Pagina 1 van 2

Derbi SDR 2001 GROTE UPDATE P2 onderaan

Geplaatst: do 26 apr 2012, 22:31
door SMrider
hallo,

na een lange tijd in het mini 4 takt milieu te zitten heb ik mijn laatste 4takt project kunnen ruilen tegen een derbi.
ik wou eens iets groter, iets sneller en vele krachtiger, dusja derbi hé :D
aan deze derbi is nog een pak werk qua uiterlijk, maar dit komt wel in orde.

foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

toekomstplannen:
- uitlaat: waarschijnlijk scr core 50/70 HM :D
- andere kappenset
- kader in het zwart spuiten en achterbrug polieren + brommer volledig opkuisen
- crosskap


kleine geschiedenis

de monkey die ik heb geruild tegen die derbi (deze monkey heeft veel fases gehad):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

4takt meeting:

Afbeelding

ritje met enkele vrienden:
Afbeelding

de dax die ik daarvoor had:
Afbeelding

de camino (was een wrak maar volledig opgeknapt en gespoten), en deze heb ik nog in mijn bezit:
Afbeelding
dit was in opbouw :D

verder heb ik nog een skyteam pbr gehad, maar die heb ik opgeknapt en verkocht.

tot zover mijn geschiedenis :thumbup:

grtz

Re: Van 4takt naar 2takt! Derbi SDR 2001

Geplaatst: do 26 apr 2012, 22:34
door D-Evo
Maak er wat moois van. :thumbup:

Re: Van 4takt naar 2takt! Derbi SDR 2001

Geplaatst: do 26 apr 2012, 22:36
door derbi-drd85
Goede keuze om voor derbi tekiezen! Ga je er verder nog veel aan doen qua setup?
Ik verwacht zeker dat heb een leuk ding wordt! Good Luck! :thumbup:

Re: Van 4takt naar 2takt! Derbi SDR 2001

Geplaatst: do 26 apr 2012, 22:39
door Daan22
volgens je plannen word het iets moois :thumbup:

Re: Van 4takt naar 2takt! Derbi SDR 2001

Geplaatst: do 26 apr 2012, 22:41
door SMrider
@ D-Evo en RaceVoenk: bedankt! :D

@ derbi-drd85: buiten uitlaat, 17,5 carbu en misschien ooit een airsal 70, zal er motorisch niet veel veranderd worden :happy:

Re: Van 4takt naar 2takt! Derbi SDR 2001

Geplaatst: vr 27 apr 2012, 11:12
door derbi-drd85
SMrider schreef:@ D-Evo en RaceVoenk: bedankt! :D

@ derbi-drd85: buiten uitlaat, 17,5 carbu en misschien ooit een airsal 70, zal er motorisch niet veel veranderd worden :happy:
Ok, 70cc zal wel leuk worden, ook andere krukas of?

Re: Van 4takt naar 2takt! Derbi SDR 2001

Geplaatst: vr 27 apr 2012, 11:58
door Rikkert
Ik moet toegeven; Die Monkey die jij had is gewoon ziek! :mrgreen:

Maak er wat moois van man! :thumbup:

Re: Van 4takt naar 2takt! Derbi SDR 2001

Geplaatst: vr 27 apr 2012, 13:09
door DRDBas
reed jij zonder kenteken op die monkey? :emo:

Re: Van 4takt naar 2takt! Derbi SDR 2001

Geplaatst: vr 27 apr 2012, 14:35
door jesper95
Doen ze meestal in Belgie :emo:

Re: Van 4takt naar 2takt! Derbi SDR 2001

Geplaatst: vr 27 apr 2012, 19:51
door derbistarter
:emo:

Re: Van 4takt naar 2takt! Derbi SDR 2001

Geplaatst: vr 27 apr 2012, 23:25
door SMrider
Rikkert schreef:Ik moet toegeven; Die Monkey die jij had is gewoon ziek! :mrgreen:

Maak er wat moois van man! :thumbup:
bedankt 8-)

@ derbi-drd85; ik heb mij laten vertellen dat hier al een carenzi krukas instak

Re: Van 4takt naar 2takt! Derbi SDR 2001 update ktmkap

Geplaatst: do 03 mei 2012, 22:55
door SMrider
ktm kap gekocht en spotje aan de zijkant van het spatbord gemonteerd :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

grtz

Re: Van 4takt naar 2takt! Derbi SDR 2001 update ktmkap

Geplaatst: zo 06 mei 2012, 17:00
door SMrider
cilinder vastgelopen, dus binnenkort een nieuw cilinderkitje :P

bestaat airsal 70 voor OT blok?

