Derbi Black Devil Limited #540/999

Show hier je tweewieler.
BBeths
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi drd Black Devil #540/999

Derbi Black Devil Limited #540/999

Ongelezen bericht door BBeths »

Updates onderaan :)
--------

Hallo!

Zoals ik al in het Voorstel topic vermeldde zal ik hier mijn tweelwieler(tje :mrgreen: ) even showen haha.

Het is een Derbi Black Devil, nummer 540 van de 999. Deze was aardig misbruikt. Rechtsvoor mist ze een kap ( is gebroken ) en linksachter is die ook weg, spatbord voor is goed meer, zit met een tirep aan de koplamp vast.. ook klonk het blok als een betonmolen.

Nou werd deze een paar straten bij mij verderop aangeboden en kon ik hem na wat onderhandelen voor aardig goedkoop meekrijgen. Er zat een snelle setup op, een Gianelli Conti GT uitlaat + snelle demper met 19,5mm carburateur, nu zit er een standaard uitlaatbocht op en gaat die iets langzamer ;)
Ik bracht hem gelijk naar Scooterservice Velserbroek waar ik het blok heb laten reviseren (dat kan ik zelf niet ). Nu rijdt die als nieuw en heel erg lekker :P

Ook de toerenteller doet het niet, heb ik al een vraag over gesteld in het Elektra gedeelte en het achterlicht is stuk en een van de voorlampjes; groot licht doen de lampen het niet maar met klein licht doet 1 lamp het.. heb dat xenon lookalike besteld. Koud wit heet dat geloof ik, kijken of dat bevalt.

Genoeg gelult, foto's :mrgreen: ( nog voor het schoonmaken haha.. )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oja, de keerringen in de voorvork zijn ook vervangen, omdat ze lek waren maar er is waarschijnlijk destijds zand tussen gekomen dus de poten hebben minimale krasjes erin, waardoor wel een klein beetje olie komt..

En natuurlijk zoek ik nog de kappen van rechtsvoor, linksachter en een voorspatbord! Hoeven niet in de goede kleuren te zijn, ik kan alles laten spuiten, zolang ophangpunten maar goed zijn en er geen scheuren in zitten. Wel voor een mooie prijs natuurlijk... :mrgreen:

Bonno

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

27-02-2012

Vandaag nieuw achterlicht en xenon binnen gekregen, dus ik wil het er blij in gaan zetten... Nouja, achterlicht werd natuurlijk geleverd met andere stekkertjes en heb dus bij de draadjes stekkers verwisselt. Ging allemaal oké.

Tot ik bij het voorlicht aan kwam.. ging er met moeite af, toen ik het eraf had.. pff.. helemaal vastgebeund die koplamp. Ik mis een fitting en alles zat vast met plakband en tireps.. Fitting blijft ook niet in unit zitten. Ik denk dat ik er een nieuwe koplamp op moet zetten, in ieder geval de unit.

Weet iemand of dit dezelfde unit is als die van een GPR? Foto's volgen.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

26-03-2012

Tijd geleden dat ik mijn topic heb geupdate, heb in de tussentijd wel wat gedaan en geleden..

Achterkappen gekocht, moet ik alleen nog even laten spuiten en ik heb ook een koplamp gekocht. Bijna exact dezelfde. Bijna. Het is helder glas (ja, glas), heel mooi, maar de fitting is anders ( niet zo'n probleem ) maar, een ophangpunt zit bovenaan ipv onderaan... waardoor deze niet past. Ik wil niet in de unit van die lamp gaan zagen en ik wil ook niet deze koplamphouder gaan aanpassen. Dus heb ik de koplamp die er al opzat opgelapt. Mis alleen nog een fitting.

