION
-
- Schakelrijder
- Berichten: 128
- Lid geworden op: wo 07 sep 2016, 23:37
- Vervoersmiddel: Malaguti XSM
Honda MT - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=20262
- Locatie: Groningen
Re: Derbi DRD Evo ltd. edition van JoeyHeijnen
Wat een mooi ding, deze ga ik volgen
- WV
- Tuner
- Berichten: 403
- Lid geworden op: do 06 mar 2014, 15:30
- Vervoersmiddel: derbi senda SDR 2001
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=16441
- Locatie: De Lier (Westland)
Re: Derbi DRD Evo ltd. edition van JoeyHeijnen
mooie brommer
goeie foto's ook trouwens
wel jammer van de warmloper
goeie foto's ook trouwens
wel jammer van de warmloper
De weg is een circuit alleen zonder curbstones.
-
- Tuner
- Berichten: 344
- Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 16:08
- Vervoersmiddel: Beta RR 50 Track 2016
Derbi Senda SM DRD Racing 2015
Derbi DRD Racing 2010 [verkocht] - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9 ... 40#p328440
Re: Derbi DRD Evo ltd. edition van JoeyHeijnen
Net ding! Vind die spiegels niet eens zo verkeerd!
Blokje er mooi onderlaten en even de cilinderkop los halen en cilinder eraf en even bekijken
Blokje er mooi onderlaten en even de cilinderkop los halen en cilinder eraf en even bekijken
-
- Pro tuner
- Berichten: 871
- Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 23:51
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme 50 SM 2005 (sold)
Rieju RRX 50 2006 (sold)
KTM RC125 2017 (sold)
Cagiva Raptor 125 2005 (sold)
Kawasaki Ninja ZX6R 2001
Ford Fiesta 1.4 2003 (sold)
Subaru Impreza WRX 2002 - Gallery: X-Treme 50 SM 2005 http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=17321
- Locatie: Helden, Limburg
Re: Derbi DRD Evo ltd. edition van JoeyHeijnen
Mooie foto's brommer ziet er ook al een stuk beter uit. Pro voorkant erop is nog mooier vind ik
- Knissaw
- Pro tuner
- Berichten: 813
- Lid geworden op: vr 11 dec 2015, 15:50
- Vervoersmiddel: Lammers black edition
Derbi X-treme 2003 [sold]
Orion Rx50 Xtreme 50cc [sold] - Gallery: Lammers black edition http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=20460
Derbi Xtreme 2003 http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?t=19751 - Locatie: Deventer
Re: Derbi DRD Evo ltd. edition van JoeyHeijnen
Erg strak ding! Jammer dat je dr nu zo veel pech mee hebt
#BIDA50NAKT, ECHTE BIDA, (NOG) NIET GENAKT +5 PK
-
- Banden plakker
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr 18 mar 2016, 08:39
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Evo Limited
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=20273
Re: Derbi DRD Evo ltd. edition van JoeyHeijnen
Thanks! Ja klopt is wel aardig wat werk. Maar het blokje heeft ook een beetje benzineaanslag dus ga proberen dat eruit te poetsen zodat het net allemaal weer wat strakker is. Maar er zit geen haast achter, heb altijd de snorscooter van me moederGooncy schreef:Super dik ding Zag hem al voorbij komen op facebook. Alleen jammer van die warmloper
Als je geluk hebt ben je met een nieuw zuigertje klaar. Maar ga je daar het hele blok voor onder uit halen? IS wel veel werk. En zuiger wissel is zo gedaan.
-
- Banden plakker
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr 18 mar 2016, 08:39
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Evo Limited
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=20273
Re: Derbi DRD Evo ltd. edition van JoeyHeijnen
Bedankt!RickyMalaguti schreef:Wat een mooi ding, deze ga ik volgen
Dankje! Ja idd, maarja kan er weinig aan doenWV schreef:mooie brommer
goeie foto's ook trouwens
wel jammer van de warmloper
-
- Banden plakker
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr 18 mar 2016, 08:39
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Evo Limited
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=20273
Re: Derbi DRD Evo ltd. edition van JoeyHeijnen
Thanks! Zijn spiegels van 7€ van alixpress trillen wel een beetje maar je ziet er genoeg door en werken voor de rest prima. Denk dat dat wel wat makkelijker is ja, maargoed ik kijk wel wat ik ga doen. Heb tijd zatCoen_O schreef:Net ding! Vind die spiegels niet eens zo verkeerd!