Re: Van 4takt naar 2takt! Derbi SDR 2001 update ktmkap

Geplaatst: zo 06 mei 2012, 17:03
door ce3c
SMrider schreef:cilinder vastgelopen, dus binnenkort een nieuw cilinderkitje :P

bestaat airsal 70 voor OT blok?
http://bromfietsshop.nl/index.php?pid=s ... da-%3E2006" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is een 76 cc, zal is ff kijken op Jos Dijkman
edit: http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... ductId=892" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Van 4takt naar 2takt! Derbi SDR 2001 update ktmkap

Geplaatst: zo 06 mei 2012, 17:33
door SMrider
ik twijfel tussen airsal 70cc en dr 70cc... :dry:
iemand die mij helpt met mijn keuze?

btw: welke uitlaten zijn goed voor op de dr, aangezien deze cilinder laagtoerig is?

Re: Van 4takt naar 2takt! Derbi SDR 2001 update ktmkap

Geplaatst: zo 06 mei 2012, 17:46
door SMrider
JvS schreef:gewoon airsal 70 kopen, dr70 is traag :dry:
maar die dr70 trekt zowiezo wel beter als die airsal70? niet?
en hij gaat minder snel kapot?

Re: Van 4takt naar 2takt! Derbi SDR 2001 update ktmkap

Geplaatst: zo 06 mei 2012, 17:46
door Jon
die monkey van jou was echt vet haha

koop wel ff voorvorkprotectors, ziet er veel beter uit, volgens mij is dr70 hele trage cilinder

Re: Van 4takt naar 2takt! Derbi SDR 2001 update ktmkap

Geplaatst: zo 06 mei 2012, 17:53
door DaanS
Vette Monkey is dat zeg!

Derbi is ook gaaf :dry:

Maar DR70 is meer voor de koppel, topsnelheid gaat wel wat omhoog vergeleken met de originele cilinder, maar daar zal de Airsal wat sneller in zijn.
En welke uitlaat ligt eraan wat je wil, hoge top of trekkracht haha.

Maak er wat moois van!

Ligt eraan wat je wil, hoge top of flink wat koppel?

Re: Van 4takt naar 2takt! Derbi SDR 2001 update ktmkap

Geplaatst: zo 06 mei 2012, 18:02
door SMrider
DaanS schreef:Vette Monkey is dat zeg!

Derbi is ook gaaf :dry:

Maar DR70 is meer voor de koppel, topsnelheid gaat wel wat omhoog vergeleken met de originele cilinder, maar daar zal de Airsal wat sneller in zijn.
En welke uitlaat ligt eraan wat je wil, hoge top of trekkracht haha.

Maak er wat moois van!

Ligt eraan wat je wil, hoge top of flink wat koppel?
eigenlijk had ik graag veel meer trekkracht gehad en een klein beetje meer snelheid (A)
ik zal de vraag anders stellen; welke rijdt het leukste en welke houdt het het langste vol?
hoeveel zal die met een dr70, dellorto 17.5mm, en een deftige uitlaat (bv yasuni r2) halen?

en bedankt voor de reacties op de monkey :P

Re: Van 4takt naar 2takt! Derbi SDR 2001 update ktmkap

Geplaatst: zo 06 mei 2012, 18:08
door DaanS
SMrider schreef:
DaanS schreef:Vette Monkey is dat zeg!

Derbi is ook gaaf :dry:

Maar DR70 is meer voor de koppel, topsnelheid gaat wel wat omhoog vergeleken met de originele cilinder, maar daar zal de Airsal wat sneller in zijn.
En welke uitlaat ligt eraan wat je wil, hoge top of trekkracht haha.

Maak er wat moois van!

Ligt eraan wat je wil, hoge top of flink wat koppel?
eigenlijk had ik zowal 50/50 koppel en snelheid gehad (A)
ik zal de vraag anders stellen; welke rijdt het leukste en welke houdt het het langste vol?

en bedankt voor de reacties op de monkey :P
DR70 is het slijtvastst. Hij is laagtoerig en hij heeft ook 2 zuigerveren.
Airsal heeft het allebei wel een beetje, snelheid en trekkracht. En redelijk slijtvast
De meeste gaan toch voor een Airsal.

Maar zelf vind ik dat de Airsal niet helemaal goed afgewerkt is.

Heb zelf een DR70 gehad op mn Derbi, en dat trok me lekker icm een 21mm Dellortho :wub: