Sinds een tijdje in bezit van een Derbi Senda DRD Xtreme (2014)


Nog niet aan toe gekomen een topic aan te maken over de brommer, bij deze.
Doordat ik een basisopleiding motor -en bromfietstechnicus heb gevolgd, en iedereen vertelde over zijn/haar motor of brommer, heb ik interesse gekregen in schakelbrommers. Op internet een Derbi gezien, en was meteen verkocht.
Ik heb stad en land afgereisd voor een Derbi, maar telkens vond ik ze in het echt tegenvallen. Ik wilde per se een originele brommer met een onversleuteld 50cc blok. Deze had ik een tijdje geleden dus gevonden

De brommer inhoudelijk:
Het blok is volledig origineel en nog nooit open geweest. Wel heeft de brommer een ontgrensde Tecnigas E-nox. Verder heeft de brommer achterlicht met geïntegreerde knipperlichten (persoonlijk vind ik twee losse knipperlichten mooier). De brommer heeft een ouder model koplamp.
Wat ik zelf nog heb moeten doen aan de Derbi:
- Twee nieuwe banden, Michelin Pilot Street
- Nieuwe koppelingshendel en koppelingshendel veer
- Contactpunten claxon schoongemaakt (claxon deed niks meer)
- Een goede poetsbeurt
Wat ik ga veranderen aan de Derbi:
-Misschien dat ik wel nog de kentekenplaathouder vervang door eentje met reflector.
(Verder) opvoeren hoeft voor mij niet, rijdt prima zo. En motorisch en optisch ga ik ook niks veranderen.
Meer foto’s van de DRD Xtreme:



Ik heb meer foto's gemaakt van mijn Derbi, [urlhttps://www.flickr.com/photos/140013036@N02/with/38469991650/][/url]