Blokje er mooi onderlaten en even de cilinderkop los halen en cilinder eraf en even bekijken
-
- Banden plakker
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr 18 mar 2016, 08:39
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Evo Limited
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=20273
Re: Derbi DRD Evo ltd. edition van JoeyHeijnen
ebervanroij schreef:Mooie foto's brommer ziet er ook al een stuk beter uit. Pro voorkant erop is nog mooier vind ik
Thanks allebij! Vind dit iets mooier dan een pro voorkant maar dat is mijn meningKnissaw schreef:Erg strak ding! Jammer dat je dr nu zo veel pech mee hebt
-
- Pro tuner
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005 - Gallery: DRD PRO
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19305
DRD Edition:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19888
-
- Banden plakker
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr 18 mar 2016, 08:39
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Evo Limited
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=20273
Re: Derbi DRD Evo ltd. edition van JoeyHeijnen
!!!UPDATE!!! *06-11-16*
Ik heb dus vorige week zaterdag een, zoals ik dacht, warmloper gehad. Vandaag maar besloten om het blokje erondervandaan te halen. Eerst alles op zolder klaar gezet zodat ik lekker warm binnen kan sleutelen. Daarna begonnen met hulp van m'n pa om de brommer op de bok te tillen, alles los te koppelen en daarna het blok eronder uit te halen. Daarna het blokje naar boven getild samen met het gereedschap en meteen begonnen. Eerst de cilinderkop en de cilinder erafhalen om de schade te bekijken. Cilinderkop ging er zo af, de cilinder zelf alleen niet. Had meteen door dat het toch een vastloper was. Met een hamer en wat geweld de cilinder eraf gekregen. Je zag de krassen al zitten en er waren een paar happen uit de zuiger. Zo zag het eruit op zolder:
En zo zag het blokje eruit:
Blokje was ook erg vies dus die meteen schoongemaakt. Binnenkort maar wat onderdelen bestellen bij Jos, setup word waarschijnlijk: Doppler Vortex, 17.5mm met powerfilter en SCR Corse Chrome. Gelijk ook de krukaslagers vervangen, de krukas zelf is gelukkig nog wel goed. Ook ga ik heel misschien het blok weer opnieuw spuiten, zit namelijk wat verkleuring op door de benzine en er is een slijtplekje op de koppelingsdeksel door het remmen met de voet. Meer updates volgen!
Ik heb dus vorige week zaterdag een, zoals ik dacht, warmloper gehad. Vandaag maar besloten om het blokje erondervandaan te halen. Eerst alles op zolder klaar gezet zodat ik lekker warm binnen kan sleutelen. Daarna begonnen met hulp van m'n pa om de brommer op de bok te tillen, alles los te koppelen en daarna het blok eronder uit te halen. Daarna het blokje naar boven getild samen met het gereedschap en meteen begonnen. Eerst de cilinderkop en de cilinder erafhalen om de schade te bekijken. Cilinderkop ging er zo af, de cilinder zelf alleen niet. Had meteen door dat het toch een vastloper was. Met een hamer en wat geweld de cilinder eraf gekregen. Je zag de krassen al zitten en er waren een paar happen uit de zuiger. Zo zag het eruit op zolder:
En zo zag het blokje eruit:
Blokje was ook erg vies dus die meteen schoongemaakt. Binnenkort maar wat onderdelen bestellen bij Jos, setup word waarschijnlijk: Doppler Vortex, 17.5mm met powerfilter en SCR Corse Chrome. Gelijk ook de krukaslagers vervangen, de krukas zelf is gelukkig nog wel goed. Ook ga ik heel misschien het blok weer opnieuw spuiten, zit namelijk wat verkleuring op door de benzine en er is een slijtplekje op de koppelingsdeksel door het remmen met de voet. Meer updates volgen!
-
- Pro tuner
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005 - Gallery: DRD PRO
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19305
DRD Edition:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19888
Re: Derbi DRD Evo ltd. edition van JoeyHeijnen
Zonde van de vastloper, maar goede keus cilinder. Succes ermee, ben wel benieuwd .
DRD EDITION