ik ben nu 17 en heb sinds kort mijn eerste derbi.
daarvoor heb ik een 3 tal boosters 1 van 2007 met bcd waarmee ik reed ( heb ik nog altijd ) en 2 andere opgezet en doorverkocht, een area 51 voor doorverkoop en een rs '98 voor doorverkoop gehad.
aan al die brommers te kopen en doorverkopen heb ik vorig jaar zo'n 1000 euro verdiend. en nu besloot ik daarmee een derbi te kopen en aan te passen.heb geen ervaring met schakelblokken , wel met scooterblokken heb er 2 soorten opengegooid en succesvol geriviceerd , rijden nu al een jaar rond zonder problemen gehad te hebben.

dus de derbi ( gilera ):
anderhalve week geleden spotte ik een gilera smt 2011, die stond in frankrijk en frame was met spuitbussen enzo gelakt dus ik dacht dat die gestolen was of andere onreine toestanden
na wat overwegen heb ik toch eens contact opgenomen , vriendelijk moeder nam op
die vertelden me dat de carte grise aanwezig is en zij bewijs hebben dat ze hem zelf hebben ingeschreven.
ik vroeg wat er verder stuk was : de motor lag uiteen wegens kapotte schroefdraad van de ontstekingskant van de krukas.
voor zover ik haar frans verstond want die sprak zeer snel , van toen af aan maar ge sms'st

uiteindelijk toch vertrokken naar frankrijk , met ons beste frans hebben we er nog 100 euro van de vraagprijs gedaan

plannen ermee , ( ik doe alles zelf! )
- frame herspuiten (zilvergrijs metallic of glanzend zwart)
- kappen herspuiten ( een exotisch blauw kleurtje , uiteraard metallic )
- een yz '06 crosskap vanvoor en een straatlegaal koplampje voor op de vork
- eventueel een stickerset laten maken ( ik ga eens prijsvragen bij verschillende firma's , dan zie ik wel)
- motor reviseren (stukjes missen , koppling vastgelopen ( pas thuis gezien

- wat uiterlijke onderdelen ervoor kopen ,geen prul (geen 100 euro voor wat gouden stukjes hier en daar

- en als hij draait , bestel ik een uitlaat en eventueel een conti chr cilinder kit.
ik raam de kostprijs van het totaal op zo'n 900 euro zonder de stickerset en cilinderkit.
rijdend , deftig uiterlijk , volledig gelakt en papieren in orde
ik schat zo'n 150 voor custom stickerontwerp en de conti chr 50 kit kost 165 euro.
max 1250 euro ruim geschat dan!
foto's volgen in een volgende post...