Derbi DRD Evo ltd. edition van JoeyHeijnen
Geplaatst: za 29 okt 2016, 19:58
Hallo forumers,
Waarschijnlijk zullen nog weinig mensen mij kennen op dit forum. Dit is ook het eerste bericht dat ik plaats
Maargoed, ik ben Joey Heijnen, 16 geworden op 2 okt dit jaar, en mijn rijbewijs gehaald op 20 okt. Ik woon in Huizen en zit in Hilversum op school op het ROC. Ik ben de trotse eigenaar van mijn Derbi DRD Evo ltd. edition. Ik heb hiervoor een tomos gehad die ik helemaal heb opgeknapt. Daarna heb ik in juli mijn eerste schakelbrommer gekocht. Dit was een Aprilia SX uit 2009:
Ik heb hier een paar keer op gereden om te oefenen met schakelen. Na ongeveer anderhalve maand hoorde ik via via dat er niet heel goed voor de brommer was gezorgd. (hij had zo zijn plekjes) Ik heb in de vakantie zoveel gewerkt dat ik nog genoeg geld had om een tweede brommer te kopen. Twee brommers vind ik niks dus heb ik ergens op een woensdag in september de Aprilia verkocht, en gelijk de vrijdag erna gaan kijken bij een Derbi. Ik was meteen verliefd, ongeacht dat de koplamp en claxon het niet deden. Dat fix ik wel even dacht ik. Uiteindelijk heb ik dus de brommer gekocht en dat is de Derbi DRD Evo limited edition die ik nu in mijn bezit heb. Zo heb ik hem gekocht:
De eerste dag dat ik hem had heb ik meteen wat dingetjes op mijn stuur veranderd. Ik had de handvatten vervangen, Zefal spy mirrors gemonteerd, de stuurstang verwijderd en toen had ik een ProTaper barpad erop gezet. Ongeveer een weekje later had ik het kenteken en het achterlicht normaal op het uiteinde van de brommer gezet met de welbekende "taartschep", in plaats van onder het spatbord. Zag er totaal niet uit maar onze blauwe vrienden vonden dat leuker. Ook had ik de stuurstang er weer opgezet en een ProTaper stuurrol gemonteerd. Op mijn opleiding krijgen we les in fotografie, en omdat mijn vader een leuke Canon 450D heeft besloot ik er gebruik van te maken. Ik ben samen met mijn broer, die toen wel ze rijbewijs had, naar het strandje bij mij in de buurt gegaan om wat leuke foto's te schieten. (Ik had toen ook amper verstand van die camera, nog steeds niet veel maar ik begin het allemaal te begrijpen) Zie hier wat van de foto's:
Twee weken verder hadden ik en m'n pa alle kabels van de koplamp en claxon enz. doorgemeten om te kijken of ze wel stroom kregen. (Ik heb de ballen verstand van elektronica, maar m'n pa gelukkig wel) Dat kreeg de koplamp wel maar de stuurschakelaar niet. Daarna hadden we de brommer gestript om de kabelboom na te trekken. Geen kabelbreuken, wat wij nogal vreemd vonden. Na een tijdje klooien besloten we de spanningsregelaar door te meten. Spanningsregelaar stuk Ik had geen zin om 50 euro's te betalen voor een nieuwe dus hadden we de stroom maar afgetapt van wat andere kabels. Dit werkt hartstikke goed, alleen is de accu leeg als ik de brommer 3 dagen niet gebruik. In de tussentijd dat mijn pa de elektra aan het uitzoeken was besloot ik wat aan het uiterlijk te doen. In de afgelopen tijd had ik een aantal spulletjes gekocht zoals een hoog spatbord, voorvorkprotectors, crosskap met spotje enz. Even later de crosskap verkocht en een DRD Limited koplamp gekocht. Ook heb ik op het forum op Facebook een mooie plaathouder gekocht, dat was wel nodig. Omdat de vorige eigenaar op de een of andere manier de achterkap had afgebroken op een plek had ik via het forum ook op Facebook een nieuwe ingespoten achterkap gekocht. Omdat ik mijn rijbewijs en theorie enz in 1x had gehaald kreeg ik als cadeau van mijn ouders dat zij de spuitgasten zouden betalen. Ook had ik aan panty over mijn achterlicht en over de DRD koplamp gedaan. Ziet er wel bruut uit vind ik zelf. Eenmaal weer alles in elkaar gezet en beugeltjes te hebben gemaakt voor de voorvorkprotectors en wat stickers enz geplakt. Nadat ik mijn rijbewijs had gehaald hadden een vriend en ik nog een klein beetje gereden, maar niet veel. Ook had ik er Koso spiegels opgezet omdat ik Zefal Spy mirrors toch niks vind. Vandaag besloot ik om weer een lekker stuk door Huizen te toeren en weer een fotoshoot te houden. Hier een aantal foto's van het eindresultaat: (uitlaat is alleen een beetje vies)
Maar aan deze leuke rit en fotoshoot kwam gauw een einde. Onderweg naar huis kreeg ik een warmloper Ik heb in totaal nog geen uur op de brommer gezeten, dit is dus mooi kut. Hiervoor was de cilinderkop mooi rood, nu is die bijna zwart Na 20 min gelopen te hebben naar huis heb ik even snel gecheckt wat er aan de hand was. Het eerste wat me opviel was dat me kvs-tankje nog maar halfvol was, terwijl die voor de rit helemaal vol zat. Denk dus een lekke koppakking. Binnenkort het blokje er maar onderuit halen en op zolder alles klaarzetten om weer te gaan sleutelen. Updates volgen!
Waarschijnlijk zullen nog weinig mensen mij kennen op dit forum. Dit is ook het eerste bericht dat ik plaats
Maargoed, ik ben Joey Heijnen, 16 geworden op 2 okt dit jaar, en mijn rijbewijs gehaald op 20 okt. Ik woon in Huizen en zit in Hilversum op school op het ROC. Ik ben de trotse eigenaar van mijn Derbi DRD Evo ltd. edition. Ik heb hiervoor een tomos gehad die ik helemaal heb opgeknapt. Daarna heb ik in juli mijn eerste schakelbrommer gekocht. Dit was een Aprilia SX uit 2009:
Ik heb hier een paar keer op gereden om te oefenen met schakelen. Na ongeveer anderhalve maand hoorde ik via via dat er niet heel goed voor de brommer was gezorgd. (hij had zo zijn plekjes) Ik heb in de vakantie zoveel gewerkt dat ik nog genoeg geld had om een tweede brommer te kopen. Twee brommers vind ik niks dus heb ik ergens op een woensdag in september de Aprilia verkocht, en gelijk de vrijdag erna gaan kijken bij een Derbi. Ik was meteen verliefd, ongeacht dat de koplamp en claxon het niet deden. Dat fix ik wel even dacht ik. Uiteindelijk heb ik dus de brommer gekocht en dat is de Derbi DRD Evo limited edition die ik nu in mijn bezit heb. Zo heb ik hem gekocht:
De eerste dag dat ik hem had heb ik meteen wat dingetjes op mijn stuur veranderd. Ik had de handvatten vervangen, Zefal spy mirrors gemonteerd, de stuurstang verwijderd en toen had ik een ProTaper barpad erop gezet. Ongeveer een weekje later had ik het kenteken en het achterlicht normaal op het uiteinde van de brommer gezet met de welbekende "taartschep", in plaats van onder het spatbord. Zag er totaal niet uit maar onze blauwe vrienden vonden dat leuker. Ook had ik de stuurstang er weer opgezet en een ProTaper stuurrol gemonteerd. Op mijn opleiding krijgen we les in fotografie, en omdat mijn vader een leuke Canon 450D heeft besloot ik er gebruik van te maken. Ik ben samen met mijn broer, die toen wel ze rijbewijs had, naar het strandje bij mij in de buurt gegaan om wat leuke foto's te schieten. (Ik had toen ook amper verstand van die camera, nog steeds niet veel maar ik begin het allemaal te begrijpen) Zie hier wat van de foto's:
Twee weken verder hadden ik en m'n pa alle kabels van de koplamp en claxon enz. doorgemeten om te kijken of ze wel stroom kregen. (Ik heb de ballen verstand van elektronica, maar m'n pa gelukkig wel) Dat kreeg de koplamp wel maar de stuurschakelaar niet. Daarna hadden we de brommer gestript om de kabelboom na te trekken. Geen kabelbreuken, wat wij nogal vreemd vonden. Na een tijdje klooien besloten we de spanningsregelaar door te meten. Spanningsregelaar stuk Ik had geen zin om 50 euro's te betalen voor een nieuwe dus hadden we de stroom maar afgetapt van wat andere kabels. Dit werkt hartstikke goed, alleen is de accu leeg als ik de brommer 3 dagen niet gebruik. In de tussentijd dat mijn pa de elektra aan het uitzoeken was besloot ik wat aan het uiterlijk te doen. In de afgelopen tijd had ik een aantal spulletjes gekocht zoals een hoog spatbord, voorvorkprotectors, crosskap met spotje enz. Even later de crosskap verkocht en een DRD Limited koplamp gekocht. Ook heb ik op het forum op Facebook een mooie plaathouder gekocht, dat was wel nodig. Omdat de vorige eigenaar op de een of andere manier de achterkap had afgebroken op een plek had ik via het forum ook op Facebook een nieuwe ingespoten achterkap gekocht. Omdat ik mijn rijbewijs en theorie enz in 1x had gehaald kreeg ik als cadeau van mijn ouders dat zij de spuitgasten zouden betalen. Ook had ik aan panty over mijn achterlicht en over de DRD koplamp gedaan. Ziet er wel bruut uit vind ik zelf. Eenmaal weer alles in elkaar gezet en beugeltjes te hebben gemaakt voor de voorvorkprotectors en wat stickers enz geplakt. Nadat ik mijn rijbewijs had gehaald hadden een vriend en ik nog een klein beetje gereden, maar niet veel. Ook had ik er Koso spiegels opgezet omdat ik Zefal Spy mirrors toch niks vind. Vandaag besloot ik om weer een lekker stuk door Huizen te toeren en weer een fotoshoot te houden. Hier een aantal foto's van het eindresultaat: (uitlaat is alleen een beetje vies)
Maar aan deze leuke rit en fotoshoot kwam gauw een einde. Onderweg naar huis kreeg ik een warmloper Ik heb in totaal nog geen uur op de brommer gezeten, dit is dus mooi kut. Hiervoor was de cilinderkop mooi rood, nu is die bijna zwart Na 20 min gelopen te hebben naar huis heb ik even snel gecheckt wat er aan de hand was. Het eerste wat me opviel was dat me kvs-tankje nog maar halfvol was, terwijl die voor de rit helemaal vol zat. Denk dus een lekke koppakking. Binnenkort het blokje er maar onderuit halen en op zolder alles klaarzetten om weer te gaan sleutelen. Updates volgen!