Toen ik eergisteren wilde weggaan van mn werk klonk mn brommer heel schel, bleek de uitlaat los te zitten. Ik kijken en kon er zo snel ff niet goed bij en reed langs de brommerzaak, waar geconstateerd werd dat er een framebeugel gescheurd bleek te zijn vlakbij de uitlaatophanging. :sad:
Dit werd gelast en gespoten en 20 minuten later kon ik hem weer meenemen. Ook werd de uitlaat vastgezet. Klonk weer als nieuw. Maar, toen ik van huis weg wilde gaan paar uur later had ie weer dat geluid. Ik kijken.. en zag dat er nu een uitlaatboutje was afgebroken. De ander zit eraan te komen :sad:

Dus woensdag gaat mn derbi naar scooterservice velserbroek.
Zat eraan te komen trouwens.. draai nooit loszittende uitlaatboutjes vast als ze losgetrild ofzo zijn. Geen zin om het zelf te doen. Ook laat ik de bedrading nakijken. Draadje van temperatuursensor is doorgebrand ofzo (best grappig :P ) en tanklichtje en olielampje doen het niet.

Foto's volgen.

---------------------------------------------------------------------------------------------

23-7

Eergisteren een andere kabelboom erin gehangen, nieuwe temperatuursensor gekocht en nog wat onderdelen. Kappen zijn gespoten, alleen bij de achterkappen moet het nog bijgespoten worden ( ipv de zwarte sticker die normaal met het frame meeloopt). Dubbele koplampen doen het nu, staat heel stoer en heb de stadsverlichting zo geschakeld dat die het alleen doen met grootlicht, zo heb ik er blauwe lampjes in gedaan wat mooi mengt met het witte xenon lookalike licht. Bij gewoon licht zie je dat dus niet :).

Was wel een aardig klusje ( uurtje) die kabelboom, moesten allemaal nieuwe stekkertjes aan gemaakt worden en waar nodig draadjes vervangen.

Enige wat het nu nog niet doet is de toerenteller en de km teller. KM teller zal het wormwiel kapot zijn, maar wie o wie weet hoe het zit met de toerenteller op een digitaal dashboard??
Laatst gewijzigd door BBeths op ma 23 jul 2012, 22:09, 6 keer totaal gewijzigd.
bartje96
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi DRD X-TREME 2013

Re: Derbi Black Devil Limited #540/999

Ongelezen bericht door bartje96 »

handkappen en crossbandjes zouden hem goed doen ;)
Ride to live , Live to ride
Jon
Pro tuner
Vervoersmiddel: yamaha tzr #46 2010

Ongelezen bericht door Jon »

snelle demper :think: ?
hoop dat je der wat leuks van gaat maken :thumbup:
Maurits schreef:Sneeuw is vies nat en koud, alleen leuk als het onder m`n skies ligt
Joep
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Aprilia RS

Ongelezen bericht door Joep »

Leuke Black Devil! Ik heb hem zelf ook zo gehad. Kijk maar in mijn gallery!

Betreft de kappen,
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=59&t=5481" onclick="window.open(this.href);return false;
:happy:
BBeths
Beginnende Derbi fan

Bedankt voor de reacties! :)

Snelle demper, haha.. ik nam dat aan omdat er eerst een continental GT onder zat met deze demper en de standaard uitlaat met standaard demper erbij :mrgreen:

Kappen zal ik even kijken! Liefste zoek ik eigenlijk een volledige kappenset in verschillende kleuren voor een mooi prijsje. Ik kan namelijk gewoon laten spuiten dan :)

Indd zocht ik handkappen ook! Maar die limited edition handkappen zijn amper te krijgen of heel duur. Of zonder bevestiging haha.. :P Crossbandjes doen hem waarschijnlijk ook wel goed, maar deze banden zijn nog zgan en zaten erom toen ik deze kocht. Rijdt wel heel erg lekker over de weg en heeft een wegligging.. daar zeg je u tegen :mrgreen:

Bonno
bartje96
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi DRD X-TREME 2013

Re: Derbi Black Devil Limited #540/999 Update en vraag.. 27-

Ongelezen bericht door bartje96 »

ik zou zelf geen andere koplamp doen deze maakt hem wat specialer en meer offroad type
Ride to live , Live to ride
BBeths
Beginnende Derbi fan

Ik wil zeker ook geen andere! Maar er moet wel een nieuwe op* Deze unit zat namelijk vast met plakband.....
BBeths
Beginnende Derbi fan

Update!
Plaats reactie